چرا نست‌کم، محبوب‌تر از رقباست؟

0

تعداد کمی از گجت‌های خانه هوشمند به اندازه نست‌کم (Nest Cam) که یک سیستم دوربین خانگی جامع است، محبوبیت دارد. مردم از این دوربین برای نظارت بر پرستار کودک خود و نظافتچیان خود استفاده می‌کنند یا برای ثبت لحظات غیرمنتظره مانند اولین قدم‌های کودکشان، یا تماشای خانه خود وقتی در خارج از شهر هستند، از آن بهره می‌گیرند. امروزه، نست‌کم اصل به‌روز‌رسانی شده ‌و با قیمت ۳۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار دارد. این مدل جدید دارای کیفیت تصویری افزوده، تماس صوتی بهتر‌ و ابزارهای یادگیری ماشینی جدید است تا آنچه روی فیلم ضبط می‌شود را تشخیص دهد. به علاوه، طراحی زیبایی دارد؛ یک بدنه سفید با لنزهای درخشان.

  • در داخل این بدنه، نست دارای یک حسگر تصویر

۴K HDR است که ویدئوهایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. اگر آن را روی حالت شب تنظیم کنید، وجود دو ال‌ای‌دی حرکت نمایشگر را در تاریکی آسان‌تر می‌کند. وجود سه میکروفون نیز کیفیت صدای ضبط شده را بالا می‌برد. یک قابلیت جدید به نام «سوپرسایت» نیز به کاربران امکان می‌دهد تا تصویر را ۱۲ برابر بزرگ کنند تا نمای دقیق‌تری از فیلم داشته باشند.

این فقط درباره دوربین بود. نست‌کم آی‌کیو نشان می‌دهد که چگونه این دوربین از یک دستگاه ضبط ساده به دستگاهی تبدیل شد که یک روبات هوشمند می‌سازد؛ روباتی که همیشه در حال تماشاست و همیشه یاد می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۴ گوگل نست را خریداری کرد و این اقدام موجب شد که نست یکی از ذینفعان یادگیری ماشینی قدرتمند گوگل شود. این به معنای استفاده از فناوری حسی حرکتی است که می‌تواند تشخیص دهد چه کسی یا چه چیزی در داخل میدان دید ۱۳۰ درجه حرکت می‌کند. می‌تواند تفاوت بین یک سگ طلایی را که در حال دنبال کردن دم خود در اتاق نشیمن است، فردی که در آشپزخانه سوپ می‌پزد‌ و یک کتاب که در قفسه است، تشخیص دهد. در حال حاضر نست برخی از این قابلیت‌ها را در دوربین‌های نسل‌های قبل خود ارائه داده است. اما اکنون، این خدمات با قابلیت تشخیص صدا عرضه شده‌ تا سگی که در حال واق‌واق کردن است با یک انسان که دارد صحبت می‌کند قابل تشخیص باشد. به علاوه فناوری تشخیص چهره کمک می‌کند تا مشخص شود آیا فردی که در آشپزخانه است، دوست شماست یا دشمن. وقتی دستگاه ورود به خانه شما را تشخیص نمی‌دهد، می‌تواند هشدارهایی را ارسال کند و آن فرد را در خانه دنبال کند و روی چهره او فوکوس کند. هر چقدر نست بیشتر در خانه شما باشد، بهتر می‌تواند افرادی‌ که شما آنها را می‌شناسید،‌ تشخیص دهد و از نزدیک‌تر به موارد غیرعادی توجه می‌کند.

در آینده، نست‌کم با گوگل هوم و الکسای آمازون یکپارچه‌سازی خواهد شد تا یک شبکه متشکل از دستگاه‌هایی ایجاد کند که به طور مداوم مراقب هستند و گوش می‌کنند و بر زندگی ما در خانه نظارت دارند. اینگونه به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه‌چندان دور ما می‌توانیم بگوییم، «خب گوگل، مامان دارد برای شام چه درست می‌کند؟» و دستگاه‌های ما جواب این سوالمان‌ را بدهند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.