کارجو‌پلاس چه کاری می‌کند که دیگران نمی‌کنند؟

0

تفاوت اصلی کارجو‌پلاس با سایر پلتفرم‌های کاریابی موجود در بازار، به نوع رفتار کاربران برمی‌گردد. کاربران سرویس‌های دیگر معمولا به صورت انفرادی و موقت در این سرویس‌ها حضور داشته و فعالیت می‌کنند؛ این در حالی است که کاربران کارجو‌پلاس برای بهبود مستمر مهارت‌ها و شبکه‌سازی هرچه بیشتر فعالیت دائمی دارند.

در فضای کسب‌و‌کار ایران داشتن شبکه‌ای از دوستان هم‌رشته و همکار، یکی از راه‌های اصلی ایجاد امنیت شغلی و پیشرفت دائمی است و کارجوپلاس سبب می‌شود تا ضمن شبکه‌سازی موثر، اطلاعات و مهارت‌های اعضا نیز مدام به‌روزرسانی شود.

تفاوت مهم دیگر کارجو با سایر پلتفرم‌های کاریابی در طراحی راه‌حل برای کارفرما‌ست؛ در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کارفرمایان اتلاف زمان و هزینه زیاد است و سایر پلتفرم‌ها هنوز نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند.

می‌توان گفت که کارفرمایان به طور میانگین برای انتشار هر آگهی استخدام، در مجموع ۲ ماه زمان و ۲ میلیون تومان هزینه برای استخدام هر نفر صرف می‌کنند. اما کارجو‌پلاس از روشی استفاده می‌کند که تا ۹۰درصد هزینه‌های کارفرما را کاهش می‌دهد.

در این روش کارفرما در هر زمان  می‌تواند به افرادی با مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نظرش دسترسی داشته باشد و به طور مستقیم با آنها ارتباط بگیرد. در روش کارجوپلاس حتی کارفرمایان می‌توانند روند رشد و مهارت‌افزایی کاربران را نیز زیرنظر داشته باشند و از این طریق به استعدادهای آنها پی ببرند.

کارجو‌پلاس برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه مخاطب اصلی کارجوپلاس دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، اما خدمات این شبکه اجتماعی برای همه کارجویان قابل استفاده است. کارفرمایانی که به دنبال نیروی انسانی به‌روز و توانمند هستند، از دیگر کاربران کارجو محسوب می‌شوند که می‌توانند با استفاده از این پلتفرم روش‌های جدید و موثر را در جهت استخدام نیروی کار مستعد به کار گیرند.

دسته دیگر کاربران این اپلیکیشن مراکز آموزشی هستند که به معرفی و توسعه مهارت‌های کارجویان کمک می‌کنند؛ مهارت‌هایی که در بازار کار ایران برای آنها تقاضای زیادی وجود دارد. صاحبان این استارتاپ می‌گویند که بعضی افراد حتی در همان روز اولی که اپلیکیشن را نصب کرده‌اند، توانسته‌اند کار خود را پیدا کنند!

البته آنها به این نکته هم اشاره دارند که پیداکردن کار ممکن است برای برخی کاربران بسته به توانایی‌ها و مهارت‌هایشان مدت زمان بیشتری طول بکشد.

پیش به سوی شایسته‌سالاری!

هدف اصلی شبکه اجتماعی کارجوپلاس شایسته‌سالاری است به این معنا که هرکس متناسب با توانمندی، مهارت و علاقه خود شغل مناسب خودش را داشته باشد؛ موضوعی که شاید در کسب‌و‌کارهای ایرانی جای خالی آن به‌شدت احساس می‌شود.

این مسئله البته در کسب‌و‌کارهای جدیدتر بیشتر مورد توجه قرار دارد؛ کسب‌و‌کار‌هایی که با مفهوم و ارزش بهینه‌سازی منابع انسانی آشنایی دارند، تنها به دنبال نیروی کار مستعد و توانمند هستند و مواردی همچون سابقه کاری و تحصیلی را کمتر در تصمیم‌گیری‌های خود مورد توجه قرار می‌دهند.

این رویکرد از دهه‌ها قبل در کشورهای پیشرفته جهان مورد توجه قرار گرفته و در ایران نیز باید اهمیت خود را پیدا کند. بنابراین شبکه اجتماعی کارجو نه‌تنها برای افراد جویای کار مناسب است، بلکه مشکل کار کسب‌و‌کارهای ایرانی در زمینه تامین نیروی انسانی توانمند را نیز حل می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.