رسیدن آئودی به نتیجه دلخواهش

آئودی چگونه با قرارگرفتن در کمپین تبلیغاتی رقیبانش باز هم به نتیجه دلخواهش می رسد ؟

0

هدف قرار دادن مشتریان

از آنجایی که برند آئودی یک برند لوکس و لاکچری به‌شمار می‌رود، همه افراد قادر به خرید محصولات آن نیستند و مدیران بازاریابی این کمپانی نیز به خوبی به این نکته واقف هستند و مشتریان خاص را در فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان هدف قرار می‌دهند. طبقات برتر، خانواده‌های ثروتمند، مدیران برجسته جامعه و افرادی این‌چنینی مخاطب اصلی برند آئودی محسوب می‌شوند که توانایی خرید محصولات این کمپانی را دارند. بنابراین شناختن مشتریان و طراحی فعالیت‌های بازاریابی مطابق با علایق و خصوصیات آن‌ها، از جمله راهکارهای اساسی برند آئودی در ارائه تبلیغات است تا بتواند مشتریان خاص خود را در مقابل دیگر برندهای لاکچری خودرو حفظ کند.

 رهبری با تکنولوژی

از آنجایی که اتومیبل‌های تولیدشده در گروه صنعتی آئودی، طراحی سبک و منحصربه‌فرد و در عین حال سرعت بالایی نیز دارد، گروه سنی جوان از طرفداران همیشگی آن به‌شمار می‌رود. در همین راستا برخی از شگردهای بازاریابی این برند مطابق با سلایق و خصوصیات جوانان است، به همین دلیل نیز استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از راهکارهای اساسی این برند برای جذب هرچه بیش‌تر گروه سنی جوان است؛ به‌طوری که شعار (رهبری با تکنولوژی) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین شعارهای تبلیغاتی این گروه تولیدی محسوب می‌شود و هدف اصلی آن نیز مخاطبان جوان این برند است. باید گفت که برند آئودی به‌خاطر مهندسی دقیق و استفاده منحصربه‌فردی که از تکنولوژی دارد، شناخته شده است. طراحی مناسب در کنار مهندسی دقیق و استفاده از موتورهای با ظرفیت بالا از جمله نقاط مثبت این برند محسوب می‌شود که جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان برای آن ساخته‌اند.

 فرستادن ایمیل مستقیم به مشتریان خاص

از آنجایی که برند آئودی خریدارن خاص خود را دارد و محصولات لاکچری این کمپانی برای عده معدودی از مصرف‌کنندگان تولید می‌شود، امکان تماس با این خریدارن، برای برند آئودی میسر بوده و در همین راستا نیز یکی از اقدامات مهم این برند، فرستادن یک ایمیل مستقیم به این خریداران است که آن‌ها را در جریان محصولات جدید، مدل‌های مختلف و قیمت‌های این برند قرار می‌دهد. چنین رویکردی باعث احساس نزدیکی بیشتر بین خریدار و فروشنده شده و مخاطبان این برند، اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا خواهند کرد.

 اسپانسر تیم‌های مشهور

اسپانسر تیم‌های بزرگ ورزشی جهان بودن، یکی از راهکارهای مهم تبلیغاتی در دنیای امروز به‌شمار می‌رود که البته تنها برندهای مشهور و ثروتمند توانایی انجام آن را دارند. در همین راستا از جمله راهکارهای مهم برند آئودی در فرآیند تبلیغاتی که در پیش دارد، حضوری است که به‌عنوان حامی تیم‌های ورزشی از خود نشان داده است؛ به‌طوری که اسپانسر برخی از تیم‌های فوتبال ایتالیا بوده و از این راه نام تجاری خود را در بین بینندگان این ورزش‌ها تثبیت می‌کند.

