کار و کاریابی درکاریشه

0

هدف از راه‌اندازی اپلیکیشن کاریشه آماده‌سازی یک سیستم مناسب برای حمایت‌کردن از فریلنسرها و کسانی است که به فریلنسرها نیاز دارند. فریلنسر به فردی گفته می‌شود که خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌دهد. این افراد معمولا به طور ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای کار کرده و کسب درآمد می‌کنند. در اپلیکیشن کاریشه، با در نظر گرفتن گروه‌های کاری مختلف در قالب دسته‌بندی از قبیل برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات، نگارش و ترجمه، طراحی و گرافیک، منزل و ساختمان، بازاریابی و تبلیغات، عکس، ویدئو و موسیقی، مالی و حقوقی، حمل‌و‌نقل، تعمیرات و نگهداری، انتشارات و خدمات چاپ، سعی شده است یک بستر مناسب برای افرادی که می‌توانند کاری را با مهارت انجام دهند، فراهم شود. برای سهولت در دسترسی به دسته‌بندی‌ها نیز آنها به زیرمجموعه‌هایی تقسیم شده‌اند.

این یک بستر مناسب برای ارائه پروژه‌ها از سوی کارفرما و اجرای پروژه از سوی فریلنسر در قالب اپلیکیشن و وب‌سایت است. در اینجا افراد می‌توانند بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد نیروی مورد نیاز برای استارتاپ خود را پیدا کنند و نیروهای مختلف نیز با کارآفرینان جدید آشنا شوند و با آنها همکاری کنند. در واقع کاریشه یک محیط مناسب را برای کسب درآمد و جذب نیروی کار مهیا کرده است. این اپلیکیشن با حذف واسطه‌ها و در نظر گرفتن گروه‌های مختلف، کسب‌و‌کار را برای کارآفرینان و استارتاپ‌ها آسان کرده است. 

اگر هر فردی توانایی یا دانش خاصی داشته باشد، در کاریشه می‌تواند به‌راحتی از توانایی و دانش خود استفاده و کسب درآمد کند. یا اگر یک کارآفرین به دنبال فردی با مهارت و دانش خاص باشد، کاریشه مرجعی به‌روز را برای برون‌سپاری کارها در تمامی زمینه‌ها در اختیار او قرار می‌دهد. تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، فناوری اطلاعات، تایپ و ترجمه و تولید محتوا، منزل و ساختمان و بسیاری از گروه‌های کاری دیگر همگی در کاریشه در دسترس هستند.

از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن برای فریلنسرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 دسترسی به پروژه‌های آماده برون‌سپاری

 ارسال پیشنهاد انجام کار با شرایط مالی و زمان مخصوص فریلنسر (خویش‌فرما)

 امکان دسترسی به پروژه‌ها با مهارت‌های متفاوت

 نمایش اطلاعات تماس تنها در صورت تایید فریلنسر

 دریافت هزینه انجام پروژه‌ به حساب شخصی فریلنسر بدون کسر پورسانت

 امکان ساخت صفحه شخصی و ثبت‌کردن تخصص و مهارت

این اپلیکیشن امکانات مفیدی را نیز در اختیار کارفرما یا کارآفرین قرار می‌دهد که عبارتند از:

 دسترسی به فریلنسرهای حرفه‌ای و آماده به کار

 امکان مقایسه پیشنهادهای انجام کار و انتخاب بر حسب شرایط کارفرما

 نمایش اطلاعات تماس تنها در صورت تایید کارفرما

 امکان ارسال دعوت به کار برای فریلنسر مورد نظر شما

 پرداخت هزینه انجام پروژه از حساب شخصی کارفرما به حساب فریلنسر بدون کسر پورسانت

کاربرانی که می‌خواهند از این اپلیکیشن استفاده کنند، باید بدانند که این اپلیکیشن برای اجرا شدن نیاز دارد به اینترنت، نوشتن روی حافظه تلفن، خواندن حافظه تلفن، دیدن وضعیت شبکه، دسترسی به سرویس‌های گوگل، پیدا کردن موقعیت جغرافیایی از روی شبکه‌ و پیدا کردن موقعیت جغرافیایی دستگاه.

وقتی وارد صفحه اصلی این اپلیکیشن می‌شوید، علاوه بر دسته‌بندی‌ها، می‌توانید آخرین پروژه‌ها را مشاهده کنید. استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از منوی اصلی، وارد قسمت فریلنسرها شوند و در آنجا فهرستی از افراد متخصص را مشاهده کنند. امکان جست‌وجو بر اساس مهارت نیز وجود دارد. پس از یافتن فرد مورد نظر، می‌توانید مشخصات وی را مطالعه کرده و در صورت تایید، گزینه دعوت به کار را انتخاب کنید تا به طور مستقیم با او در تماس باشید.

در کل می‌توان گفت کاریشه سامانه جامع کسب‌‌وکار دیجیتال است که در دو قالب اپلیکیشن و وب‌سایت طراحی شده است. کاریشه برای اولین‌بار با حذف واسطه‌ها، امکان ارتباط مستقیم کارآفرین و نیروهای متخصص را در نقاط مختلف ایران فراهم کرده است.

کاربران کاریشه می‌توانند در هر زمان و هر مکان بهترین متخصصان را برای برون‌سپاری کارهای خود پیدا کنند. این به ویژه برای استارتاپ‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند، بسیار مفید است و به آنها کمک می‌کند با برون‌سپاری برخی ‌ کارها به افراد متخصص، روی هدف اصلی خود تمرکز داشته باشند. به علاوه کاربران می‌توانند از انواع فرصت‌های کاری مطلع شوند و مناسب‌ترین کارها را با توجه به مهارت خود انجام دهند یا خدمات خود را به فروش برسانند.

تمام افراد متخصص، کسب‌و‌کارهای کوچک و نیز سازمان‌های بزرگ این فرصت را دارند تا با استفاده از کاریشه در انواع حوزه‌های کسب‌و‌کار همکاری کنند. کاریشه گستره وسیعی از کارهای حضوری و غیرحضوری را پوشش می‌دهد. کاربران می‌توانند پروژه‌های مورد نظر خود را در سامانه ثبت کنند و انجام کار خود را با توجه به فاکتورهای مختلف از قبیل تخصص، زمان و بودجه به متخصصان مربوطه بسپارند.

ماموریت اصلی کاریشه حمایت از نیروهای کار و ایجاد فرصت‌های شغلی در تمام نقاط کشور است که به دلیل پوشش گسترده اینترنت همراه، این امکان برای تمام مردم کشور وجود دارد تا به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.