پیشتازان عصرفین‌تک

پیشتازان عصرفین‌تک
معرفی۱۰ استارت‌آپی که آینده فین‌تک جهان را شکل خواهند داد
۰۱ تیر ۱۳۹۶ بدون دیدگاه فین تک https://goo.gl/NBMYCu
«فین‌تک تایمز» به‌تازگی فهرستی از ۱۰ استارت‌آپ تقریبا ناآشنا منتشر کرده که معتقد است دنیای خدمات مالی را تغییر خواهند داد. در ادامه این ۱۰ کسب‌وکار را به نقل از یکی از مدیران ارشد آنها معرفی کرده‌ایم ...
پیشتازان عصرفین‌تک

«فین‌تک تایمز» به‌تازگی فهرستی از ۱۰ استارت‌آپ تقریبا ناآشنا منتشر کرده که معتقد است دنیای خدمات مالی را تغییر خواهند داد. در ادامه این ۱۰ کسب‌وکار را به نقل از یکی از مدیران ارشد آنها معرفی کرده‌ایم.

  • موسسه مالی باد (Bud) از زبان اد ماسلاوکاس، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار

«باد» یک مدیر دیجیتال بانکداری است که با تحلیل‌های هوشمندانه بهترین راه استفاده از پول را به کاربران پیشنهاد می‌دهد و محصولات مالی متناسب با شیوه زندگی و نیازهای آنها ارائه می‌دهد. ما از داده‌های رفتاری و تراکنشی برای تطبیق محصولات خود استفاده می‌کنیم. ما محصولات خدمات مالی را با یکدیگر ادغام کرده‌ایم؛ بنابراین، مشتریان می‌توانند با استفاده از چندین خدمت همزمان، سرویس بدون نقصی را تجربه کنند. مشکلی که ما حل کرده‌ایم، این است که اگر شما در حوزه خدمات مالی کار نکنید احتمالاً نمی‌دانید بهترین کاری که با پولتان می‌توانید بکنید، چیست و یا احتمالاً به مشاور دسترسی ندارید. با استقرار «باد» در بانک‌ها همه می‌توانند یک مدیریت‌کننده بانک در جیب خود داشته باشد که باعث می‌شود تصمیم‌گیری دقیق‌تری برای پول خود بگیرند بدون آنکه مقدار پول آنها مهم باشد. کمک به مردم برای استفاده راحت‌تر از محصولات مالی بخش ضروری کسب‌وکار ماست. بخشی از آن آموزش و اتوماسیون متنی است؛ بنابراین، ویژگی‌هایی مانند واژه‌نامه وجود دارد که مردم لغات جدید کسب‌وکارها و محصولات را بفهمند. سپس با استفاده از داده‌های تراکنشی می‌توانند برخی خدمات را برای خود برجسته کنند که به کاربران امکان دستیابی به اعتبار منطقی می‌دهد و یا با محصولات FX می‌توانند دانش خود را از بازار توسعه دهند و پول خود را به حداکثر برسانند.

  • تاید (TIDE) از زبان جورج بویس، مدیرعامل و بنیانگذار

TIDE یک نام تجاری موبایلی است که با استفاده از تلفیقی از فناوری‌ها برای برطرف‌کردن عذاب بانکداری تجاری و راه‌اندازی یک تجارت موفق راحت‌تر از طریق موبایل طراحی‌شده است. بانکداری تجاری کوچک از آغاز پیچیده و ناکارآمد بوده است. با سخت‌شدن کارهای ساده روزمره و کندی بانک‌های بزرگ در ارائه تکنولوژی، ما TIDE را راه‌اندازی کردیم زیرا معتقدیم صاحبان کسب‌وکار باید زمان بیشتری را صرف انجام کسب‌وکار به بهترین نحو کنند. با اینکه جامعه هدف TIDE صاحبان کسب‌وکارها هستند، ما باور داریم که در سطحی از خدمات مالی هستیم که اعضای ما می‌توانند یک حساب کاربردی تمام‌عیار را تنها با استفاده از پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی خود و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجه ماهیانه در اختیار داشته باشند. اعضا می‌توانند ۲۰ پوند به ازای هر پرداخت بانکی و ۱ پوند در هر بار دریافت وجه که بسیار شفاف‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از بانک‌های بزرگ است، پرداخت کنند. وقتی TIDE را خلق می‌کنیم، با حاشیه‌های سود و یا درصدها در ذهنمان آغاز نمی‌کنیم. ما با یک هدف روشن آغاز می‌کنیم؛ تخریب دنیای چالشی بانکداری تجاری و دوباره ساختن آن حول محور مشتری. تجربه TIDE حول محور خواست صاحبان تجارت‌های کوچک از سرویس‌های بانکداری می‌چرخد. ما موفقیت را از طریق تعداد کاربران نمی‌سنجیم؛ بلکه تأثیر مثبتی که بر زندگی کاربران داریم معیار ماست که چقدر بیشتر فروخته‌اند، چیزهای جدیدی ساخته‌اند و یا زمان کمتری را برای مدیریت صرف کرده و زمان بیشتری را به خانواده اختصاص داده‌اند.

