چرا بیت‌کوین همان آینده پول است؟

0

در ویکی‌پدیای فارسی نوشته‌شده است: «در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳، تقریباً ۱۲ میلیون بیت‌کوین در گردش ثبت شد.» با این‌که بیت‌کوین حتی در ایران هم مورداستفاده قرارگرفته و کسب‌وکارها و بانک‌های متعددی در جهان آن را به رسمیت شناخته‌اند بااین‌حال هنوز در ایران قوانین مشخصی درباره بیت‌کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری‌شده وجود ندارد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهم‌ترین ویژگی‌های بیت‌کوین.

بیت‌کوین روی گوشی‌های تلفن همراه به شما اجازه پرداخت وجه با یک روش ساده دومرحله‌ای؛ اسکن و پرداخت را می‌دهد. نیازی به ثبت‌نام ندارد و فقط کافی است که کارت خود را کشیده، پین را وارد کرده یا چیزی را امضا کنید. تمام آنچه برای دریافت پرداخت‌های بیت‌کوینی نیاز دارید، نشان دادن یک کد QR در اَپ ِ کیف پول بیت‌کوینی‌تان است و به دوستان اجازه دهید تلفن همراه شما را اسکن کرده و یا اینکه دو گوشی را با یکدیگر تماس دهید با استفاده از تکنولوژی رادیویی( NFC)

تراکنش‌های بیت‌کوینی با استفاده از رمزنگاری در مقیاس نظامی، ایمن شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند از شما پولی بگیرد یا از طرف شما وجهی پرداخت کند؛ بنابراین تا زمانی که گام‌های لازم را برای حفاظت از کیف پول خود برنداشته‌اید، بیت‌کوین می‌تواند پول شما را کنترل کرده و سطح حفاظتی بالایی در برابر بسیاری از انواع کلاه‌برداری برایتان فراهم آورد.

درست مانند ایمیل، نیازی نیست از خانواده خود بخواهید از همان نرم‌افزار یا همان سرویس‌دهنده خاصی استفاده کنند که شما استفاده می‌کنید. بگذارید آنها با همان نرم‌افزار یا سرویس‌دهنده موردعلاقه خود کار کنند. هیچ مشکلی نیست؛ چون همه این سرویس‌ها از یک تکنولوژی باز استفاده می‌کنند. همگی با یکدیگر سازگارند. شبکه بیت‌کوین هرگز نمی‌خوابد، حتی در روزهای تعطیل!

بیت‌کوین می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه از آفریقا به کانادا منتقل شود. در حقیقت، هیچ بانکی در این میان نیست که پردازش را کُند کرده، هزینه بسیار گزاف بخواهد و یا انتقال پول را فریز کند. شما می‌توانید به همسایگان خود به همان روشی پرداخت کنید که به عضوی از خانواده‌تان که در کشور دیگری ست، پرداخت می‌کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.