چرا صدرنشینی در گوگل حیثیتی است؟

۸۵درصد از مصرف‌کنندگان، کسب‌و کار شما را از اینترنت پیدا می‌کنند
چرا صدرنشینی در گوگل حیثیتی است؟
۰۵ Mehr 1395 بدون دیدگاه کارگاه روشنک ایرانیار https://goo.gl/LQ4QUB
پنج‌شنبه این هفته کنفرانس سئو در تهران برگزار می‌شود به همین خاطر مطالبی در مورد سئو آماده کرده‌ایم که در این صفحه می‌خوانید: هر کسب‌وکاری که در آن از خدمات آنلاین استفاده می‌شود، باید اهمیت سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو) را بداند. سئو به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا از طریق کلیدواژه‌ها و به‌طور متمرکز ترافیک، مشتری بیشتری برای وب‌سایت ایجاد شود. معمولا این کار از طریق رتبه بالای وب‌سایت یا برند در نتایج موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و... انجام می‌شود. در حوزه استارت‌آپی، یک محصول نوآورانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما بعد از اینکه استارت‌آپ به شهرت اولیه رسید یا رشد آن شروع شد، بازاریابی مناسب عامل اصلی است که موفقیت نهایی به آن بستگی خواهد داشت.   

این شامل تلاش‌هایی برای بازاریابی آنلاین (در پلتفرم‌های رسانه اجتماعی و نیز از طریق سئو) می‌شود. در حال حاضر، در حالی‌که اکثر استارت‌آپ‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی بازاریابی دیجیتالی خود را آغاز می‌کنند، نباید فراموش کنند که سئو اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. در این گزارش که بر روی بازار هند تمرکز دارد، به تعدادی از دلایلی که نشان می‌دهد چرا بازاریابی سئو این‌قدر برای یک استارت‌آپ مهم است، اشاره شده است.

  •  موجب افزایش و رشد سریع نفوذ اینترنت می‌شود

طبق گزارش‌های اخیر، تا سال ۲۰۲۰ هر سال حداقل ۵۰ میلیون نفر به کاربران اینترنت در هند اضافه می‌شوند. این رشد دیگر فقط از طریق کاربران اینترنتی در دسکتاپ‌ها ایجاد نمی‌شود، بلکه کاربران اینترنتی تلفن همراه قسمت اعظم آن را تشکیل خواهند داد. جوانان، جمعیت اصلی به‌شمار می‌روند که بیشترین رشد را دارند و از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنند. 
حدود سه‌چهارم کاربران آنلاین هندی، در گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند. این نشان می‌دهد که در دهه‌های آتی، آن‌ها مشتریان هدف شما خواهند بود. برای دسترسی به آن‌ها، باید حضور آنلاین پررنگی داشته باشید و مهم نیست که محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، چیست.

  •  به «جذب» مشتریان کمک می‌کند

در یک تحقیق آنلاین در سطح جهانی مشخص شد که وقتی صحبت از تعداد خریدارانی می‌شود که به‌طور آنلاین و از طریق موتور جست‌وجو خرید می‌کنند، هند رتبه اول را کسب می‌کند. برخلاف رسانه‌ها یا رسانه اجتماعی سنتی که در آن باید به مخاطب هدف نزدیک شوید، ماهیت درونی سئو به‌دنبال مشتریانی می‌گردد که آن‌ها در اینترنت شما را جست‌وجو می‌کنند. اگر یک مشتری یک واژه جست‌وجوی خاص را در موتور جست‌وجو تایپ کند و نام شما را در اولین نتایج ببیند، درواقع به او گفته شده که محصول یا خدمات شما به آنچه که جست‌وجو کرده، بسیار مرتبط است.

