یادگیری ماشینی در ساعت‌های هوشمند گوگل

0

گوگل هوش مصنوعی را در مجموعه کاملا جدیدی از دستگاه‌ها، اعم از ساعت‌های هوشمند Android Wear 2.0 و Raspberry Pi به کار خواهد برد. جالب آن است که این دستگاه‌ها به مجموعه‌ای از سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوهای قدرتمند برای انجام کارهای مربوط به یادگیری ماشینی نیاز ندارند. محققان گوگل در عوض در تلاش هستند تا بار سخت‌افزاری را برای انجام کارهای اولیه هوش مصنوعی سبک‌تر و راحت‌تر کنند. آنها در این راستا سیستم عامل اندروید ویر را برای دستگاه‌های پوشیدنی به بازار عرضه کرده‌اند. گوگل تعدادی از قابلیت‌های اولیه هوش مصنوعی را به ساعت‌های هوشمند اضافه کرده است و این قابلیت‌ها می‌توانند در حافظه محدود و محدودیت‌های سی‌پی‌یو دستگاه‌های پوشیدنی کار کنند.

 اندروید ویر از قابلیت «پاسخ هوشمند» برخوردار است‌ که پاسخ‌های اولیه را در مکالمات ارائه می‌دهد. این خیلی شبیه به فرهنگ لغت‌های پیش‌بینی‌کننده کار می‌کند، اما می‌تواند بر اساس بافت مکالمه به طور خودکار به پیام‌ها پاسخ دهد. گوگل از یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند بدون اینکه ساعت هوشمند هنگ بکند. در مدل‌های یادگیری ماشینی معمولی، داده‌های زیادی باید دسته‌بندی شوند و برچسب داشته باشند تا پاسخ‌های دقیق ارائه دهند. در عوض،  اندرویدویر از یک شیوه یادگیری «نیمه نظارت‌شده» برای ارائه پاسخ‌های تقریبی استفاده می‌کند. سوجیت راوی، محقق و دانشمند گوگل می‌گوید: «ما کاملا هیجان‌زده هستیم که چطور این فناوری حتی در دستگاه‌های پوشیدنی اندروید با منابع رایانش و حافظه بسیار محدود به خوبی کار می‌کند.»

برای مثال، مدل یادگیری ماشینی سطحی می‌تواند تعداد کمی از واژگان‌ را بر اساس احساس و سایر موارد دسته‌بندی کند و یک پاسخ ارائه دهد. مدل یادگیری ماشینی یک الگوریتم پخش برای پردازش داده معرفی می‌کند و این الگوریتم پاسخ‌های آموزش‌دیده‌ای را ارائه می‌دهد که عامل مهمی در تعاملات، روابط جهانی و تجزیه و تحلیل‌های قبلی نیز بوده است. این فرآیند سریع‌تر است زیرا داده بر اساس ترتیب بیت یا به شکل یک و صفر تجزیه و تحلیل و مقایسه می‌شود. این به تجزیه و تحلیل داده‌ها در حال انتقال کمک می‌کند‌ که به طور چشمگیری موجب کاهش اثر حافظه می‌شود. در این روند از فرآیند معمولی ارجاع به مدل‌های واژگانی غنی که مستلزم تعداد زیادی سخت‌افزار است، استفاده نمی‌شود. قابلیت هوش مصنوعی برای پاسخ‌های پیچیده یا تحلیل مجموعه بزرگی از واژگان پیچیده در نظر گرفته نشده است. از این قابلیت می‌توان در اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی شخص ثالث استفاده کرد. این بر اساس فناوری پاسخ هوشمند در اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل به نام الو است که از مجموعه‌ای از ابزارهای یادگیری نیمه نظارت شده شرکت ساخته شده است. تیم Android Wear می‌خواهند از فناوری «پاسخ هوشمند» به طور مستقیم در دستگاه‌های هوشمند استفاده کند. گوگل قصد دارد از یادگیری ماشینی در تمام کسب‌و‌کار خود استفاده کند. دستیار گوگل یک هوش مصنوعی مشهود در تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ و سایر دستگاه‌های مصرفی است. ‌

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.