«آمادگی تنها با یک تماس» جواب نداد

0

شرکت گپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مواجهه با افزایش فشار کاری و به منظور مهار کردن برنامه‌ریزی‌های نامنظم، از این به بعد از روشی که کارمندان را تنها برای مدت محدود به استخدام در‌می‌آورد، صرف نظر می‌کند. این اقدام از سوی گپ، این شرکت را به یکی از آخرین شرکت‌هایی تبدیل کرد که از روش آنکال(‌آمادگی تنها با یک تماس) اجتناب می‌کند؛ روشی  که تنظیم‌کنندگان و مدافعان حقوق کارمندان و همچنین  برخی دیگر از افراد اهل فرهنگ آن را برای کارمندان و خانواده ‌آنها مضر و مخرب توصیف می‌کنند.

این شرکت طی بیانیه‌ای در وبلاگ خود اینطور بیان می‌کند: «در شرکت گپ بر این باوریم که انضمام کار و زندگی، تمامی افراد را قادر می‌سازد تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت خود، هم از لحاظ شخصی و هم حرفه کاری شکوفا بشوند.» در ادامه  این بیانیه آمده است‌: «ما متوجه شدیم که انعطاف‌پذیری، ثبات شغلی و برنامه‌ریزی منظم برای همه‌ کارمندان ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.»

روش «آمادگی تنها با یک تماس»، نیازمند این است که کارمندان تنها با فاصله زمانی کمی پیش از یک شیفت خاص، با برقراری یک تماس از احتیاج شرکت به آنها با‌خبر شوند. این کار زمان بسیار اندکی را  برای برنامه‌ریزی در اختیار کارکنان قرار می‌داد و در نتیجه بار فشار و استرس زیادی را بر آنان تحمیل می‌کرد. درمواجهه با فشار‌های عمومی، برخی شرکت‌ها از جمله ابرکرومبی و استارباکس این روش را در شرکت خود متوقف کردند. بر اساس گفته گپ، ۵ برند این شرکت- گپ، آتلانتا، بنانا ریپالیک، اینترمیکس و الد نیوی ۹-  موافقت کرده‌اند که «آمادگی تنها با یک تماس» را تا پایان ماه آینده متوقف کنند و همچنین متعهد شوند تا کارمندان را از حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز قبل، از انجام برنامه‌های فشرده با خبر سازند. همچنین پس از اقدام  شرکت گپ نسبت به، به‌تعلیق در آوردن برنامه «آمادگی تنها با یک تماس»،اشنایدرمن رئیس یک موسسه حمایت از حقوق کارمندان در بیانیه‌ای اقدام شرکت گپ را اینگونه تحسین کرد: «کارمندان هر شرکت مستحق یک برنامه قابل اعتماد و پایدار هستند و من شرکت گپ را به دلیل برداشتن گامی مهم در تهیه  برنامه‌ای منصفانه و قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی تحسین می‌کنم.»

گپ پس از اقدام به شروع یک سری از برنامه‌های آزمایشی در سال قبل، به منظور ارزیابی‌کردن  روش‌های جایگزین، استفاده از روش «آمادگی تنها با یک تماس» را کاهش داده بود. در هفته گذشته، دفتر آقای اشنایدر به شرکت گپ گفت که از این پس اگر شرکتی اقدام به متوقف‌کردن اینگونه برنامه‌های مخرب نکند، مراحل قانونی  برای این اقدام به جریان خواهد افتاد.

براساس تحقیقات اخیر موسسه اکانامیک پالیسی که یک گروه وکالت آزاد است، فرزندانی که والدین آنها براساس برنامه‌های غیر‌قابل پیش‌بینی کار می‌کنند، توانایی‌شان در زمینه‌هایی از قبیل برقراری ارتباط با دیگران‌، کنترل عواطف و مقابله با اضطراب کاهش می‌یابد. این تحقیق مشخص می کند که‌ «برنامه‌های ناگهانی و متغیر والدین، منجر به صرف وعده‌های غذایی و ساعات خواب نا‌منظم می‌شود؛ چیزی که با برنامه توسعه سلامت فرزندان تداخل دارد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.