  • اکسپنسیفای (Expensify) از زبان تام ریس جونز، رئیس توسعه کسب‌وکار منطقه بریتانیا

«اکسپنسیفای» یک نوآوری مدیریت فضای دریافت و هزینه است. سایت و اپلیکیشن ‌اکسپنسیفای،‌ ورود دستی اطلاعات را با فناوری ثبت‌شده OCR که می‌تواند انواع مختلف سندها را ازجمله اسکن‌های کاغذی و فایل‌های PDF و یا تصاویر ثبت‌شده با دوربین دیجیتال به داده‌های قابل‌ویرایش و جست‌وجو تبدیل کند‌، حذف کرده است. فرآیند گردش کار کارآمد ما به کارکنان و حسابداران اجازه می‌دهد به‌طور یکسان روی سودآوری و سازندگی کسب‌وکار خود تمرکز کنند. شرکای ‌اکسپنسیفای‌ بهترین راه‌حل‌های کسب‌وکاری برای ایجاد یکپارچگی با بسته‌های حسابداری، راهکارهای بر اساس زمان و سایر ابزارهای جریان کار را ارائه می‌کنند. هدف ما حصول اطمینان از کارآمدی و خودکاری تمام جنبه‌های کسب‌وکاری کاربر تا حد ممکن با صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری است. ما ابتدا نسخه اولیه مجانی ‌اکسپنسیفای‌ را پیشنهاد می‌کنیم که بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی کاربر، به وی اجازه استفاده از برنامه ما را می‌دهد. با حرکت به سمت مالیات دیجیتالی، این نسخه مجانی شکاف بزرگ مشتریانی که می‌خواهند ممیزی هزینه‌های خود را حفظ کنند، پر می‌کند اما لزوما‌ یک سیستم دیجیتال پیچیده ارائه نمی‌کند. محصولات حسابداری مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر با بودجه محدودتر خیلی مهم است. این نسخه یک SME را قادر می‌سازد که هرماه سروقت حساب‌های خود را مانند یک شرکت بزرگ ببندد. ‌اکسپنسیفای‌ مدیران را قادر می‌سازد که زمان کمتری برای اتمام کارهای خسته‌کننده مدیریت هزینه‌ها صرف کنند تا سازمان‌های با ایجاد امکان تمرکز بیشتر بر کار خود همزمان با اطمینان از کنترل کامل بر هزینه‌های مالی‌شان فعالیت کنند.

  • پلام (Plum) از زبان ویکتور تروکودس، هم‌بنیانگذار

۱۶ میلیون نفر در بریتانیا پس‌اندازی کمتر از ۱۰۰ پوند دارند. موانع پس‌انداز به ترتیب اولویت عبارتند از: ترجیح رفاه حال حاضر به آینده، عدم علاقه و یا عدم درک مسائل مالی و زمان و تلاش موردنیاز برای ایجاد طرح پس‌انداز (برنامه بیش از ۵ ساله و‌…). «پلام»، مسئولیت پس‌انداز‌کردن برای مردم را بر عهده می‌گیرد. پلام موانع پس‌انداز‌کردن با ایجاد فرآیند خودکار به کمک استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌گیری از فناوری chatbot برای تعامل را برطرف می‌کند. الگوریتم ‌پلام‌ الگوهای هزینه را تجزیه‌وتحلیل و مقدار پول لازم برای پس‌انداز را تعیین می‌کند که بر زندگی روزانه کاربران تأثیر ندارد. پس‌انداز با خیال راحت کنار گذاشته می‌شود و هر زمان با ارسال یک پیامک به روبات در مسنجر در دسترس است. علوم رفتاری می‌گویند انسان‌ها خیلی در قید پس‌انداز کردن نیستند، در عوض برای خواسته‌های فعلی بیش از اهداف آینده هزینه می‌کنند. هوش به‌کاررفته در ‌پلام‌ گرایش انسانی از پیش برنامه‌ریزی‌شده ما را کنار گذاشته و نگاهش را به آینده ما دوخته است. جمعیت نسبتا‌ زیادی از بریتانیا به دلایلی، مشکلاتی بافهم محصولات مالی دارند و برنامه‌های موجود پس‌انداز به دردشان نمی‌خورد. ‌پلام‌ می‌تواند به کاربران صرف‌نظر از سواد مالی‌شان کمک کند. الگوریتم ما با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌تواند به مردم کمک کند برای تمام جنبه‌های زندگی آینده خود آماده شوند. فکر می‌کنم با در نظر گرفتن مبالغ کم اما مداوم برای پس‌انداز، در حال آموزش و شایسته‌سازی نسل‌ها برای پس‌انداز‌کردن از همان ابتدا هستیم. این مسئله بسیار اثرگذار است و می‌تواند به نسل‌ها برای ساخت آینده کمک کند.

