چین خود را برای اکوسیستم پرداخت با کارت آماده می‌کند

0

اخیرا کمیته نظارت بر بانکداری چین و بانک مرکزی این کشور قوانینی وضع کرده تا بر عملکرد شرکت‌های کارت پرداخت خارجی مانند ویزاکارت و مسترکارت در چین نظارت داشته باشد.

ورود بازیکنان خارجی می‌تواند تنوع زیادی را در بازار ایجاد کند. برای اینکه شبکه‌های کارت پرداخت وارد بازار چین شوند، باید یک میلیارد ین (حدود ۵/۱۵۲ میلیون دلار) سرمایه در یک شرکت محلی که در چین واقع شده وارد کنند و از استانداردهای مربوط به امنیت ملی و امنیت سایبری چین نیز برخوردار باشند. شرکت‌ها می‌توانند از طریق تامین استانداردهای شبکه‌های کارت پرداخت داخلی نیز وارد بازار شوند.

درگذشته، اکوسیستم کارت پرداخت این کشور در انحصار شرکتی دولتی به نام یونیون‌پی بود، اما سازمان تجارت جهانی  با وضع قانونی در سال ۲۰۱۲ مبنی بر اینکه این کشور باید از بازارهای خارجی نیز استقبال کند، شرایط را تغییر داد. از آن زمان تاکنون، بانک‌های چین شروع کردند به صدور کارت‌های بین‌المللی اما تعداد کمی از تجار چینی این کارت‌ها را قبول می‌کنند. به عبارت دیگر، از این کارت‌ها در اصل برای تجارت دیجیتالی بین‌مرزی و خرید در خارج از کشور استفاده می‌شود.

این اقدام می‌تواند تحول بزرگی در شبکه‌های کارت اصلی که سال‌هاست منتظر دسترسی مستقیم به چین بوده‌اند، ایجاد کند. در سال ۲۰۱۵ مصرف‌کنندگان چینی ۵۵ تریلیون ین (۴/۸ تریلیون دلار) برای کارت‌های پرداخت خرج کردند و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ چین به بزرگ‌ترین بازار پرداخت از طریق کارت در دنیا تبدیل شود. حتی اگر بخش بسیار کوچکی از این بازار را بتوانیم در دست بگیریم، پیشرفت بزرگی در این حوزه خواهیم کرد. برای مثال، یک سهم ۱۰ درصدی در چین با حدود ۴/۸ درصد از مجموع حجم جهانی ویزاکارت در سال ۲۰۱۵ برابری می‌کند.

اگر چین درهای کشور خود را به روی شرکت‌های پرداخت کارت خارجی بیشتری باز کند، انقلاب بزرگی در اکوسیستم پرداخت در سراسر دنیا به وجود خواهد آمد و در حال حاضر نیز ما شاهد این تغییرات و تحولات هستیم. این بازار پررونق در چین توجه بسیاری از شرکت‌های مربوطه را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.