چک‌لیست کاربردی شبکه‌های اجتماعی

0

وقت آن رسیده است که کارایی و اثربخشی شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید اما برای هر یک از این شبکه‌های اجتماعی باید یک استراتژی متفاوت داشته باشید. در ادامه چک‌لیست کاربردی شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌‌کنیم.

فیس‌بوک

فیس‌بوک طبق The Conversation Prism در دسته شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. این شبکه به آسانی از طریق دستگاه‌های مختلف قابل نصب، راه‌اندازی و کنترل است و به شما اجازه می‌دهد به صورت عمومی و یا اختصاصی با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

با این حال، دارای معایبی از جمله مباحث مربوط به حریم خصوصی، زمان‌بر بودن کمپین‌های بازاریابی است و بیشتر به سمت آگهی‌محور بودن پیش می‌رود. اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود از فیس‌بوک استفاده کنید: روزانه حداقل ۵ پست از افراد شبکه خود را لایک کنید.

حداقل با ۲ فرد از شبکه خود در روز ارتباط برقرار کنید. هر روز ۲ پست مرتبط با برند خود منتشر کنید. همه پست‌ها دارای دکمه فراخوان باشند. حتما‌ از هشتگ‌ها استفاده کنید تا در روندها حضور داشته باشید. تگ‌کردن افراد و صفحات مرتبط دیگر را در پست‌های خود فراموش نکنید.

توییتر

توییتر در دسته جریان‌های اجتماعی قرار دارد. از مزایای آن می‌توان به نصب و راه‌اندازی آسان، اشاره مستقیم به هدف مطلب با توجه به محدودیت ۱۴۰ کارکتری، کاربرد سریع و آسان هشتگ‌ها و جست‌وجوی افراد بر اساس هشتگ‌ها اشاره کرد.

اما گاهی اوقات محدودیت کارکتر منجر به نادیده گرفتن یا نامفهوم بودن اطلاعات می‌شود. همچنین توییتر برای نمایش محتوای بصری مناسب نیست. اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود از توییتر استفاده کنید: روزانه ۳ توییت جدید مرتبط با کسب‌وکار، مباحث اجتماعی و شهروندی داشته باشید. با استفاده از هشتگ‌ها در این پلت‌فرم در روندها حضور داشته باشید.

حداقل ۲ توییت را در روز بازنشر دهید. روزانه حداقل ۱۰ فرد جدید را فالو‌ کنید. کامنت‌گذاری بر حداقل ۳ توییت موجود را فراموش نکنید.

لینکدین

لینکدین در دسته شبکه‌های تجاری قرار دارد که به افراد شبکه خود فرصت تشکیل شبکه ارتباطات سازمانی را می‌دهد. برای اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات کاری بسیار مناسب است.

در عین حال، تمرکز B2B آن مخاطبان را محدود می‌کند، پلت‌فرم تبلیغاتی آن بسیار ضعیف است و محتوای تبلیغاتی در آن به طور بالقوه غیرمرتبط و نامناسب است. اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود از لینکدین استفاده کنید: در هر هفته با ۳ تا ۵ فرد جدید کانکت شوید.

هر هفته حداقل ۳صفحه شرکتی را فالو کنید. هر هفته بین ۱ تا ۲ درخواست توصیه از افراد شبکه خود داشته باشید. در بخش نیوزفید همه پست‌های بلاگ خود را بازنشر کنید. استفاده از دکمه فراخوان را در بارگذاری پست‌های مرتبط با کسب‌وکارتان فراموش نکنید.

اینستاگرام

اینستاگرام در دسته شبکه‌های تصویری قرار دارد. کارکردن با آن بسیار ساده است و به سرعت در حال رشد است. تعداد کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. از معایب آن می‌توان به فعال نبودن لینک‌ها در کپشن‌ها و قابلیت یکپارچه‌سازی محدود آن اشاره کرد.

اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود از اینستاگرام استفاده کنید: هر روز یک عکس بارگذاری کنید. از هشتگ‌های مناسب در توضیحات عکس‌های خود استفاده کنید. روزانه ۱۰ فرد جدید را فالو کنید. حداقل برای ۵پست از افراد شبکه خود در روز کامنت بگذارید.

روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ عکس از افراد شبکه خود را لایک کنید. حتما لوکیشن عکس‌های خود را تگ کنید. عکس‌های اینستاگرام خود را حتما در پلت‌فرم‌های دیگر نیز استفاده کنید و به اینستاگرام لینک دهید.

گوگل‌پلاس

گوگل‌پلاس در دسته شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. از جمله مزایای این شبکه اجتماعی می‌توان به تأثیر بر سئوی وب‌سایت اشاره کرد. این شبکه با سایر پلت‌فرم‌های گوگل یکپارچه است. یافتن افراد و درخواست فالو‌کردن از آنها آسان است. با این وجود، استفاده از مسابقه و کمپین در این شبکه ممنوع است.

همچنین شما در گوگل‌پلاس با محدودیت تعداد مخاطبان مواجه می‌شوید. اگر تصمیم دارید برای کسب‌وکار خود از گوگل پلاس استفاده کنید: هر روز ۵ فرد جدید را به شبکه خود بیفزایید. حداقل ۲ بار در روز محتوای جدید و مرتبط با کسب‌وکار خود را بارگذاری کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.