گوشی هوشمندتان را با نوکیا ۳۳۱۰ طاق بزنید!

0

کارآفرینان موفق ویژگی‌های مشترک زیادی دارند، ازجمله اینکه می‌دانند چگونه از وقت خود بهترین استفاده را ببرند. زمانی که فشار و استرس سررسید تحویل کار افزایش پیدا می‌کند، آنها از تکنیک‌های کاربردی مدیریت زمان استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که همه‌‌ امور طبق برنامه به پایان می‌رسد. حالا نگاهی داریم به متدهای آزمایش‌شده‌ای که ۶کارآفرین موفق، برای افزایش بهره‌وری خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

 گوشی هوشمندتان را کنار بگذارید!

بزرگ‌ترین عامل حواس‌پرتی راب هیل، بنیانگذار شرکت استگ، تلفن همراه او بود. دلیل آن‌هم کاملا قابل حدس است. اغلب مردم برای دریافت هرگونه اطلاعات مهم یا حتی غیرضروری، از چک‌کردن آخرین نتایج مسابقات فوتبال گرفته تا بررسی تیترهای اخبار، به گوشی‌شان مراجعه می‌کنند. راب هیل می‌گوید: «من متوجه شدم که تقریبا هر ۱۵ دقیقه یک‌بار، تلفنم را چک می‌کنم. بنابراین گوشی هوشمندم را با یک گوشی نوکیا ۳۳۱۰ که هنوز ته کشو باقی‌مانده بود، عوض کردم. باوجوداینکه حالا به اینترنت یا هیچ اپلیکیشن مدرنی دسترسی ندارم، ولی بهره‌وری‌ام مافوق تصور افزایش پیداکرده. ماه اول کمی احساس بی‌قراری داشتم، اما حالا که ۵ ماه گذشته، اصلا دلم برای گوشی‌های هوشمند تنگ نمی‌شود!»

 کارتان را با ساعت بدنتان هماهنگ کنید!

هادی فولیوی، بنیانگذار کلریتی مدیا، هرروز روی بخش‌هایی از ۷ تا ۱۰ پروژه مختلف کار می‌کند و البته حواس خود را کاملا متمرکز نگه می‌دارد. او می‌گوید: «من در سکوت مطلق کار می‌کنم و واقعا از هر چیزی که حواسم را پرت کند، بیزارم. وظایفم را به اسلات‌های ۳۰ دقیقه‌ای تقسیم می‌کنم و بین هر دو قسمت، ۵ دقیقه استراحت می‌کنم. همه‌‌ تماس‌هایم را بین ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ پاسخ می‌دهم، به‌طوری‌که بتوانم بقیه‌‌ روز تمرکز داشته باشم.  حدود ساعت ۳ بعدازظهر بدنم کمی خسته می‌شود، به همین دلیل ساعت‌های بعد را به تحقیق و پژوهش می‌گذرانم. وظایف و پروژه‌هایی را که به تمرکز بیشتری احتیاج دارند، صبح زود انجام می‌دهم. این روال بهره‌وری مرا بالا می‌برد و کمک می‌کند هر روز کارهای زیادی را تکمیل کنم.»

 وظایف غیرضروری را به دیگران محول کنید

محول‌کردن وظایف، یکی از مهارت‌های حیاتی کارآفرینانی است که می‌خواهند کسب‌وکار خود را رشد دهند. این مهارت، تأثیر مستقیم و مثبتی روی دستاوردهای شخصی آنان دارد. ترنتون ماس، بنیانگذار آژانس طراحی وب‌کردیبل موفقیت‌های خود را تا حد زیادی مدیون این استراتژی می‌داند. او می‌گوید: «‌ما برای دستیابی به اهداف بلندمدت، باید از همه‌‌ لحظاتمان استفاده کنیم. ازآنجاکه پروژه‌های جانبی، در کوتاه‌مدت نتایج ملموس‌تری دارند، لذت‌بخش هستند. ولی بزرگ‌ترین اشتباه یک رهبر این است که وقتش را به کارهایی اختصاص دهد که دیگران هم از عهده‌‌ آنها برمی‌آیند. من یک تیم رهبری، چندین مشاور خارج از شرکت و حتی یک مربی را استخدام کرده‌ام تا مطمئن شوم زمانم را بابت منافع کوتاه‌مدت از دست نمی‌دهم.»

 از تفکر باینری استفاده کنید

تیم فونگ، مدیرعامل و بنیانگذار بازار آنلاین ایرتسکر برای افزایش بهره‌وری خود از تفکر باینری استفاده می‌کند. طبق سیستم تفکر باینری، هر موضوع فقط در دو حالت خاص امکان‌پذیر است و گزینه‌‌ سوم یا حد‌وسطی برای آن وجود ندارد. فونگ می‌گوید: «اگر مؤسس یک استارتاپ هستید، تفکر باینری کارایی تصمیم‌گیری‌های شما را بالا می‌برد. به‌عنوان‌مثال، داده‌های لازم را به دست آورید، بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید و خودتان را متعهد بدانید که برای یک بازه‌‌ زمانی، به این تصمیم وفادار بمانید. تصمیمتان را هر روز ارزیابی نکنید، چراکه در این صورت مردد می‌شوید و مدام روندها را تغییر می‌دهید. با این استراتژی مطمئن می‌شوید که هر پروسه، در یک مسیر مشخص حرکت می‌کند و این موضوع، بهره‌وری کل کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد.» 

 کمی قدم بزنید

لیزا فورد، رئیس شرکت تولیدی لوازم‌التحریر داتی ابوت پیپر، زمانی که حس می‌کند بهره‌وری‌اش کاهش‌یافته، از دفتر کارش خارج می‌شود. فورد می‌گوید: «همین‌که خودتان را از دفتر کار بیرون بکشید و به مدت نیم تا یک ساعت در فضای آزاد قدم بزنید، می‌توانید افکارتان را ساماندهی کنید. من وقتی قدم می‌زنم اصلا به کار فکر نمی‌کنم، اما وقتی به دفتر برمی‌گردم ذهنم روشن است و می‌توانم وظایفم را از سر بگیرم. این اقدام ساده به شما کمک می‌کند اولویت‌بندی‌های بهتری داشته باشید، تردیدهایتان را کنار بگذارید و به ثبات برسید.» 

 برای هرروز هفته، یک تم خاص مشخص کنید

مهم‌ترین توصیه مایک وردی، بنیانگذار پروداکتیویتیست، این است که اگر می‌خواهید استفاده‌ بهتری از زمانتان داشته باشید، برای هر روز، یک موضوع خاص مشخص کنید. مثلا روز آموزش، روز بهینه‌سازی و نظیر آن. او می‌گوید: «این بدان معنی نیست که در این روز، به هیچ کار دیگری مشغول نشوید، ولی سعی کنید سایر فعالیت‌ها اولویت دوم شما باشند. این تکنیک به شما کمک می‌کند روزتان را درست تعریف کنید و بهره‌وری‌تان را در موضوعات مختلف افزایش دهید.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.