  • مانگوپی (MANGOPAY) از زبان سلین لازورتس، مدیرعامل و بنیانگذار

من متوجه شدم هیچ کسب‌وکار پرداخت واحدی با قابلیت پذیرش پرداخت وجود ندارد که این پرداخت‌ها را درجایی نگه دارد و یکپارچه پرداخت کند. این بدان معنی است که پارتنرهای متعدد برای تسهیل روند پرداخت نیاز است که موجب اصطکاک غیرضروری، عوارض و هزینه می‌شود. ازاین‌رو مانگوپی متولد شد. با مجوز صدور پول الکترونیک، فناوری برچسب سفید، ما را قادر کرد هر مرحله از فرآیند پرداخت را پوشش دهیم و زحمت پرداخت در بازارهای آنلاین و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را از بین ببریم. هر مرحله در یک سیستم مالی مانند باز کردن حساب، اتصال به خدمات مالی و غیره برای یک استارت‌آپ و سرمایه‌گذار آن دشوار است. در «مانگوپی»، استارت‌آپ‌های جدید به‌راحتی راه‌اندازی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، پامپکین یکی از مشتریان ما در فرانسه، یک برنامه چت است که به شما امکان انتقال پول را می‌دهد و در سال ۲۰۱۵ توسط دانشجویان دانشکده کسب‌وکار راه‌اندازی شد. هیچ راهکار پرداخت سنتی برای پاسخگویی به نیازهای آنها وجود نداشت. آنها نمی‌توانستند بدون مانگوپی‌ استارت‌آپ خود را راه بیندازند و در حال حاضر ۲۰۰ هزار کاربر دارند. تأثیر بزرگ ما، قادر ساختن کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه و توسعه آن است. کار تخصصی ما اقتصاد مشارکتی و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است که اکثر آنها بسیار پیچیده هستند. چون شرکت‌ها جریان‌های پرداخت پیچیده‌ای دارند که راهکارهای پرداخت سنتی قادر به اداره آن نیستند، به ما روی می‌آورند. به‌عنوان‌مثال، 
The Food Assembly  مردم را برای خرید مستقیم مواد غذایی تازه از کشاورزان محلی و تهیه غذاها گرد هم می‌آورد. با فناوری ما، زنجیره تأمین ارائه‌شده کوتاه‌تر است. همه در این معامله نفع می‌برند: کشاورزان قیمت عادلانه‌تری برای کارشان دریافت خواهند کرد و مشتریان مواد غذایی خوشمزه‌تری دریافت می‌کنند. این تغییر بازی است!

