چرا کره سالم ترين اکوسيستم استارت آپي آسيا را دارد!

چرا کره سالم ترين اکوسيستم استارت آپي آسيا را دارد!
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ بدون دیدگاه اکو سیستم http://goo.gl/GQvTDy
بزرگ‌ترين مشکل استارت‌آپ‌هاي کره‌اي نداشتن پلت‌فرم به زبان‌هاي ديگر جهان است. نسل بعدي کارآفرينان در کره اين تفکر جهاني را در ذهن دارد که مي‌تواند دنيا را احاطه کند. بسياري از آن‌ها حداقل يک شرکت کره-آمريکايي دارند...

کره اقتصاد خود را حول محور فناوري مي‌چرخاند. به لطف دولت و سرمايه‌گذاري خارجي در فناوري‌هاي جديد و نوآورانه، کره بهترين اکوسيستم براي استارت‌آپ‌هاي موجود و آتي در تمام آسيا شناخته شده است. برخي از افراد ادعا مي‌کنند که هند و چين در اين حوزه پيشرو هستند، با اين حال با نگاه دقيق‌تر مي‌توان فهميد که وقتي صحبت از شتاب‌دهندگان استارت‌آپ و انکوباتورها مي‌شود، کره سالم‌ترين اکوسيستم است که ساير کشورهاي آسيايي از آن به‌عنوان معيار استفاده مي‌کند.

آنچه کره را براي سرمايه‌گذاران به جاذبه‌اي سودزا تبديل کرده است، اندازه بازار و محيط کره است. بازار و محيط کره بسيار شبيه به بازارهاي اصلي مانند چين و ژاپن است و درواقع در مرکز بازار فناوري آسيا قرار دارد. کره‌اي‌ها بسيار تحصيل‌کرده و ماهر هستند و جمعيت اين کشور هرسال رو به افزايش است.

اقتصاد کره به لطف توسعه و رشد سامسونگ و ساير شرکت‌هاي فناوري مهم در دهه گذشته بسيار رشد کرده است. اين موفقيت توجه سرمايه‌گذاران خارجي و دولت کره را به خود جلب کرده است.President Park  در خط مقدم ايجاد انکوباتورهاي استارت‌آپي و شتاب‌دهندگان قرار گرفته است و وام‌هايي به SME ها و استارت‌آپ‌ها مي‌دهد که در حوزه فناوري فعاليت مي‌کنند. تعداد کمک‌هاي مالي براي استارت‌آپ‌ها هرسال در حال رشد است. اين نهاد حتي با کارآفرينان برتر در حوزه استارت‌آپ مانند مارک زاکربرگ ملاقات کرده است تا توجه شرکت‌ها در حوزه استارت‌آپ کره را به خود جلب کند.

کره در زمينه روش‌هاي پيشرفت فناوري بسيار خوب عمل کرده است. درحقيقت، اين کشور شبکه‌هاي اجتماعي و موتورهاي جستجوي خود را دارد. فيس‌بوک و گوگل دوره سختي را پشت سر گذاشته‌اند و سعي مي‌کنند وارد بازاري شوند که در آن Kakao و Naver پيشرو هستند. تنها نقطه‌ضعف کره کمبود توسعه جهاني است. با اين حال، يکبار ديگر اين اوضاع قرار است تغيير کند و استارت‌آپ‌هاي کره‌اي بيشتري با شرکاي جهاني وارد شراکت ‌شوند. وقتي استارت‌آپ‌هاي کره‌اي يک برنامه يا پلتفرم مي‌سازند، آن‌ها را فقط براي مردم کره توليد مي‌کنند، به طوري که برنامه يا پلتفرم فقط به زبان کره‌اي در دسترس افراد قرار مي‌گيرد. اگر آن‌ها چشم‌انداز وسيع‌تري داشتند، مي‌توانستند مرزها را بشکنند و به شرکتي يک ميليارد دلاري تبديل شوند. وقتي کره‌اي‌ها با ديدي جهاني شروع به توليد برنامه‌هاي کاربردي و پلتفرم‌ها ‌کنند، پتانسيل آن‌ها بدون حدومرز خواهد بود.

نسل بعدي کارآفرينان در کره اين تفکر جهاني را در ذهن دارد که مي‌تواند دنيا را احاطه کند. بسياري از آن‌ها حداقل يک شرکت کره-آمريکايي دارند که در آن زبان انگليسي زبان اول آن‌ها شناخته شده است. اين يک عامل مهم براي رسيدن به بازار آمريکا و نيز بازارهاي اروپايي است. موانع زباني به‌عنوان دليل اصلي عدم توانايي کره در توسعه جهاني فهرست شده است. شرکت‌هاي استارت‌آپي کره‌اي در حال حاضر تعداد بيشتري از افراد خارجي را استخدام مي‌کنند تا يک محيط کاري را به وجود آورند که در آن افراد به زبان انگليسي صحبت مي‌کنند.

يک نظرسنجي نشان داده است که از هر ۴ شرکت در کره، يک شرکت به زبان انگليسي تسلط ندارد. به تغييرات سال ۲۰۱۶ نگاهي بيندازيد. استارت‌آپ‌هاي جوان‌تر در کره متوجه پتانسيل بازارهاي جهاني شده‌اند و در حال حاضر بر زبان انگليسي تسلط دارند. دولت کره نيز يک قدم اساسي براي کمک به استارت‌آپ‌ها برداشته است؛ به اين صورت که سياست‌هاي اقتصادي خلاقانه را به کار گرفته است؛ از قبيل برنامه انکوباتور فناوري براي استارت‌آپ‌ها و تطبيق با دولت. آن را به بسياري از انکوباتورهاي استارت‌آپ در کره و نيز سرمايه‌گذاران جهاني مانند ۵۰۰ استارت‌آپ اضافه کنيد، در اين صورت به نظر خواهد رسيد که عرصه استارت‌آپ کره‌اي بيش از گذشته رشد مي‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