آدم‌حسابی‌ها را دوروبر خودتان جمع کنید

0

شرکت دل، با بیش از ۱۰۰هزار کارمند در ۳۴ کشور جهان فعالیت می‌کند. دل، در هر یک از این مناطق دفتر مرکزی و شبکه‌‌ تأمین مخصوصی را دایر کرده است. در سه‌ماهه‌‌ دوم سال ۲۰۱۷، شرکت دل موفق شد درزمینه‌ فروش لپ‌تاپ، شرکت اپل را نیز پشت سر بگذارد و در جایگاه سوم جهان بایستد. اخیرا‌ نیز شرکت دل به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های اخلاقی جهان در سال ۲۰۱۷معرفی شد. مایکل دل بنیانگذار این کمپانی، موفقیت رهبری کسب‌وکار را مدیون این ۴ اصل می‌داند:

مثل استارتاپ‌ها ریسک‌پذیر باشید

مایکل دل در جلسه‌‌ پرسش و پاسخی که در دانشگاه تگزاس صورت گرفت، شرکت خود را بزرگ‌ترین استارتاپ در سراسر جهان نامید و گفت معتقد است كه فرهنگ استارتاپی با تشویق ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید وخلاقانه، به توسعه‌‌ کسب‌وکار کمک می‌کند. دل گفت: «ایده این است که به استقبال ریسک بروید. نترسید و ریسک‌پذیر باشید. شرکت‌های بزرگ هرچه بیشتر رشد می‌کنند، تمایلشان به ریسک کمتر می‌شود و رویه‌ای محافظه‌کارانه در پیش می‌گیرند.»

استراتژیک باشید

دل به کسب‌وکارهای کوچک توصیه می‌کند نقاط قوت خود را پیدا کنند و درعین‌حال به استراتژی‌های شخصی مدیران تأثیرگذار نیز توجه کنند. ترکیب و تلفیق این دو عامل، شرکت را در بهترین مسیر دستیابی به اهداف قرار می‌دهد. دل در ادامه گفت:«وقتی فقط چند کارمند انگشت‌شمار داشتم، می‌توانستم در همه‌ بخش‌ها به دیگران کمک کنم، ولی حالا مجبورم روی استراتژی‌ها تمرکز کنم.»

بهترین استعدادها را در اطرافتان جمع کنید

مایکل دل معتقد است كه مدیران و کارآفرینان باید کارکنان، سرمایه‌گذاران، شرکا، عرضه‌کنندگان و یا هرگونه روابط تجاری خود را از بین مستعدترین و ماهرترین افراد انتخاب کنند، چراکه این افراد هوشمندانه سازمان را به چالش می‌کشند و کمک می‌کنند مدیران، طرز تفکری متفاوت و مبتکرانه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.