آن‌ها را از دور بپایید!

0

در شماره قبل راجع به افزایش تعداد شرکت‌هایی که به کارمندان خود اجازه کار در منزل را می‌دهند، صحبت کردیم. همچنین مواردی که در این زمینه باید با دقت بیشتری با آن‌ها برخورد کرد را بیان کردیم. در این شماره تصمیم داریم تا راه‌هایی را معرفی کنیم که به‌واسطه آن‌ها می‌توان کارمندان مشغول در منزل را تا اندازه‌ای مدیریت کرد.

 مدیریت کارمندان در داخل منزل

انتخاب گزینه کار در خانه به شیوه‌های مدیریتی متفاوتی نیازمند است. بسیاری از مدیران به موسسه ACAS گفته‌اند که مدیریت کارمندان در خانه به مراتب دشوارتر از کارمندان مشغول در محیط کار است.

ممکن است عده‌ای از کارمندان شرکت شما، آن‌هایی که در منزل مشغول به فعالیت هستند، افرادی باتجربه باشند که نیاز چندانی برای آموزش شیوه کار نداشته باشند. اما شما به‌عنوان یک مدیر برای ایجاد انگیزه و القای کار تیمی در این‌گونه از افراد، باید تلاش بیشتری را به انجام برسانید. بهتر این است که ارتباط شما با این‌گونه از کارمندان، بیشتر و روشن‌تر باشد تا از طریق این ارتباطات افراد از نقش خود در پیشرفت و پیشبرد امورات شرکت و آینده آن مطلع باشند.

کار در منزل، اغلب به افراد کمک می‌کند تا به تعادل بهتری از زندگی کاری و غیرکاری دست یابند. این در حالی است که کم‌رنگ شدن مرز بین این دو قسم از زندگی، مشکلات مهمی را به همراه دارد. همچنین براساس گزارشی که در موسسه ACAS به چاپ رسید، کارمندان شاغل در منزل نسبت به همتایان خود در محیط شرکت، زمان بیشتری را برای انجام کارها صرف می‌کنند.

شاید در مقام یک مدیر، این به نفع شما باشد تا کارمندان شما با پرداخت حقوقی ثابت، مدت‌زمان بیشتری کار کنند؛ اما باید بدانید که اگر تجارت شما تنها شانس کاری این کارمندان باشد، نه‌تنها این کار از لحاظ اخلاقی صحیح نیست، بلکه سلامت آنان را نیز به خطر می‌اندازد. علاوه بر این شما باید از کارمندان شاغل در خانه بخواهید تا بر وسوسه‌های موکول کردن کارها به آخر شب مقاومت کنند؛ چراکه استفاده از این روش، یعنی کار در خانه، به‌منظور کاهش بار استرس بر روی کارمندان است و نه افزایش آن.

 کار در خانه، شیوه‌ای انعطاف‌پذیر

امروزه شیوه کار از راه دور و یا همان کار در خانه، به‌مرور در حال گسترش است. صاحبان تجارت، این شیوه نوین کاری را پاسخی به درخواست کارمندان برای انعطاف‌پذیر بودن ساعات کاری می‌دانند. والدینی که در خانه بچه‌های کوچک دارند از حق داشتن ساعات کاری انعطاف‌پذیر و قابل تغییر برخوردارند؛ اما برخورداری از این حق، به‌تنهایی آنان را به سمت و سوی کار در منزل راهنمایی نمی‌کند؛ بلکه این افراد باید خواسته خود را در قالب نامه‌ای به مدیر شرکت بیان کنند. در این نامه تمام جزئیاتی را که باعث می‌شود تا درخواست آنان معقولانه و منطقی به‌نظر برسد، باید آورده شود. مدیر با در نظر گرفتن شرایط کار در صورت امکان و صلاحدید این تغییر را اجرایی می‌کند. این شیوه، نحوه کار در شرکت‌هایی است که از کارمندانی با شرایط کار در منزل بهره می‌گیرند.

یک تجارت بر طبق قوانین خود این اجازه را دارد تا اگر به این نتیجه که یک فرد نمی‌تواند با کار در منزل به اندازه کار در محیط اداره مفید باشد، از آن فرد بخواهد تا به کار در منزل پایان دهد و به محیط اداره بازگردد. در طول تجربه کاری، من نامه‌های زیادی از طرف مادرانی که دوره مرخصی زایمان خود را به پایان رسانده بودند و باید به محیط اداره باز‌می‌گشتند، دریافت کردم. این افراد خواهان ادامه فعالیت کاری خود در منزل بودند. فراموش نکنید که استفاده از شیوه کار در منزل یا همان کار از راه دور، نباید تنها برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های پرستاری از یک بچه باشد، بلکه اهداف مهم‌تری نیز وجود دارد.

کارفرمایان روشنفکر، همچنان که کار از راه دور را به‌عنوان شیوه‌ای با انعطاف‌پذیری مطلوب برای تجارت خود می‌دانند، آن را روشی برای رضایتمندی، خوشحالی و سلامت کارمندان خود نیز تلقی می‌کنند. پس بدون تردید و اتلاف وقت از آن دسته از کارمندانی از شرکت خود که گمان می‌برید که امکان بهره‌گیری از کار آنان در منزل وجود دارد، بخواهید تا لپ‌تاپ‌های خود را در خانه نگه دارند و از این پس، فعالیت‌ها را در منزل انجام دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.