گاهی اوقات می‌توان پدال نزد!

0

Movielectric برندی که در سال‌های اخیر اقدام به تولید دوچرخه‌های الکتریکی کرده، یکی از مشهورترین تبلیغات محصول خود را در قالب یک آگهی چاپی ارائه داده است. این تبلیغ که توسط آژانس بازاریابی Atalah & Viveros طراحی و ارائه شده است، به عنوان یک آگهی جذاب در سایت adsoftheworld و همچنین در صفحه اول وب‌سایت این برند نیز قرار گرفته و یکی از نمونه‌های خلاقانه تبلیغ چاپی به شمار می‌رود، چراکه به مهم‌ترین مشخصه کاربردی دوچرخه‌های الکتریکی، یعنی عدم نیاز آنها به لاستیک‌های متفاوت، اشاره کرده است.

یک تصویر تبلیغاتی هر چقدر بتواند به صورت دقیق‌تری محتوای اصلی یک محصول را به مخاطب خود انتقال دهد، بیشترین تأثیرگذاری را در پی خواهد داشت، چراکه با برقراری یک رابطه ذهنی دوسویه بین بیننده و تصویر، یک پیام مشخص را به او منتقل می‌سازد. از این منظر، تصویر مورد‌نظر ‌فردی را نشان می‌دهد که سوار بر دوچرخه است، اما بر‌خلاف دیگر دوچرخه‌ها که فرد می‌تواند به صورت عادی رکاب بزند، حرکت این دوچرخه بسیار کند و سخت دیده می‌شود؛ گویی راننده آن به زحمت و سختی فراوانی رکاب می‌زند؛ علت این سختی نیز در تصویر کاملا واضح است، زیرا حجم زیادی از لاستیک‌های مختلف دوچرخه ‌روی این وسیله نقلیه سوار شده و به همین دلیل نیز حرکت دادن آن بسیار مشکل به نظر می‌رسد.

می‌توان گفت در این تصور دو نکته مهم و خلاقانه وجود دارد که به‌راحتی نیز به ذهن مخاطب منتقل می‌شوند؛ یکی تقابلی است که بین دوچرخه‌های سنتی و الکتریکی وجود دارد، به این معنا که با داشتن یک دوچرخه الکتریکی دیگر نیازی به چرخ‌های مختلف یک دوچرخه و یا بعضا تعویض آنها ندارید و از این منظر یک صرفه‌جویی خوب اقتصادی را خواهید داشت؛ نکته مهم دیگری که در این تصویر به ذهن مخاطب می‌رسد، این است که با دوچرخه‌های الکتریکی هیچ‌گونه خستگی و زحمتی را احساس نخواهید کرد و دیگر از پدال زدن‌های طولانی و خسته‌کننده خبری نخواهد بود. این محتوا خصوصا با حجم زیاد چرخ لاستیک‌ها و همچنین چهره دوچرخه‌سوار که به شدت خسته است، به صورت واضح‌تری منتقل می‌شود.

یک تصویر تبلیغاتی وقتی می‌تواند به صورت مؤثری عمل کند که بتواند مهم‌ترین محتوای یک محصول را به بینندگان خود منتقل کند و از این منظر، تصویر مذکور به خوبی گویای هدف طراحان و برنامه‌ریزان آن است، به این معنا که مخاطب با دیدن این آگهی چاپی بلافاصله مفاهیمی مانند خستگی در دوچرخه‌سواری‌های بلندمدت و همچنین تقابل چرخ و نیروی الکتریکی را در ذهن خود مجسم کرده و پیام اصلی تبلیغ را که همان جایگزینی نمونه‌های الکتریکی دوچرخه به جای همتایان قدیمی آنهاست، دریافت می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.