برند اپل هرساله با ارائه تلفنهای همراه آیفون خود، جنبوجوش عظیمی را در بین طرفداران خود ایجاد میکند، به طوری که مصرفکنندگان و مخاطبان این برند هر سال منتظر یک رونمایی جدید و متفاوت از این محصول هستند؛ بخش تبلیغات اپل نیز با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی مختلف، در این شور و هیجان مخاطبان شریک شده و میزان توجه مصرفکنندگان را به محصولات جدید خود افزایش میدهد. به عنوان مثال، همزمان با ارائه آیفون۶، کمپینی را با عنوان «با آیفون ۶ عکس بگیر» راهاندازی کرد که از مخاطبان خود میخواست عکسهای خود را که از طریق گوشی مذکور گرفتهاند، برای این شرکت بفرستند. نتیجه چنین کمپینی نیز سیل عظیمی از عکسهایی بود که توسط همه مخاطبان این برند، چه عکاسان آماتور و چه عکاسان حرفهای، برای این کمپانی فرستاده شد. در حقیقت این یک کمپین تبلیغاتی به شمار میرفت که از سوی مردم جهان با استقبال زیادی روبهرو شد، چراکه به اشتراکگذاری این عکسها در فضای مجازی و صفحات مربوط به برند اپل، کار چندان سختی نبوده و از طرفی کارایی این گوشی در گرفتن عکسهای خاص با کیفیت بالا نیز از دیگر دلایل تشویق مخاطبان به شرکت کردن در این مبارزه تبلیغاتی بوده است. جالب است بدانید بسیاری از عکسهای برگزیده این کمپین در رسانههای معتبر اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و روزنامهها، مجلات و سایتهای آنلاین نیز از دیگر قسمتهایی بودند که عکسهای مذکور در آنها منتشر شدند؛ ضمن اینکه از این عکسها در آگهیهای بازرگانی این برند در تلویزیون نیز استفاده شد. بنابراین نمایش عکسهای ارسالی در رسانههای پرمخاطب نیز از دیگر دلایل عمده توجه مخاطبان به این کمپین و شرکت در آن بوده است. همچنین از دیگر نقاط قوت این کمپین که باعث شرکت بیشتر مخاطبان شده بود، قرار دادن عکسهای برگزیده در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح جهان بوده است. این گزینه، فرصتی را برای عکاسان حرفهای و حتی آماتور ایجاد میکرد که کارهای خود را به صورت عمومی در معرض نمایش بگذارند. جالب است بدانید که مجموع ۱۰هزار عکس از میان عکسهای ارسالی از سوی مخاطبان، روی بیلبوردهای تبلیغاتی ۲۵کشور جهان به نمایش درآمد و یک نمایشگاه عمومی را برای این عکسها ترتیب داد. راهاندازی این کمپین، یک ایده ساده به شمار میرود که در عین ساده بودن، نتایج قابل توجهی را هم برای مخاطبان و هم برای برند اپل به ارمغان آورده است. عکس گرفتن با گوشیهای آیفون و ارسال آنها از طریق فضای مجازی، فرایند سادهای دارد که اکثر مردم جهان میتوانند آن را انجام دهند و از طرفی چنین راهکاری برای برند اپل نیز بسیار مناسب است، زیرا با معرفی مدل جدید تلفن همراه خود، طیف عظیمی از عکسهای خلاقانه از سوی مخاطبان را دریافت میکند که هر یک ایدهها و خلاقیتهای خاصی را به نمایش میگذارند.