۱۰ نکته مهم در تبليغات آفلاين

0

اگرچه در دنياي امروز بازاريابي آنلاين سهم بسيار مهمي در برنامه‌هاي تبليغاتي جهان پيدا کرده، اما هنوز هم هستند شرکت‌هايي که به صورت سنتي‌تر از راه تبليغات آفلاين به معرفي محصولات خود مي‌پردازند؛ ضمن اينکه اين روش‌هاي سنتي را نمي‌توان ناديده گرفت و افراد جامعه همان‌گونه که در فضاهاي مجازي حضور دارند، در دنياي واقعي نيز زندگي مي‌کنند و بسياري از تبليغات سطح شهر را هرروزه مشاهده مي‌کنند. بنابراين استفاده از تبليغات ديجيتال و آنلاين به معناي کنار گذاشتن تبليغات آفلاين نيست و هنوز هم سهم بسيار مهمي از برنامه‌هاي تبليغي جهان بر مدار تبليغات سنتي و خارج از خطوط مي‌گردد. لذا در اينجا تلاش مي‌شود با معرفي ده ايده تاثيرگذار و خلاقانه در بازاريابي آفلاين، به نقاط مثبت اين شيوه‌هاي تبليغاتي پرداخته شود.

طراحي خلاقانه يک کارت براي معرفي کسب‌وکار خود

يکي از موثرترين راه‌ها در شناساندن يک کسب‌وکار جديد، طراحي و چاپ کارت‌هاي کسب‌وکار مذکور است که عموما بايد همه کارمندان شرکت آن را به همراه داشته باشند تا در هر لحظه و موقعيتي بتوانند آن را به افراد مختلف بدهند. سعي کنيد با استفاده از تجربيات يک تيم طراحي مجرب به طرح کارت خود بپردازيد که هم ارزش نام تجاري کسب‌وکار شما را نشان دهد و هم به گونه‌اي خلاقانه و منحصربه‌فرد طراحي شده باشد تا نظر مخاطبان را در وهله اول به خود جلب کند. هرچه بيشتر اين کارت‌ها در کيف‌ها و جيب‌هاي مردم روانه شوند، نام تجاري شما نيز زودتر در ذهن آن‌ها حک مي‌شود، بنابراين در قدم اول طراحي يک کارت ويزيت را براي کسب‌وکارتان فراموش نکنيد.

با بيلبوردهاي تبليغاتي بزرگ ديده شويد

استفاده از تابلوهاي تبليغاتي يکي از روش‌هاي سنتي بازاريابي است که در دنياي حاضر نيز کماکان ارزش خود را حفظ کرده است و خصوصا در نواحي پرترافيک و شلوغ، تاثير زيادي بر بينندگان دارد. از طرفي آنچه يک بيلبورد تبليغاتي را ماندگارتر مي‌کند، استفاده از ايده‌هاي خلاقانه در طراحي آن است، بنابراين براي ايستادگي و تاثيرگذاري بيشتر اين تابلوهاي تبليغي، از تيم‌هاي مجرب و کارآزموده استفاده کنيد تا طرحي را رقم بزنند که با يک بار ديدن در ذهن مخاطبان حک شود. همچنين از ديگر نکات مهم در اين بيلبوردها، وضوح اطلاعات تماس با شرکت است که مخاطبان به‌خوبي آن را ببينند و قابل ثبت باشد.

بسته‌بندي محصول خود را متفاوت کنيد

اگر محصولات کسب‌وکار شما کالاهاي فيزيکي است که نياز به بسته‌بندي دارد، سعي کنيد به صورتي خلاقانه آن را ارائه دهيد. درواقع بسته‌بندي يک محصول فرصتي براي معرفي و تبليغ آن است و هرچقدر خلاقانه‌تر و متفاوت‌تر ارائه شود، مصرف‌کنندگان بيشتري را به سوي خود جلب مي‌کند. کاربرد برچسب‌هاي خاص و متفاوت که قابل جدا شدن از روي بسته باشند نيز مي‌تواند راهکاري خلاقانه باشد که مصرف‌کنندگان با جدا کردن آن‌ها، نام تجاري محصولتان را به صورت گسترده‌تري پخش مي‌کنند.

ارائه تخفيف‌هاي خاص

يکي از راهکارهاي مهم بازاريابي که نياز به تيم طراحي و تبليغاتي خاصي ندارد، وفادار کردن مشتريان به برند تجاري خود از راه ارائه تخفيف است. بهتر است در موقعيت‌هاي خاصي از سال به مناسبت‌هاي مختلف، در فروش محصولات خود تخفيف قائل شويد و يا گروه‌هاي خاصي مانند مادران، تازه‌ازدواج‌کرده‌ها، دانشجوهاي سال اول و… را براي اين تخفيف در نظر بگيريد. با اتخاذ اين رويکرد مي‌توانيد در مدت‌زمان کوتاهي، مشتريان ثابت خود را پيدا کنيد که در هنگام خريد، برند شما در ذهنشان باقي مانده است.

گرفتن جشن تعطيلات با مشتريان

مناسبت‌هاي مختلف خصوصا تعطيلات سال نو مي‌تواند زمان مناسبي براي دوستي بيشتر با مشتريان باشد. مي‌توانيد با چاپ کارت‌ پستال و يا تهيه هداياي کوچکي مانند کتاب و يا حتي ارائه يک کوپن تخفيف به مشتريان خود، هم جشن سال نو را به آن‌ها تبريک بگوييد و هم تبليغي غيرمستقيم از برند خود داشته باشيد.

داشتن يک تيم روابط عمومي قوي

هرچقدر اعضاي روابط عمومي قوي‌تر عمل کنند، شانس يافتن بازارهاي تازه و بکر براي ارائه محصولات بيشتر مي‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.