استارتاپ ژاکت ۱٫۵ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

علی حاجی‌محمدی به شنبه‌پرس خبر داد:

0

علی حاجی‌محمدی، موسس ژاکت خبر از جذب سرمایه یک‌و‌نیم میلیارد تومانی برای این استارتاپ داد و گفت: «از بهمن‌ماه سال گذشته  با یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری معتبر وارد مذاکره شدیم و در نهایت در تاریخ ۲۶ تیرماه به نتیجه رسیدیم.»

او در رابطه با مدل سرمایه‌گذاری انجام‌شده، گفت در این قرارداد، ژاکت در مقابل گرفتن مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان، مقداری از سهام خود را واگذار کرده است.

ارزش‌گذاری

او در رابطه با ارزش‌گذاری ژاکت در این فرایند جذب سرمایه‌ هم توضیح داد:

«ارزش‌گذاری در این فرایند براساس تجربه کاری ما در ژاکت و استارتاپ‌های قبلی بود. با توجه به اینکه استارتاپ‌های قبلی ما همه پردستاورد بودند و همچنین پلنی که برای آینده ژاکت داشتیم و دیدی که از جامعه به دست آورده بودیم، همه در این ارزش‌گذاری سهیم بودند. شرایط الان به این صورت است که جامعه به سمتی حرکت می‌کند که همه در حال راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی هستند و ابزارهای مورد نیاز این اقدام را ژاکت در اختیارشان قرار می‌دهد؛ یعنی نیاز جامعه به این صورت است که در حال حاضر حتی پیرمردهایی که تا الان به شیوه سنتی در بازار کار می‌کردند هم به فکر ساختن یک سایت برای کسب‌وکار خودشان افتاده‌اند؛ در نتیجه خواستار ابزاری مثل ژاکت هر روز بیشتر می‌شود. در مجموع با توجه به نیازسنجی جامعه و اندازه بازاری که ژاکت در آینده دارد، این ارزش‌گذاری صورت گرفته است.»

حاجی‌محمدی ادامه می‌دهد: «البته ارزش‌گذاری که ما درنظر داشتیم، تقریبا دو برابر ارزشی بود که الان در نظر گرفته شده است. ولی هم سرمایه‌گذار ما ارزش را پایین آورد و هم اینکه مشاورمان معتقد بود که ما باید منطقی باشیم و ارزش را پایین‌تر بیاوریم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.