چرا ۲۰۱۸ سال توسعه‌ بلاک‌چین است؟

0

اگر بخواهیم بر اساس میزان رشد بیت‌کوین و اتریوم قضاوت کنیم، سال ۲۰۱۷ برای ارزهای رمزنگاری‌شده فوق‌العاده بود. اتریوم از ژانویه‌‌ ۲۰۱۷ تا اواخر این سال به میزان ۸۵۰۰ درصد و بیت‌کوین نیز در همین بازه‌ زمانی به میزان ۲۰۰۰ درصد رشد را شاهد بودند.

با اینکه در هفته‌های پایانی سال با کاهش رشد بیت‌کوین مواجه شدیم، با این حال، ارزهای رمزنگاری‌شده در سال ۲۰۱۷ رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند. از همین رو، به نظر می‌رسد این دارایی جدید اساس اقتصاد جهانی آینده را شکل دهد.

  •  قابلیت اعتماد بالای طلای دیجیتال

بیشتر دارایی‌هایی که بشر تاکنون داشته است، همچون اوراق قرضه، سهام و حتی پول‌ نقد، همواره تحت کنترل دولت‌ها بوده‌اند. براساس آنچه تاریخ نشان داده، این موضوع به دلایل مختلفی مشکل‌ساز هم بوده است، چراکه مردم نسبت به آینده‌ دارایی‌های خود هیچ‌گونه کنترلی ندارند و اگر دولت قادر به حفظ این دارایی‌ها نباشد، مردم نیز آن را از دست خواهند داد.

به‌عنوان مثال، پس از جنگ جهانی اول، آلمان با ابرتورم غیرقابل کنترلی مواجه شد. زمانی که جنگ تازه آغاز شده بود، آلمانی‌ها تصمیم گرفتند به‌جای استفاده از ارزهای داخل کشور، از کشورهای دیگر قرض بگیرند. آنها مطمئن بودند که پس از اتمام جنگ و پیروزی قادر به پرداخت تمام قروض خود خواهند بود، بدون اینکه سرمایه‌ای از داخل کشور خارج شود. اما دولت آلمان در جنگ شکست خورد و پس از آن با وضعیت بسیار بدی مواجه شد. بانک مرکزی آلمان برای پرداخت قرض‌ها، مجبور به چاپ پول آلمان شد که مارک نام داشت. این موضوع باعث شد که ارزش پول آلمان بسیار کاهش پیدا کند و مردم آلمان با ناگواری‌های بسیاری مواجه شوند. این وضعیت ممکن است برای بسیاری از ارزهای جهان رخ دهد، اما کارشناسان این حوزه معتقدند در بیت‌کوین امکان چنین کاری توسط دولت‌ها وجود ندارد. بیت‌کوین به هیچ دولت یا سازمان خاصی وابسته نیست. در واقع بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال جهانی است و اغلب به‌عنوان طلای دیجیتال نامیده می‌شود.

  •  سطح بالایی از نوآوری‌های فنی

هر کسی که طی ۳ سال گذشته بحث‌های مقیاس‌پذیری بیت‌کوین را دنبال کرده باشد، احتمالا با اختلاف‌نظرهایی که در اکوسیستم بیت‌کوین در مورد اندازه‌ بلاک‌ها وجود دارد، آشناست. طی جریان فورت بیت‌کوین که در آگوست ۲۰۱۷ رخ داد و به ایجاد بیت‌کوین‌کش منجر شد، استراتژی‌های مقیاس‌بندی جدیدی آغاز شد. در بیت‌کوین‌کش بلاک‌های بزرگ‌تر به تراکنش‌های سریع با هزینه‌ کمتری منجر می‌شود، اما بیت‌کوین‌کور به‌جای آن بر راه‌حل‌های زنجیره‌ای تمرکز دارد. همه‌ استراتژی‌های جدید که در حوزه‌ بیت‌کوین طراحی شده‌اند، به بهبود و افزایش بازدهی منجر شده‌اند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ استراتژی‌های فنی بسیار قدرتمندتری نیز اجرا شده و باعث شکل‌گیری میلیاردها تراکنش در عرض چند ثانیه شوند. با توجه به همه‌ نوآوری‌های فنی که تاکنون شاهد آنها بودیم، قطعا سال ۲۰۱۸ سال نه‌تنها بیت‌کوین، بلکه بلاک‌چین نیز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.