کوچ لنوو از چین به مجارستان

0

این ماه لنوو  اعلام کرد که تولید تمام سرورهای x86 و سایر تجهیزات مرکز داده‌ای را که مشتریان EMEA در مجارستان از آن‌ها استفاده می‌کنند و نه در چین، آغاز خواهد کرد.

سرورهای x86 از این تابستان به همراه طیف کاملی از محصولات ذخیره‌سازی و شبکه‌سازی برای محیط‌های مرکز داده در کارخانه فلکسترونیکس که تینک‌سرور شرکت لنوو و کامپیوترهای شخصی برای منطقه را تولید می‌کند، مونتاژ خواهند شد.

در گزارش‌های اخیر آمده است که افزایش هزینه نیروی کار در چین مزایای تولید را هرچه بیشتر در حاشیه قرار می‌دهد. اما در یک نشست، یکی از مسئولان لنوو گفت انتقال تولید به اروپا در وهله اول به خاطر کوتاه کردن زمان تحویل و تقویت خدمات محلی انجام گرفته است و نه به خاطر تغییر در پویایی‌های جغرافیایی و سیاسی. او به چند سوال خبرنگاران ایگونه جواب داده است.

 چرا تولید را به اروپا منتقل می‌کنید؟

ساده است. ما می‌خواهیم سطح خدمات خود را تقویت کنیم و مدت زمانی را که طول می‌کشد محصولات ما به دست مشتریان برسد کوتاه سازیم. وقتی شما در محل حضور داشته باشید، گزینه‌هایی پیش روی شما خواهد بود که وقتی تولیدتان در خارج از کشور باشد، از آن‌ها بی‌بهره می‌مانید. این اولین انگیزه برای این کار است.

دوم اینکه، ما فکر می‌کنیم بدون افزایش هزینه‌ها این کار مقدور نیست. حتی با اینکه اکثر افراد فکر می‌کنند تولید در خارج از کشور گزینه‌ای کم‌هزینه است، اما ما در اینجا در اروپا گزینه‌های کم‌هزینه‌تری داریم. درواقع حتی ما می‌توانیم هزینه‌های خود را مدیریت و تقویت کنیم.

 این کار چه تاثیری بر مدت زمان تحویل محصولات به مشتریان انگلستان خواهد گذاشت؟

زمان تحویل از دو هفته کاری به یک هفته کاری کاهش خواهد یافت.

 نمایندگان فروش چه تاثیری را احساس خواهند کرد؟

همان مزایای یک شرکت کانالی ۹۵ درصدی وجود خواهد داشت، ما برای رفع نیازهای مشتریان خود روی موجودی کانال تکیه می‌کنیم. دسترسی نزدیک به محصولات تولیدی باعث انعطاف‌پذیری بیشتر شرکا می‌شود. گاهی اوقات شرکای ما باید با عجله محصولات را با هواپیما از چین انتقال دهند تا نیازهای مشتری تامین شود؛ اکنون دیگر نیازی نیست این کار را انجام دهند زیرا به طور طبیعی اتفاق می‌افتد. آن‌ها در مدیریت موجودی خود و مدیریت روابط مشتریان انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. بخشی از خدمات نیز محلی خواهد بود بنابراین آن‌ها مجبور نیستند به آمریکا یا چین بازگردند.

 سرورهای x86 قبلا تولید می‌شدند؟

در شنژن، در نزدیکی هنگ‌کنگ، کارخانه‌ای بود که قطعات را به شرکت لنوو ارسال می‌کرد. ما این کار را انجام می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند از آن کارخانه بیشتر برای رفع نیازهای محلی استفاده کنند.

 کارخانه Sarvar چه تعداد سرور x86 تولید خواهد کرد؟

حداکثر یک‌چهارم یک میلیون در سال. این مقدار آنقدر افزایش یافته است که در حال حاضر همه‌چیز از چین صادر می‌شود، اما سال دیگر همین موقع هیچ‌چیز از چین ارسال نخواهد شد.

 درگذشته درباره بازگرداندن تولید به اروپا صحبت کردید، این بدان معناست که آی‌بی‌ام سرورهای x86  را در اروپا تولید می‌کرده؟

وقتی در آی‌بی‌ام بودیم، قسمت مهمی از مصرف اروپا در خود اروپا تولید می‌شد. ما حدود دو سال و نیم پیش از اروپا خارج شدیم.

 هزینه‌های نیروی کار در چین در حال افزایش است و موجب شده مزیت تولید در این منطقه به حاشیه برود. این موضوع چقدر بر تصمیم شما تاثیر داشته است؟

ما با احتیاط عمل کردیم. وقتی چین هنوز از نظر هزینه نیروی کار مزیت به شمار می‌رفت، مزایای تدارکات تولید در اروپا بیشتر از مزیت هزینه نیروی کار چین بود. ما انتظار چنین چیزی را نداشتیم. در وهله اول برای بهبود سطح خدمات خود این کار را انجام دادیم. از نظر من این بحثی ژئوپلیتیک درباره تولید در چین و تولید در اروپا نیست. بیشتر بحث مزایای انتقال و تدارکات است. برای مثال، اگر شما در مجارستان محصولی تولید کنید، می‌توانید آن‌ها را در کامیون بار بزنید که قطعا نسبت به استفاده از هواپیما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.