چرا حجم اینترنت زود تمام می‌شود؟

0

حسین فلاح جوشقانی سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی در مورد نارضایتی کاربران از اتمام زودهنگام حجم اینترنت اعلام کرد: «ما این مورد را در برخی از رسانه‌ها می‌خوانیم و می‌شنویم، اما اگر این موارد به صورت مصداقی برای ما بیان شود آن را پیگیری می‌کنیم و اگر اپراتور تخلف کرده باشد این موضوع را  اعلام خواهیم کرد.»

فلاح جوشقانی ادامه داد: «بر اساس مستندات و پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا به حال با موضوع حجم خوری یا کم فروشی اینترنت در اپراتورها روبرو نشده‌ایم. سامانه‌های نظارتی ما نشان می‌دهند که اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه به میزان حجم اینترنتی که به مشترکان می‌فروشند، سرویس ارائه می‌دهند و در این میان حجمی خورده نشده یا کم فروش انجام نمی‌شود.»

به گفته‌ی معاون رگولاتوری، مشترکانی که با موارد این‌چنینی روبرو می‌شوند، مصداق آن تخلف را به رگولاتوری اعلام کنند تا ما موضوع را پیگیری کنیم.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد دلیل تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت کاربران گفت: «در بیشتر موارد بی توجهی کاربران به زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی، باعث مصرف حجم زیادی از اینترنت این افراد می‌شود. کاربران اینترنتی بدون آنکه متوجه سپری شدن وقت بشوند، در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و متوجه نمی‌شوند که حجم زیادی از بسته‌ی اینترنت‌شان در این مدت زمان تمام شده است.»

او در مورد دلیل دیگری که کاربران اینترنت موبایل بیشتر با آن روبرو می‌شوند توضیح داد: «مورد دیگری که کاربران اینترنت به‌خصوص کاربران اینترنت همراه به آن برخورد می‌کنند، بحث بدافزارها است. این بدافزارها حجم اطلاعات گوشی را جابجا می‌کنند یا اینکه در استفاده از بسته‌های اینترنتی مشترک، اختلال ایجاد کنند.»

به گفته‌ی فلاح جوشقانی، مواردی گزارش شده که کاربر روی موبایل خود بسته اینترنتی یا سرویس اینترنت را فعال نکرده اما بررسی‌ها نشان داده که این سرویس برای مشترک فعال است و پهنای باند مصرف می‌شود. دلیل این مورد وجود برخی بدافزارها در گوشی تلفن همراه کاربر است که باعث ایجاد اختلال در سرویس اینترنت همراه مشترک موبایل می‌شود. در این مورد هم مشترک و هم اپراتور موبایل حق دارد. اینکه کاربر بدون اطلاع، اپلیکیشنی را روی تلفن همراهش نصب کند و در کنار آن نیز بدافزاری بدون اطلاع کاربر نصب شود، سبب خواهد شد تا حجم اینترنت کاهش یافته و به نوعی گیگ‌خوری رخ دهد.

معاون رگولاتوری تأکید کرد: «اگر با یک نمونه که در آن کاربر بر اساس میزانی که حجم خریده، سرویس دریافت نکرده باشد یا اپراتور کمتر از میزان گفته‌ شده حجم مصرفی به کاربر دهد، روبرو شویم، با آن برخورد کرده و حتی همان یک مورد را در رسانه‌ها اعلام عمومی خواهیم کرد.»

فلاح جوشقانی شرح داد: «تا کنون موردی که اپراتورهای اینترنت ثابت و همراه تخلفی این چنین انجام داده باشند در بررسی‌ها نشان داده نشده و ثابت نشده است. کاربران در صورتی که به مصرف اینترنت‌ خود شک دارند می‌توانند ریز مصرف‌شان را از اپراتور خود بخواهند. در این زمینه می‌توانند به پرتال اپراتور خود مراجعه کنند و با استفاده از مشخصات کاربری‌شان، ریز مصرف اینترنت خود را ببینند. پس از مشاهده‌ی ریز مصرف اگر با مورد تناقضی برخورد کردند ابتدا آن را به اپراتور خود و سپس به سامانه‌ی ۱۹۵ اعلام کنند تا برررسی شود.»

بدین ترتیب اگر شما نیز به مصرف اینترنت خود شک داشته یا مدرکی که ثابت کند حجم اینترنت‌ دریافتی کمتر از حجم مصرفی اعلام شده توسط اپراتور است می‌توانید این مورد را از طریق شماره تماس ۱۹۵ یا سامانه‌ی اینترنت 195.irمراجعه کرده و این مورد را گزارش کنید.

منبع : http://www.zoomit.ir

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.