یوایکس به دنبال فرهنگ‌سازی است

0

پنجاه و نهمین نشست یوایکس شیراز با موضوع «مبانی تحقیقات کیفی و چالش‌های آن» در ۲۴ تیرماه در بنیاد توانگران کارآفرین با حضور بیش از ۴۰ نفر از علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

به گزارش مرضیه بهشتی از شیراز، در ابتدای این نشست یادی شد از تلاش‌ها و نقش منصور صفری در بنا نهادن یوایکس شیراز، و در متن لوح تقدیر به او وعده داده شد که یوایکس شیراز راهی را که با همراهی منصور آغاز کرده ادامه ‌دهد و تلاش شود در بهبود زندگی خود و یا مردمی که با آنها در یک شهر و دیار زندگی می‌کند همچنان نقش داشته باشد. این لوح تقدیر از طرف یوایکس شیراز به خانواده منصور صفری اهدا شد. صفری از اولین‌های فعال در جامعه تجربه کاربری شیراز بود که متاسفانه در حادثه غم‌انگیز تصادف سربازان پادگان کرمان جان باخت.

مهمانان ویژه نشست، مارال تبریزی (محقق کاربری و طراح شرکت (atom و بیژن آریانا (مدرس دانشگاه لنکستر انگلستان) بودند که هریک در ویدئویی نکاتی از تحقیقات کیفی و چالش‌های آن را عنوان کردند.

در ادامه حضار نظرات خود را درباره نکاتی که این متخصصان به آنها اشاره کردند و چالش‌هایی که خود با آن مواجه بودند بیان کردند تا با استفاده از طوفان فکری راهی برای چالش خود بیابند.

در این میان غزل مقصود از تجربیاتش از تحقیقات کیفی در سایت زورق گفت. در پایان نیز امید امرایی به جمع‌بندی صحبت حاضرین پرداخت و از حضار خواست در برگزاری هرچه بهتر این نشست‌ها همکاری کنند.

بهداد مرسلپور، یکی از شرکت‌کنندگان پرانرژی این نشست که تنها به خاطر شرکت در پنجاه و نهمین نشست یوایکس شیراز از کرمان به شیراز آمده بود،  درباره این نشست گفت: «به نظر من این نشست‌ها در فرهنگ‌سازی و تقویت رویکردهای فرهنگی به مسئله UX بسیار موثر هستند.»

نشست بعدی در تاریخ ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.