پیش‌بینی‌هایی برای بازاریابی در سال ۲۰۱۷

0

در اینجا می‌خواهیم به پیش‌بینی‌هایی اشاره کنیم که به شما کمک می‌کنند در سال آینده یک طرح بازاریابی برای خود تهیه کنید.

  • مصرف‌کنندگان معاملات آنلاین و آسان را ترجیح خواهند داد

افراد از طریق آمازون یا فروشگا‌ه‌های اینستاگرام خرید خواهند کرد. در سال ۲۰۱۷، افراد در خانه خود می‌نشینند و از طریق کانال‌های مختلف خرید می‌کنند.

  • تلویزیون منسوخ نمی‌شود

برخی می‌گویند در سال‌های آینده دیگر هیچ‌کس از طریق تلویزیون خرید نمی‌کند و همه خریدها با اپلیکیشن نصب شده در تلفن‌های همراه انجام می‌گیرند‌ اما این گفته درست نیست زیرا قدرت تلویزیون بیشتر از چیزی است که شما تصور می‌کنید.

  • شما نمی‌توانید از عهده بررسی اعداد فقط در پایان سال برآیید

بازاریاب‌ها اغلب درباره فروش محصول بسیار هیجان‌زده هستند و هزینه‌های مهم را که موفقیت کسب‌و‌کار را رقم می‌زنند، فراموش می‌کنند. آیا شما از تاثیر هزینه رسانه خود، هزینه‌های جذب مشتری خود، نرخ بازخرید مشتریان و ارزش مشتری دائمی در مقابل هزینه اجناس خود مطلع هستید؟

من به کارآفرینان توصیه می‌کنم قبل از ایجاد هرگونه کانال فروش یا تعیین بودجه بازاریابی با این مجموعه اعداد آشنا باشند. آنها را به چند قسمت تقسیم کنند تا مشخص شود که چگونه می‌توانند از عهده این هزینه‌ها برآیند.

  • تمرکز روی ارزش مشتری دائم خواهد بود، نه جذب مشتریان جدید

ارزش مشتری دائم ستون اصلی هر کسب‌و‌کار محصول‌محور است. شما باید بدانید که هر مشتری دائم چقدر برای کسب‌و‌کار شما خرج می‌کند. به علاوه، حفظ مشتری فعلی نسبت به جذب یک مشتری جدید، هزینه کمتری دارد. بنابراین بهتر است تمرکز خود را روی این دسته از مشتریان قرار دهید.

  • افراد تاثیرگذار وضعیت خود را حفظ خواهند کرد

اگر شما یک محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید، فکر کنید که یک جامعه خریدار در کجا وجود دارد. افراد تاثیرگذار اصلی چه کسانی هستند؟ برای مثال اگر برای مادران محصولی را ارائه می‌دهید، تعدادی جامعه در فیس‌بوک یا اینستاگرام شناسایی کرده و به دنبال مشارکت در آنها باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.