یک‌درصد کار برای بشردوستی!

0

به گفته وارن ویک، معاون مدیرفروش کمپانی سیزفورس «ما با تهیه و تنظیم تمام شرایط رفاهی، به دنبال ظهور نوآوری در سیلزفورس هستیم.» او در ادامه صحبت خود اضافه می‌کند: «چیزی که ما برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، استخراج و استفاده از بهترین عملکرد افرادمان است.»

پریلا پماسانی، در آن سوی میز کارش در شرکت سیلزفورس (Salesforce)، از یک تردمیل استفاده می‌کند. این نمونه‌ای از یک کارمند ساده این شرکت است که از مواهب خاص این کمپانی برخوردار است. کمپانی سیلزفورس ‌در سال ۲۰۱۶ در مجله قانون اساسی آتلانتا به عنوان بهترین محل کار این ایالت  برگزیده شده است.

با گذر از ۲۵ طبقه از ساختمان آتلانتا پلازا که در منطقه باکهد آتلانتا واقع شده است، به ۴ طبقه واپسین این ساختمان که متعلق به دفتر کار شرکت سیلزفورس است، می‌رسیم. در گوشه‌ای از یکی از این طبقات، یک نفر از کارمندان شرکت سیلزفورس، به عنوان سهم ورزش روزانه خود، بدون اتلاف زمان کاری شرکت، با سرعت ۲ مایل در ساعت (اندکی بیشتر از میانگین) در حال راه رفتن ‌روی یک تردمیل است. همچنین میزهای کاری که در پشت سر او قرار گرفته‌اند، برای نشسته ‌یا ایستاده کار کردن قابل تنظیم هستند. موارد فوق توضیحی مختصر از شرایط کار در این شرکت رو به‌رشد است.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۶ مجله قانون اساسی آتلانتا، سیلزفورس بهترین مکان برای کار است.

میز بیلیارد، میز پینگ‌پنگ و محلی برای بازی‌های رایانه‌ای از محل‌هایی هستند که کارمندان سیلزفورس برای تخلیه انرژی ‌یا برای به اشتراک‌گذاری ایده‌هایشان از آنها بهره می‌برند.

به گفته وارن ویک، معاون مدیرفروش کمپانی سیزفورس «ما با تهیه و تنظیم تمام شرایط رفاهی، به دنبال ظهور نوآوری در سیلزفورس هستیم.» او در ادامه صحبت خود اضافه می‌کند: «چیزی که ما برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، استخراج و استفاده از بهترین عملکرد افرادمان است.»

این شرکت که نخستین شعبه آن در سانفرانسیسکو ایالات متحده و در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد، در حال حاضر در سراسر دنیا دارای ۲۰هزار کارمند است. ۵۹۲ نفر از این تعداد، متعلق به شعبه آتلانتای این شرکت هستند. این کمپانی پیشرو با رشدی چشمگیر از جایگاه هفدهم در سال گذشته به رتبه نخست برای بهترین محیط کار دست یافته است.

بر‌خلاف بسیاری از شرکت‌هایی که حوزه فعالیت آنها آی‌تی  است، اغلب کارمندان سیلزفورس در محیط کار در حال حرکت هستند. کسانی که شانس ورود و فعالیت در محیط ۸۵هزار فوت مربعی شعبه آتلانتای این شرکت را دارند، برای انجام وظایف روزانه خود می‌توانند میز کار شخصی‌شان، میزهای آشپزخانه در محیط کار، کاناپه و صندلی‌های کنار پنجره و صندلی‌های گهواره‌ای را برگزینند. آنان همچنین به اتاق‌هایی که تمام دیوار‌های آن با تخته وایت‌برد پوشیده شده، دسترسی دارند. علاوه بر موارد فوق، این افراد وابسته به وظایف و شرایط کار، می‌توانند بیرون از شرکت و در خانه به انجام کار بپردازند.