  •  موجب بازگشت بهتر سرمایه می‌شود

تبلیغات آنلاین یک صندوق پول است که باید به‌طور مداوم در آن پول بریزید تا مشتریان را به خود جلب کنید. البته این برای یک استارت‌آپ ناخن‌خشک امکان‌پذیر نیست. تبلیغات شما فقط تا زمانی پخش می‌شود که شما پول خرج کنید. در مقابل، یک راهبرد سئو، ترافیک طبیعی ایجاد می‌کند و تا ماه‌ها پس از استفاده فعالانه، شما از مزایای آن بهره‌مند خواهید بود. سئو برای پیگیری نتایج از نظر ترافیک، رتبه‌بندی و مبادلات نیز مفید است. بنابراین، بازگشت سرمایه در سئو بیشتر از بازگشت سرمایه در سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتالی است.

  •  برندسازی شما را تقویت می‌کند

سئو دیگر تنها راهبرد بازاریابی نیست؛ اکنون سئو یک قانون یکپارچه‌ از راهبرد بازاریابی کلی یک شرکت به‌شمار می‌رود. وقتی گوگل، وب‌سایت استارت‌آپ شما را در بالای نتایج جست‌وجو قرار می‌دهد، تأثیر خوبی روی مشتریان شما می‌گذارد. این امر موجب اعتمادسازی و اعتبار شما در بین مشتریان می‌شود. هرچه رتبه صفحات و محتوای شما بالاتر باشد، احتمال اینکه مشتریان روی محتوای شما کلیک کنند تا بیشتر درباره برند شما بدانند، بیشتر خواهد بود.

  •  تقاضای آفلاین ایجاد می‌کند

یک نظرسنجی نشان داد که ۸۵ درصد از مصرف‌کنندگان، از اینترنت برای یافتن کسب‌وکارهای محلی استفاده می‌کنند. تصور کنید که شما اخیرا یک بوتیک لباس باز کرده‌اید. فرض کنید یک صفحه رسانه اجتماعی یا یک وب‌سایت دارید (که اولین گام برای بازاریابی آنلاین شما به‌شمار می‌رود!)، در این صورت سئو می‌تواند شما را به مشتریانی که چیزی درباره شما نمی‌دانند اما محصولات شما برای آن‌ها بسیار مناسب است، وصل کند. اگر شما از سئو استفاده نکنید، مشتریان آنلاین شما را پیدا نخواهند کرد و ترغیب نمی‌شوند که از فروشگاه شما دیدن کنند. صنعت تجارت الکترونیک هند، روی سئو به‌عنوان یکی از راهبردهای بازاریابی داخلی بسیار حساب می‌کند. سیمیلار وب یک شرکت اطلاعات ترافیکی است که اخیرا گزارشی منتشر کرده است. طبق این گزارش مشخص شد که امسال ۳۶ درصد از ترافیک دسکتاپ، مربوط به ترافیک مستقیم فروش اینترنتی در هند بوده است. در حالی‌که ترافیک جست‌وجوی عادی ۳۰ درصد از بازدیدهای دسکتاپی این صنعت را تشکیل داده است. موفقیت هر راهبرد سئو به نحوه اعمال آن بستگی دارد. سئو به منابعی از لحاظ مالی، وقت و تلاش نیاز دارد؛ بنابراین هر استارت‌آپی که می‌خواهد از آن استفاده کند، باید بررسی کند که چه مقدار و به چه طریقی می‌تواند این منابع را در سئو سرمایه‌گذاری کند. به‌طور نمونه، برخی از سئوهای اولیه را می‌توان از طریق خود کارآفرینان و با یادگیری مراحل اولیه از طریق کارگاه‌های آموزشی و آموزش‌های آنلاین انجام داد. سپس وقتی استارت‌آپ شما رشد کرد، باید یک راهبرد داشته باشید تا سئو را به‌عنوان یک روند مداوم و یکپارچه در بازاریابی و برندسازی خود جای دهید. در نهایت، مقدار سرمایه‌‌ای که می‌خواهد در سئو سرمایه‌گذاری کنید، فقط به بودجه شما محدود می‌شود و باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