 دیده‌شده تحت لوای دیگر برندها

برنامه‌ها و بازی‌هایی که برند سونی هر سال ارائه می‌دهد، جایگاه خاصی در بین مخاطبان جهانی یافته است و خصوصا پلی‌استیشن تولیدی این برند طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید برند آئودی از موقعیت برندهای مشهور جهانی نیز برای فعالیت‌های تبلیغاتی خود سود جسته است؛ به‌طوری که داشتن یک جایگاه ویژه و دائمی در صفحه اصلی پلی‌استیشن سونی نیز از دیگر شگردهای تبلیغاتی این برند است که به‌صورت دائم در بین طرفداران برند سونی که بازی‌های آن را دنبال می‌کنند، نمایش داده می‌شود. دیده شدن در لوای دیگر برندها نیز می‌تواند یک راهکار تبلیغاتی موثرجهانی شدن یک برند باشد که آئودی به‌خوبی به این نکته پی برده است.

 تبلیغات تلویزیونی؛ عامل فروش بیش‌تر آئودی

استفاده از تلویزیون برای ارائه آگهی‌های تبلیغاتی از استراتژی‌های همیشگی برند آئودی بوده که در بالا بردن فروش محصولات آن نیز سهم قابل توجهی را داشته است؛ به‌طوری که در سال ۲۰۱۰ مهم‌ترین عامل فروش برند آئودی، تبلیغات تلویزیونی آن شناخته شده بود. از جمله مهم‌ترین و ماندگارترین تبلیغات تلویزیونی این برند، نمایشی تلویزیونی بود که با نام آگهی «پلیس سبز» شناخته شده است؛ به این صورت که یک عملیات تعقیب و گریز با برند آئودی به نمایش درمی‌آید که جیسون استاتهام آن را بازی کرده است و به عقیده بسیاری تقلیدی از فیلم پدرخوانده محسوب می‌شد. ساختن چنین کلیپ‌های تلویزیونی از جمله راهکارهای بازاریابی برند آئودی در رسانه پرمخاطبی مانند تلویزیون بوده است که البته در حال حاضر، با پیشرفت‌هایی که فضای دیجیتال داشته است، در حال کم‌رنگ شدن است.

 کانال ۲۴ساعته آئودی

برند آئودی در سال ۲۰۰۵ یکی از مهم‌ترین راهکارهای خلاقانه خود را برای فاصله گرفتن از بازاریابی سنتی ارائه داد و آن چیزی نبود جز تاسیس یک کانال تلویزیونی ۲۴ساعته در انگلستان. در این کانال برنامه‌های مختلف و سرگرم‌کننده‌ای به نمایش درآمده و در کنار آن‌ها، ویژگی‌های محصولات آئودی نیز ذکر می‌شد. آئودی با هدف گسترش بازاریابی خود و رسیدن به مشتریان بیشتر این کانال را تأسیس کرده بود و از آن به‌عنوان یک ابزار جدید و مقرون‌به‌صرفه برای گسترش فعالیت‌های تجاری خود سود می‌برد. می‌توان گفت چنین اقداماتی از سوی برند آئودی، نقطه آغازی برای فعالیت‌های بازاریابی گسترده‌تری که این برند در فضای آنلاین به انجام رسانده است، محسوب می‌شد.

 آئودی از دنیای دیجیتال غافل نشده است

امروزه یکی از مهم‌ترین طرح‌های بازاریابی برند آئودی استفاده از فضای دیجیتال و حضور در رسانه‌های اجتماعی است؛ به‌طوری که این برند به‌صورت مداوم در حال به‌روزرسانی اطلاعات خود در صفحات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک، توییتر و… است. همچنین از جمله اقدامات خلاقانه برند آئودی، طراحی یک نرم‌افزار قابل اجرا در گوشی‌های اپل است که ویژگی‌های وسایل نقلیه این برند را توضیح می‌دهد. در این برنامه اطلاعات مختلفی مانند خصوصیات خودروها از طریق نمودارها و تصاویر به کاربران ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند آخرین اخبار برند مذکور را در این نرم‌افزار دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.