یلدای امید و سرمایه‌گذاری

دومین همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی

0

دومین همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران روز چهارشنبه هفته گذشته از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

دومین همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی ایران روز چهارشنبه هفته گذشته از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

سال گذشته نخستین دوره این دورهمی استارتاپی در کتابخانه ملی برگزار شده بود.

همایش سال گذشته در حالی برگزار شد که شاید استفاده از لغت استارتاپ هم با نوعی ترس و دودلی همراه بود.

فضایی که بسیاری متغیرها بر علیه فعالیت استارتاپ‌ها بود و فشار زیادی از جاهای مختلف بر اکوسیستم استارتاپی سنگینی می‌کرد.

اما در همایش امسال انگار باورمندی قابل‌توجهی به این حوزه ایجاد شده باشد، شور و حال دیگری بر فضای همایش حاکم بود.

در پنل‌های پنج‌گانه همایش امسال صحبت از آمار و ارقام رشد بود. جذب سرمایه خارجی و نیاز اکوسیستم به سرمایه‌های چند‌صد‌میلیون دلاری تا سال ۱۴۰۰ از دیگر محورهای مطرح شده در این همایش بود.

توجه به ترندهای روز جهان و پرهیز از تکرار ایده‌ها از دیگر بحث‌های مهم بود که به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در جامعه وجود دارد، راهکارهای استارتاپی می‌تواند تا حدود زیادی گره‌گشا باشد.

در این همایش بیش از ۷۰۰ فعال استارتاپی حضور داشتند. یکی از مهمانان این همایش سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که در سخنانش مهم‌ترین داشته‌های اکوسیستم را نیروی انسانی و خود فعالان این زیست‌بوم دانست.

مدیران عامل شرکت‌های بزرگ اکوسیستم از دیجی‌کالا گرفته تا کافه‌بازار، آپارات، علی‌بابا و … نیز در این همایش و در پنل کارآفرینان حضور داشتند.

همچنین در این همایش تندیس یلدا به پاس تلاش برای توسعه اکوسیستم استارتاپی به برخی از چهره‌های مطرح این حوزه اهدا شد.

سورنا ستاری، حمیدرضا احمدی، هادی فرنود، برادران محمدی، محمدجواد شکوری‌مقدم، آرش میلانی و ناصر غانم‌زاده  افرادی بودند که تندیس یلدا را دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.