ویک می‌گوید: «در سیلزفورس یک فرهنگ اشتراک و همکاری با معیارهایی بسیار بالا در حال جریان است. ما بدون پرورش اعتماد در کارمندان و در نتیجه استفاده از بهترین آنها نمی‌توانستیم از جایگاه ۱۷ سال پیش خود به جایگاه امروز برسیم.» به گفته ویک‌ «ما با مهیا‌کردن همه چیز، از ارتباط کامل افرادمان با یکدیگر اطمینان حاصل کردیم. آنها استخدام شده‌اند که هر روز برای انجام کار گروهی به سر کار بیایند.»

یک نیروی کار برای ارائه بهترین عملکرد خود به توجه و احترام نیازمند است و سیلزفورس این مهم را برآورده کرده است. آشپزخانه‌های این شرکت پر از خوراکی و نوشیدنی‌های رایگان است که افراد در هر زمان و به هر میزان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

در عصری که دنیای دیجیتال با سرعت هرچه تمام‌تر در حال تغییر همه چیز است، کمپانی سیلزفورس رشد خود را مدیون فرهنگ سازگار خود می‌داند. در تمامی شعب این شرکت کارمندان از شرایط  و امکانات رفاهی یکسانی برخوردار هستند. این افراد با ورود به تمامی شعب این شرکت با ترکیب رنگ‌های سبز و نارنجی برای دکوراسیون محیط و با تنقلات یکسانی در آشپزخانه‌ها مواجه می‌شوند.

این شرکت تولید‌کننده نرم‌افزار، با بهره‌گیری از تجربه موفق مشتری‌مداری و استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود‌ که ‌بین شرکت‌های مشابه به عنوان بهترین انتخاب شده است، روزانه حجم معاملاتی بالغ بر ۴.۱ میلیون معامله را ثبت کرده است. بیش از ۸۰ درصد از مشتری‌های سیلزفورس از کمپانی‌های ۵۰۰ فورچون(‌شرکت‌های بزرگی که در مجله فورچون آورده می‌شود) هستند. همچنین قابل ذکر است که سیلزفورس درآمد خود را در سال ۲۰۱۵، با بیش از ۳۲درصد افزایش نسبت به سال گذشته، ۵.۳۷میلیارد دلار اعلام کرد.

کمک‌های داوطلبانه در سیلزفورس

سیستم کمک‌های انسان‌دوستانه سیلزفورس بدین صورت عمل می‌کند: یک درصد از زمان کار کارمندان، یک درصد از درآمد و یک درصد از محصولات و خدمات این شرکت برای کمک‌های بشر‌دوستانه هزینه می‌شود.

بر اساس سایت Salesforce.com، کارمندان شعبه آتلانتا در ماه، ۶ روز کاری را به فعالیت‌های داوطلبانه همراه با حقوق می‌پردازند. در پایان هرماه ۱۰۰۰دلار به انتخاب این افراد به یک موسسه اهدا می‌شود. در ۵ سال گذشته کارمندان این شرکت بیش از ۵۰۰۰ ساعت کار داوطلبانه را به ثبت رسانده‌اند.

گریس هلمر، از کارمندان شرکت سیلزفورس است که ساعات کار داوطلبانه خود را با یاری رساندن در شیفت شب مرکز حمایت از افراد بی‌خانمان به مدت ۲ روز در ماه گذراند. او برای این افراد کیف‌هایی حاوی وسایل ضروری زندگی را آماده کرد. به گفته هلمر‌ «به من ثابت شد که سیلزفورس از جمله بهترین شرکت‌هایی است که زمان زیادی را برای یاری رساندن به افراد می‌گذراند؛ محلی  که همواره من تمایل به کار کردن در آن ‌داشتم. سیلزفورس حتی در نخستین روز کاری، شما را با کارهای داوطلبانه آشنا می‌کند.»

به گفته ویک، این تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های این شرکت پیشرو است. او و سایر روسای این شرکت، همچنان اهداف زیادی را برای به وقوع پیوستن در راستای کار این شرکت قرار داده‌اند. آنان امیدوارند تا در کنار کسب درآمد بیشتر، رضایت کارمندان و مشتری، سهم بسزایی در یاری رساندن به همنوعان ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.