‌هنگام رانندگی چیزی ننوشید!

تغییر بینش: ابزاری قدرتمند در فرآیند بازاریابی یک برند اسباب‌بازی
‌هنگام رانندگی چیزی ننوشید!
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ بدون دیدگاه برند و تبلیغات https://goo.gl/bdvpDW
کودکان امروز، رانندگان فردا هستند؛ کودکانی که در حال حاضر با ماشین‌های اسباب‌بازی خود در حال رانندگی هستند و در آینده‌ای نه‌چندا ن دور نیز با ماشین‌های شخصی خود رانندگی خواهند کرد.
‌هنگام رانندگی چیزی ننوشید!

کودکان امروز، رانندگان فردا هستند؛ کودکانی که در حال حاضر با ماشین‌های اسباب‌بازی خود در حال رانندگی هستند و در آینده‌ای نه‌چندا ن دور نیز با ماشین‌های شخصی خود رانندگی خواهند کرد. بر این اساس، ترویج تفکر رانندگی سالم و کم‌خطر برای کودکان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و این همان کاری است که یکی از برندهای معروف اسباب‌بازی، یعنی THot Wheels در یکی از کمپین‌های تبلیغاتی خود به آن پرداخته است. تغییر بینش و نگرش یکی از ارکان مهم در امر بازاریابی به شمار رفته و خصوصا اگر این تغییر تفکر در میان قشر کودکان اتفاق بیفتد، ماندگاری و اثرگذاری بیشتر و قوی‌تری خواهد داشت. کمپین موردنظر نیز بر اساس تغییر نگرش و جهت‌دادن به بینش افراد، در خصوص مسئله‌‌ مهمی مانند رانندگی، شکل گرفته است؛ به طوری که می‌توان گفت مخاطبان این کمپین، تنها کودکان نبوده و بزرگسالان را نیز به فکر وامی‌دارد، اگرچه ایجاد یک تفکر بنیادی در امری مانند رانندگی مطمئنا در بین کودکان بهتر اتفاق می‌افتد. تفکر عمده‌ای که در این کمپین وجود دارد، این است که هنگام رانندگی نباید چیزی خورد و یا نوشید. نحوه ارائه این تفکر نیز از طریق تصاویر است.

سه تصویر عمده در این کمپین وجود دارد که در هر کدام سرنگونی و ریختن مایعاتی را می‌‌بینیم: یک لیوان آبمیوه، یک فنجان شیر و یا یک لیوان شکلات مایع که ریخته می‌شوند و در کنار آنها  عبارت‌ «در هنگام رانندگی، ننوشید» به چشم می‌خورد و در ادامه نیز نام برند Hot Wheels دیده می‌شود. از آنجایی که برند فوق، یک نام آشنا در صنعت ماشین‌های اسباب‌بازی به شمار می‌رود، مطمئنا بسیاری از کودکان و والدین با لوگو و نام آن آشنا هستند و بچه‌ها نیز خود را مخاطب اصلی این تصاویر قلمداد می‌کنند، ضمن اینکه نوشیدنی‌هایی مثل شیر و آبمیوه نیز در زمره علایق بچه‌ها محسوب شده و بنابراین تغییر نگرش‌ها در فرآیند رانندگی را به خوبی رقم می‌زنند؛ چراکه کودکی که با ماشین اسباب‌بازی خود در حال بازی کردن است، آن را تنها یک بازی نمی‌بیند، بلکه به صورتی واقعی خود را در حال رانندگی فرض کرده و بنابراین سعی خواهد کرد که حین بازی با ماشین، چیزی ننوشد! از طرفی مخاطبان بزرگسال این تصاویر نیز با دیدن لیوان‌های سرنگون‌شده، به خطراتی که ممکن است در حین رانندگی و بر اثر غذا خوردن ایجاد شوند، بیشتر واقف شده و خصوصا با دیدن نام برند اسباب‌بازی، این خطر را در رابطه با کودکان خود بیشتر حس کرده و سعی می‌کنند که تفکر خود را در مورد غذا خوردن و یا نوشیدن هنگام رانندگی، عوض کنند. این تبلیغ که توسط آژانس بازاریابی Maksim Fulltime در سال ۲۰۱۸ طراحی و ارائه شده است، در قالب یک تبلیغ چاپی بوده و با رنگ‌بندی شاد خود و نشان‌دادن نوشيدنی‌هایی مانند شیر، شکلات و آبمیوه، با نوع محصولات برند مورد نظر که ماشین‌های اسباب‌بازی است نیز تناسب داشته و حال و هوای رانندگی را همراه با بازی کودکان به تصویر کشیده است. به همین دلیل نیز با در نظر گرفتن دو گروه مخاطب برای خود، یعنی کودکان و بزرگسالان، سعی در تغییر تفکر نسبت به رانندگی داشته و به ترویج این ایده می‌پردازد که خوردن چیزی ‌هنگام رانندگی تا چه حد می‌تواند خطرآفرین باشد.

کلمات کلیدی:

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