کاغذ بازی را کنار بگذارید

0

رشد فناوری روی هر یک از جنبه‌های کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد و به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا بسیاری از کارهای خود از قبیل روند جذب نیرو را به صورت خودکار درآورند. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها هنوز مقاومت می‌کنند. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که تنها ۳۸ درصد از شرکت درباره استفاده از فرآیند منابع انسانی فکر می‌کنند و فقط ۹ درصد کاملا آماده استفاده از اتوماسیون هستند. این بدان معنا نیست که این تغییر انجام نخواهد گرفت. تقریبا سه‌چهارم از شرکت‌ها معتقدند اتوماسیون باید در اولویت باشد. این مقاومت منطقی است؟ البته. شرکت‌ها باید در حوزه منابع انسانی آرام قدم بردارند. اما چگونه باید به بهترین نحو از اتوماسیون در روند جذب نیرو استفاده کرد؟

 روند تقاضا را به صورت خودکار درآورید

برای ایجاد روند جذب نیروی جالب به تجربه کارمند رجوع کنید. اولین قدم بسیار مهم است. وقتی کارمندان تقاضای خود را ارائه می‌دهند، شرکت‌ها باید به گونه‌ای تاثیرگذار باشند که استعدادهای برتر را جذب کنند.

 ویژگی‌ها را یکپارچه‌سازی کنید

یکپارچه‌سازی بهترین دوست هر کارفرمایی است. وقتی پلتفرم‌ها یکپارچه می‌شوند، تجربه کارفرما به طور وسیعی افزایش می‌یابد. ویژگی‌های یکپارچه‌سازی‌‌شده موجب می‌شود نیاز به کاغذبازی و نیروی کاری که از آنها برای ثبت و پیگیری تقاضای کار استفاده می‌شود، کاهش یابد. برای مثال یک پلتفرم جذب استعداد قدرتمند مانند RolePoint Connect تقاضانامه‌ها را به سیستم‌های پیگیری تقاضا متصل می‌کند و از میان‌افزارها برای از بین بردن شکاف‌ها استفاده می‌کند و در نتیجه اطلاعات به آسانی در جریان خواهد بود. پس از وارد کردن جزئیات و اطلاعات مربوطه، متخصصان منابع انسانی اطمینان حاصل می‌کنند که داده‌ها به‌خوبی ذخیره شده‌اند و همه افراد اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند.

 از تجزیه‌وتحلیل‌ها استفاده کنید

فناوری این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا همه چیز را پیگیری کنیم. وقتی عملیات کاری مانند روند جذب نیرو پیگیری می‌شود، سازمان‌ها می‌توانند با سلامت برنامه جذب استعدادهای خود بیشتر آشنا شوند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آمار راهکارهای خوبی را پیش پای ما قرار می‌دهند. هنگام استفاده از این تحلیل‌ها، شرکت‌ها می‌توانند در صورت نیاز فرآیند کاری خود را بهبود بخشند.

 مهارت‌ها را ترسیم کنید

مهارت‌ها و علایق بین کارمندان فعلی و نیز نقش‌های جدید را ترسیم و مشخص کنید. در این صورت، سازمان‌ها می‌توانند بر روند جذب نیروی خود تمرکز کنند و از بازیکنان درجه‌یک برای رشد و توسعه کار خود کمک بگیرند. با به‌کارگیری این شیوه‌های اتوماسیون، شرکت‌ها می‌توانند در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.