یک بشقاب سلامت میل کنید

0

اپلیکیشن بشقاب در حوزه سلامت و تناسب اندام طراحی و تولید شده و امکاناتی را به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن به افراد کمک می‌کند تا از میزان کالری مصرفی خود مطلع باشند و بدانند که چقدر باید کالری در روز مصرف کنند تا وزن آن‌ها ثابت بماند و دچار اضافه وزن نشوند. حتی کاربران می‌توانند برای کاهش وزن از این برنامه کمک بگیرند.

یکی از ویژگی‌های بشقاب آن است که شما می‌توانید تعیین کنید که می‌خواهید به چه وزنی برسید و کالری مورد نیاز روزانه خود را بر اساس افزایش یا کاهش وزن خود محاسبه کنید. شما می‌توانید روند افزایش یا کاهش وزن خود را پیگیری کنید و ببینید که چقدر در این زمینه موفق بوده‌ و درست عمل کرده‌اید.

پس از نصب برنامه، وقتی آن را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا جنسیت، قد، وزن، تاریخ تولد و میزان فعالیت روزانه خود را وارد کنید. در قسمت میزان فعالیت، گزینه‌های بی‌تحرک، کم‌تحرک، نسبتا فعال، خیلی‌ فعال و ورزشکار حرفه‌ای وجود دارد.

یکی از گزینه‌های جالب این برنامه آن است که شما می‌توانید یک عکس از وضعیت بدن فعلی خود بیندازید و خودتان را پس از کار با برنامه مقایسه کنید. این عکس صرفا برای خود شما نمایش داده می‌شود و حتی برای پشتیبان‌های اپلیکیشن نیز ارسال نخواهد شد. پس از آن برنامه مشخص می‌کند که شاخص توده بدن شما چقدر است و در چه وضعیتی قرار دارید. سپس نشان می‌دهد که میزان مصرف روزانه کالری شما باید چقدر باشد تا وزن شما در همین حد فعلی باقی بماند. در اینجا شما می‌توانید بین دو نوع فعالیت یک مورد را انتخاب کنید. مورد اول ثبت غذا و فعالیت روزانه و مورد دوم تعیین وزن هدف و محاسبه میزان کالری مورد نیاز.

این اپلیکیشن میزان کالری مصرفی شما را به‌طور روزانه نمایش می‌دهد و به شما می‌گوید که چقدر از کالری مصرفی شما باقی مانده است و کالری دریافتی و مصرفی از طریق غذا و فعالیت را تفکیک می‌کند.

وقتی دایره موجود در صفحه اصلی را لمس می‌کنید، به قسمتی می‌روید که وعده‌‌های غذایی در آنجا تفکیک شده است. در هر قسمت می‌توانید مشخص کنید که برای آن وعده غذایی، چه مواد غذایی و چه مقدار از آن مواد خورده‌اید. در قسمت فعالیت‌ها نیز نوع و میزان فعالیت خود را انتخاب می‌کنید. سپس این اپلیکیشن با محاسبه میزان فعالیت و کالری مصرفی شما، مشخص می‌کند که در آن روز چقدر کالری مصرف کرده‌اید و چقدر کالری هنوز می‌توانید مصرف کنید.

از امکانات دیگر این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   افزودن روزانه وزن به همراه تصویر
  •  افزودن غذاها و فعالیت‌های خودتان
  •  یادداشت‌گذاری بر روی هر روز
  •  محاسبه و تعیین شاخص توده بدنی و تعیین وزن مناسب
  •  سابقه وزن و کالری روزانه و امکان مشاهده تصویری روند کاهش یا افزایش وزن
  •  کامل‌ترین لیست غذا و فعالیت همراه با به‌روزرسانی مستمر و هفتگی آن‌ها
  •  یادآوری افزودن غذا و فعالیت روزانه و وزن با تنظیمات انتخابی و بازه زمانی مورد نظر کاربر

یکی از امکانات مفید این برنامه آن است که مقالات آموزشی، دستور آشپزی و پخت غذاهای رژیمی و تمرینات ورزشی را ارائه می‌دهد که مطالب بسیار مفیدی است. به‌علاوه این اپلیکیشن دارای قابلیت قدم‌شمار است و می‌تواند گام‌های شما را به‌طور روزانه بشمارد و کالری مصرف‌شده را نمایش دهد.

کاربران می‌توانند از طریق تقویم روزانه، به سابقه کالری مصرفی و دریافتی روزانه خود دسترسی داشته باشند و غذاهای مصرفی و فعالیت‌های خود را به‌آسانی حذف یا ویرایش کنند.

همچنین کاربران می‌توانند میزان موفقیت و روند کاهش یا افزایش وزن خود را در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام، توییتر و تلگرام به اشتراک بگذارند و این نوعی روند تشویقی برای آن‌ها خواهد بود تا با اراده بیشتری وزن خود را کم یا حفظ کنند. در قسمت منوی اصلی برنامه، کاربران می‌توانند به این اپلیکیشن امتیاز دهند یا با مسئولان تماس بگیرند و خطاهای موجود در برنامه را گزارش دهند. در این قسمت اگر وارد گزینه تنظیمات شوند، می‌توانند مشخص کنند که چند روز یک‌بار اطلاعیه‌هایی را دریافت کنند. این اطلاعیه‌ها درباره یادآوری افزودن غذا و فعالیت روزانه و نیز یادآوری افزودن وزن است. حتی کاربر می‌تواند ساعت دقیق این یادآوری را مشخص کند. اما این اپلیکیشن امکانات دیگری دارد که با خرید اشتراک ماهیانه یا سالیانه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای مثال با داشتن اشتراک، این برنامه وزن هدف شما را مشخص می‌کند. غذا و فعالیت‌های روزانه شما را تعریف می‌کند، شما می‌توانید به مقالات و آموزش‌های آشپزی دسترسی داشته باشید، تمرینات ورزشی را به شما آموزش می‌دهد. همچنین نسخه پولی این اپلیکیشن دیگر تبلیغات درون برنامه نخواهد داشت و غذاها به‌طور خودکار به‌روزرسانی خواهد شد. این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا کالری روزانه و میزان فعالیت بدنی خود را مدیریت کنند و بدنی سالم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.