یک حرکت نوع‌ دوستانه

0

کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از سال ۱۳۵۴ به یاری افراد محروم جامعه شتافته و در چند سال گذشته با معرفی طرحی تحت عنوان «طرح محسنین» جامعه خاصی را تحت پوشش خود قرار داده؛ کودکان بدسرپرست.

ما ایرانیان همیشه در کمک به نیازمندان، محرومان و مستضعفان فعال بودیم. کمیته امداد امام خمینی‌(ره) از سال ۱۳۵۴ به یاری افراد محروم جامعه شتافته و در چند سال گذشته با معرفی طرحی تحت عنوان «طرح محسنین» جامعه خاصی را تحت پوشش خود قرار داده؛ کودکان بدسرپرست.

خانواده به عنوان اولین محیط اجتماعی که هر فردی داخل آن شخصیت خود را رشد می‌دهد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نقشی که خانواده در آینده و سرنوشت هر فردی ایفا می‌کند را نمی‌توان در هیچ جامعه اجتماعی دیگری پیدا کرد. عواملی مثل شخصیت والدین، سلامت روانی و جسمی، شیوه‌های تربیتی، شغل، تحصیلات، محل سکونت، روابط اجتماعی و بسیاری از عوامل دیگر در شکل‌گیری شخصیت کودکان تاثیر مستقیم می‌گذارد.

در این مرز و بوم کودکانی هستند که به هر دلیل از نعمت فیزیکی پدر و مادر برخوردارند اما در عمل آنها را در کنار خود ندارند. این خردسالان همانند کودکان یتیم دیده نشده و به همین دلیل در سنین مختلف دچار مشکلات گوناگونی می‌شوند. این کودکان پدر و مادر دارند اما والدینشان به هر دلیل امکان گرم کردن کانون خانواده را ندارند. مشکلاتی نظیر زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت، از کار افتادگی و… باعث می‌شوند تا این کودکان از حضور پدر و مادر محروم باشند و در نتیجه نیازهای عاطفی و روانی‌شان تامین نشود.

طرح محسنین به صورت آزمایشی در ۵ سال اخیر در  ۵ استان اجرا شد و نتایج ثمر‌بخشی را در پی داشت. تا سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰هزار خانواده مشمول طرح از امکانات خوب خیرین برخوردار شدند. در حال حاضر حدود ۱۳۰هزار کودک با سرپرست ناتوان در کشورمان زندگی می‌کنند که بیش از پیش نیازمند توجه و محبت همنوعان خود هستند. کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در جدیدترین فاز طرح محسنین با شرکت‌های مختلفی شروع به همکاری کرده که از نمونه آنها می‌توان به شرکت حمل‌و‌نقل اینترنتی، یعنی اسنپ اشاره کرد. این شرکت هم شرایطی را فراهم کرده تا با ‌استفاده از ظرفیتی که در اختیار دارد، مشارکت عمومی کاربرانش را در این طرح داشته باشد. به این صورت که از ۲۷ بهمن به مدت ۱۰ روز کاربرانی که از سرویس اسنپ استفاده می‌کنند، کد تخفیف hami95 را به عنوان کد تخفیف ثبت کنند، با کم‌شدن مبلغی از هزینه سفرشان به طرح محسنین کمک مالی می‌کنند.

طرح محسنین با هدف حمایت از این کودکان و با حمایت کمیته امداد امام خمینی‌(ره) درصدد است از مردم خیّر کشورمان که علاقه‌مند به مشارکت در طرح مذکور هستند، ثبت‌نام کرده و مقدمات حمایت از این کودکان را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.