چین می‌خواهد پرچمدار واقعیت مجازی شود

0

تقریبا ۲۰۰ سازمان چینی و غیرچینی تحت عنوان بخش اطلاعات الکترونیکی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور گرد آمده‌اند تا صنعت اتحادیه واقعیت مجازی (IVRA) که تنها سازمان واقعیت مجازی رسمی و مورد تأیید دولت چین است، تشکیل شود.

هدف «IVRA  افزایش توسعه اکوسیستم واقعیت مجازی در چین از طریق تقویت نوآوری در فناوری و ایجاد استانداردهای صنعتی، پیوند سخت‌افزار، نرم‌افزار، محتوا، پلتفرم‌ها و کاربردهای صنعتی است.» IVRA  اعلام کرده ایجاد این صنعت مطابق با راهبرد توسعه واقعیت مجازی کشور است. صنعت واقعیت مجازی چین در سال ۲۰۱۶ وارد دوره مهمی می‌شود. در ماه مه، کمیته مرکزی CPC و شورای دولتی اعلام کرد نیاز به ایجاد فناوری‌های شبکه اطلاعاتی جدید، افزایش تحقیقات فناوری واقعیت مجازی و توسعه صنعتی، تقویت زیرساخت فناوری اطلاعات برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، ترویج نوآوری در سیستم فناوری و صنعتی، و ایجاد مزایای توسعه جدید کاملا مشهود است. IVRA  تلاش کرده است راهکارهایی برای پاسخ به پرسش‌های حل‌نشده و مهم صنعت واقعیت مجازی ارائه دهد، از قبیل اولویت‌های اکوسیستم، استانداردسازی صنعت، توافقنامه‌های زنجیره‌ای صنعتی، انتقال نتایج فناوری و پشتیبانی از نوآوری. همچنین اتحادیه به ارائه پیشنهاد‌ها به مؤسسات دولتی در خصوص هدایت توسعه‌ها کمک می‌کند. آلوین گریلین، رئیس منطقه‌ای طرح واقعیت مجازی HTC در چین، می‌گوید این سازمان امیدوار است روح همکاری و اتحاد را در بین تمام قسمت‌های اکوسیستم تقویت کند تا صنعت واقعیت مجازی هر چه زودتر به بلوغ رسد. این طرح سعی دارد با همکاری و اتحاد به‌عنوان یک صنعت واحد و ارائه محصولات و محتواهایی که برای مصرف‌کننده و مشتریان کاری ارزشمند هستند، انقلابی در زندگی افراد در چین و در سطح دنیا ایجاد کند.

شرکت HTC ادعا می‌کند: «در نوآوری‌های فناورانه واقعیت مجازی که توسعه اکوسیستم واقعیت مجازی را در خط مقدم کسب‌وکار خود قرار داده، پیشرو است.» در ماه آوریل این شرکت، شتاب‌دهنده Vive X را راه اندازی کرد تا ابزارها و راهنماهای حرفه‌ای برای توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی و استارتاپ‌ها ارائه دهد. همچنین با ۳۷ شرکت از سراسر دنیا همکاری کرد تا اتحادیه سرمایه خطرپذیر واقعیت مجازی را راه اندازی کند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.