کارآفرینی روستایی با کمک تتکا

0

مرکز توانمندسازی، تسهیل‌گری و کارآفرینی روستایی با محوریت آموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج در حوزه‌های توانمندسازی، تسهیل‌گری، کارآفرینی، فناوری، تجاری‌سازی، بهبود و ساماندهی کسب‌و‌کارهای روستایی و با هدف ایجاد تولید و اشتغال پایدار با تمرکز بر منابع انسانی حاضر (نوجوانان و جوانان) در روستا و ارتقای سطح مهارت و توانایی آنان تشکیل شده است. این مرکز با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها، منابع و پتانسیل‌های موجود در روستا که شامل روستاییان، بانوان، صاحبان کسب‌و‌کار، کارآفرینان، شرکت‌ها و تعاونی‌ها و دهیاران است، زمینه پیوند کسب‌و‌کارهای روستایی را با بازارهای منطقه‌ای، استانی و ملی مهیا سازد. در این راستا اولین مرکز کارآفرینی روستایی با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان به عنوان پایلوت کشوری در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود. رویداد تتکا يک رويداد آموزشي- تجربي – عملی است كه با هدف تبدیل ایده‌ها به کسب‌و‌کار و همچنین حل معضلات و چالش‌ها در حوزه کسب‌و‌کارهای نوپای روستایی برگزار مي‌شود. در اين برنامه شركت‌كنندگان پرانگيزه شامل فعالان حوزه‌های مختلف، متخصصان، محصلان مرتبط با موضوع، مراکز تولیدی، برنامه‌نويسان، مديران تجاري، عاشقان استارتاپ، بازارياب‌ها و طراحان گرافيک و … گرد هم مي‌آيند تا طي ۳ روز ايده‌هايشان را مطرح كنند، گروه تشكيل بدهند و هر گروه ايده‌هایي را اجرا كرده یا به دنبال راه‌حل اجرایی برای چالش‌های موجود باشند.

 تتکا يک رويداد آموزشي- تجربي – عملی است كه با هدف تبدیل ایده‌ها به کسب‌و‌کار و همچنین حل معضلات و چالش‌ها در حوزه کسب‌و‌کارهای نوپای روستایی برگزار مي‌شود

خروجی‌ این رویداد کارآفرینی به ۵ بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول آموزش عملی به افراد است؛ پیرامون ما، جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف در حوزه کارآفرینی برگزار می‌شود اما یکی از رویدادهایی که ادعا می‌کند علاوه بر آموزش، افراد را جهت می‌دهد تا آموزش‌ها را در ایده خود پیاده کنند، تتکاست. برگزاری این رویداد، آموزشی عملی برای افراد خواهد بود. ایجاد ارتباط میان افراد متخصص از دیگر خروجی‌های این رویداد است؛ هر فردی در ذهن خود ایده‌هایی را در ذهن دارد، اما تا زمانی که نتواند افراد متخصص و ماهر را کنار خود جمع کند، نمی‌تواند استارت کار خود را بزند. این رویداد با ایجاد ارتباط و آشنایی میان افراد متخصص، سعی دارد به این مهم جامه عمل بپوشاند. بخش سوم خروجی معطوف به تبدیل ایده به کسب‌و‌کار است؛ هنگامی که در مراسم اختتامیه صاحبان ایده‌ها به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند، سرمایه‌گذاران و مسئولان مرتبط می‌توانند نقش موثری در به‌بار‌نشینی این ایده‌ها و تبدیل آنها به کسب‌و‌کار داشته باشند و مرکز تسهیل‌گری و توانمندسازی تتکا می‌تواند نقش موثری در این مهم داشته باشد. هنگامی که افراد در این رویداد برای چالش‌ها و معضلات از پیش تعیین‌شده، راه‌حل اجرایی یافته و آن را پخته می‌کنند، بهترین فرصت است تا با استفاده از این راه‌حل‌ها و سرمایه‌گذاری روی آنها، به حل چالش‌ها و معضلات ملی و استانی بپردازیم و این موضوع بخش چهارم خروجی را تحت عنوان حل چالش‌ها و معضلات ملی تشکیل می‌دهد. در نهایت بخش پنجم نیز مربوط به حمایت از تجاری‌سازی و پیاده‌سازی عملی طرح‌هاست که این رویداد بهترین فرصت است تا تمامی تیم‌های فعال، دانشجویان، مهندسان و متخصصان و سایر علاقه‌مندان به کسب‌و‌کارهای نوپای روستایی، دور یکدیگر گرد آمده و توانایی‌های خود را به عرصه ظهور بگذارند. پیش‌بینی می‌شود این رویداد بتواند شناسایی مناسبی از تیم‌ها و قابلیت‌های آنان را انجام داده و پس از بررسی و داوری‌های لازم ایده‌های برگزیده مورد حمایت قرار گیرند. زمان برگزاری این رویداد در روزهای ۱۵ تا ۱۷ آذر ماه و مکان آن در محل نمایشگاه بین‌المللی استان گیلان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.