چکاپ مجانی وبسایت ها

1

اگر می‌خواهید از حال‌و روز سایت‌تان، نقاط ضعف یا قوتتان و حتی سئو باخبر شوید، کافی است نام سایتتان  را وارد چکاپ کنید تا بدانید چه وضعی دارید و چه باید بکنید. سایت چکاپ با برقراری ارتباط با وب‌سایت متقاضی و سایر سرویس‌های اینترنتی که اطلاعات را درباره وب‌سایت‌ها دارند، داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند و پس از تحلیل آن‌ها را در قالب گزارش بهینه‌سازی ارائه می‌دهد. مهدی حجار و برادرش محسن حجار که در بخش تولید محتوا با وی همکاری می‌کند در این زمینه بیشتر برای ما توضیح دادند.

  •  سایت چکاپ چه کمکی به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌کند؟

با استفاده از این سامانه صاحبان وب‌سایت‌ها، برنامه‌نویسان و بهینه‌سازان موتورهای جستجو قادر خواهند بود وب‌سایت مورد نظر خود را بررسی کنند و فهرستی از دستورالعمل‌های لازم برای بهینه‌سازی وب‌سایتشان را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۶۰ فاکتور گوناگون در ۶ گروه سئو، موبایل، کاربری، فناوری، شبکه‌های اجتماعی و بازدید بررسی می‌شوند. البته بررسی رایگان دارای فاکتورهایی کمتر و محدودیت‌هایی است.

  •  برای دسترسی به این اطلاعات از چه منابعی استفاده می‌کنید؟

سایت چکاپ با اتصال به گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، الکسا و… . اطلاعات مورد نیاز و ضروری را جمع‌بندی و تحلیل می‌کند.

  •  دقیقا چه تحلیلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهید؟

بازدیدهای مقایسه‌ای موبایل و دسکتاپ که تعیین‌کننده تعداد و نحوه ورود کاربر به وب‌سایت مورد نظر است. ارائه خطاهایی که گوگل تشخیص می‌دهد با گوگل وب سرچ کنسول، تعیین کلید‌واژه جستجوشده توسط کاربر و تعداد آن‌ها، مقایسه منابع بازدید و تعداد آن‌ها و تمام آنچه به لحاظ دانش سئو مورد نیاز است.

  •  بررسی رایگان چکاپ شامل چه مواردی می‌شود؟

ما یک‌سری خطاها که حتما باید اصلاح شوند و توصیه‌هایی که بهتر است اعمال شوند را در همان مرحله اول بعد ورود نام سایت مورد نظر در سامانه، در اختیار کاربر می‌گذاریم. به شکلی که بعد از اعمال آن تغییرات سایت مورد نظر می‌تواند شاهد تغییرات مثبت امتیاز خود در گوگل باشد. بعد از آن برای بررسی‌های بیشتر نیاز به پرداخت هزینه است. ما از ۶۰ فاکتور مورد بررسی، ۴۰ فاکتور را رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهیم.

  •  با این توضیحات، چکاپ هم برای صاحبان کسب‌وکاری که اطلاعات فنی لازم را ندارند و هم برای متخصصان سئو کارآمد خواهد بود.

بله، دقیقا. ترجمه فارسی و جمع‌بندی مطالب در یکجا و ارائه توصیه‌های لازم ازجمله مزیت‌های رقابتی ماست که کار را برای کاربر غیرمتخصص نیز راحت‌تر کرده است. ما حتی امکان استفاده شخصی را برای متخصصان و مشاوران سئو فراهم کردیم تا گزارش‌های دریافتی از ما را با نام و لوگوی خود در اختیار کاربر قرار دهند.

  •  هرچند تعریف و تفهیم صورت مسئله خود نصفی از حل مسئله است، ولی آیا راه‌حل را هم بعد ارائه مسئله عرضه می‌کنید؟

بله. چکاپ با ارائه مقالات تخصصی در زمینه سئو و… سعی در آموزش و کمک به رفع خطاها نیز دارد.

  •  بزرگ‌ترین مشکلی که با آن مواجه بودید چه بوده و چطور آن را حل کردید؟

یکی از مشکلات اصلی ما تحریم‌های شرکت‌هایی مانند گوگل بر روی سرورهای ایرانی بود که ناچار شدیم سرور سامانه را به کشور دیگری منتقل کنیم.

  •  اگر یکی از مسئولان مربوط به این حوزه در حال حاضر در مقابل شما بود چه درخواستی از او داشتید؟

در سطح کلان نمی‌شود ورود کرد و یا درخواست مستقیمی داشت. منظورم مسائل مربوط به تحریم‌ها و… است. ولی امیدوارم مشکل پهنای باند یا ارتباط بعضی از سرورهای ایرانی با کشورهای دیگر رفع شود.

  •  چکاپ سه ماه است که به‌طور رسمی در حال فعالیت و استفاده کاربران است. در حال حاضر چقدر کاربر و مشتری دارد؟

در حال حاضر ۵۰۰ کاربر و حدود یک‌سوم این تعداد مشتری، به معنی پرداخت‌کننده، دارد.

  •  از چه روشی برای جذب مشتری استفاده می‌کنید؟

با استفاده از وب‌سایت‌های تبلیغ کلیکی مانند ای‌نت‌ورک. برنامه تبلیغاتی در برنامه بی‌سیم شبکه نسیم. معرفی به صاحبان وب‌سایت‌ها از طریق شبکه تبلیغات (ای‌نت‌ورک).

  • بیشترین هزینه را در کدام بخش کار صرف کردید و می‌کنید؟

از آنجایی که من خودم متخصص برنامه‌نویسی هستم و مسئولیت توسعه سامانه های تحت وب را نیز بر عهده دارم و کلا دو نفر هستیم، دستمزد سنگینی برای نیروی انسانی تعریف نمی‌شود. به غیر از هزینه‌های ماهیانه مربوط به هاست، بیشترین هزینه مربوط به بخش تبلیغات است.

  •  حمایت یک شتاب‌دهنده را چقدر در موفقیت خود سهیم می‌دانید؟

بهتر است بگویم حمایت‌هایی که شتاب‌دهنده‌ها در عرصه تبلیغات به استارتاپ‌ها می‌کنند به‌مراتب تعیین‌کننده‌تر از حمایت‌های مالی و یا حتی فنی و آموزشی است.

۱ دیدگاه
  1. عباس فعله گری می‌گوید

    ممنون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.