  • پاکیت (Pockit) از زبان ویراج جاتانیا، مدیرعامل و بنیانگذار

ما «پاکیت» هستیم و در حال ایجاد جامع‌ترین بانک جهانیم. هدف ما خدمت به ۶ میلیون نفر در بریتانیاست که نمی‌توانند از طریق سنتی حساب باز کنند و یا با ارائه‌دهنده کنونی خدمات مالی خود روابط تیره‌ای دارند زیرا آزادی مالی بیشتری به آنها نمی‌دهند. ما باور داریم با ارائه یک راهکار ساده، زیبا و همگام با لبه فناوری، می‌توان حس کرامت را به مشتریان برگرداند و آنها را برای عمل به آرمان‌هایشان تقویت کنیم.‌ پاکیت‌ یک برنامه بانکداری موبایلی و یک مسترکارت بدون تماس ارائه می‌کند. به‌راحتی می‌توان با محصول ما کار کرد و مدل قیمت‌گذاری خرده‌فروشی ما به شیوه ۹۹P (یک کسب‌وکار خانوادگی که با ۳ فروشگاه در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرد و تا سال ۲۰۱۰ حدود یک و نیم میلیون مشتری در هفته داشت) است. برای مشتریان ما ‌پاکیت‌ یک محصول مالی کلیدی است. ما شمول مالی را مرکز تمام فعالیت‌هایمان قرار داده‌ایم. ما با بهره‌گیری از تحلیل پیشرفته داده‌ها برای ایجاد یک مجموعه منحصربه‌فرد از محصولات مالی جامع برای کسانی که مشمول خدمات مالی نمی‌شوند، تلاش می‌کنیم تا دسترسی عادلانه و غیر‌تنبیهی به محصولات اعتباری داشته باشند. در حال حاضر می‌توان در ۲ دقیقه یک حساب ‌پاکیت‌ باز کرد و هیچ بررسی اعتباری وجود ندارد و تنها یک فرم اینترنتی ساده و یک پرداخت در ۹۹P  نیاز است. دارندگان حساب ‌پاکیت‌ می‌توانند دستمزد و یا درآمد خود را که از طریق انتقال بانکی پرداخت می‌شود با استفاده از حساب بانکی منحصربه‌فرد خود داشته باشند یا به‌صورت نقدی در ۲۸ هزار paypoint (یک کسب‌وکار در بریتانیا که چک‌ها را در بریتانیا، ایرلند و رومانی پرداخت می‌کند.) در سراسر بریتانیا برداشت کنند. امروز ‌پاکیت‌ ۱۵۰ هزار مشتری دارد و حجم تراکنش سالانه آن بیش از ۱۵۰ میلیون پوند است.

  • ریپل (Ripple) از زبان مارکوس تریچر، مدیر بین‌المللی حساب‌های استراتژیک

ارسال پول در سراسر جهان، آهسته، غیرقابل‌اعتماد و گران‌قیمت است زیرا بانک‌ها هنوز از سیستم‌های قدیمی ناکارآمد استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، پول بین آنها به‌راحتی جریان نمی‌یابد.
«ریپل» این چالش را با ارائه راهکارهایی بر اساس «بلاک‌چین» حل کرده است تا در سراسر جهان بتوان ارزش مبادله را بر اساس اطلاعات موجود تغییر داد. راهکارهای ‌ریپل‌، با توانا ساختن بانک‌ها در تراکنش مستقیم، فوری و مطمئن موجب کاهش هزینه‌های پرداختی می‌شود. بانک‌های سراسر جهان با ‌ریپل‌ برای بهبود ارائه خدمات پرداخت برون‌مرزی و پیوستن به شبکه جهانی در حال رشد مؤسسات ملی و سازندگان بازار برای پایه‌گذاری internet of value همکاری می‌کنند. برای مشتریان ما این به معنی دید کامل، تایید تحویل، کاهش نقدینگی و هزینه‌های عملیاتی، حفظ حریم و امنیت تراکنش‌ها و فرصت‌های کسب درآمد جدید در بازارهای جدید و محصولات جدید مانند میکرو پرداخت‌هاست. ‌ریپل‌، به دنبال راه‌اندازی Internet of Value است؛ به‌طوری‌که ارزش در جهان در راستای انتقال اطلاعات به کمک فناوری‌های توزیع مالی جابه‌جا شود. این مسئله فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای گنجایش مالی، شمول بازارهایی که از این خدمات محروم بوده‌اند و در کل یک سیستم پرداخت جهانی جدید است. ظهور فناوری «بلاک‌چین» و همراهی آن با هویت دیجیتال، امکان توسعه دسترسی مالی برای همه در سراسر جهان، نه‌تنها کسانی که آنقدر خوش‌شانس بوده‌اند که بانکداری سنتی خدمات خود را در اختیارشان گذاشته است را فراهم می‌کند. برای همه، این فناوری‌های جدید به‌طور مؤثرتری امنیت ذکرشده در قانون اعتماد موردنیاز تجار و حریم خصوصی مصرف‌کنندگان را ایجاد می‌کنند.

  • سیدرز (Seedrs) از زبان شامیل خان، مدیر پورتفولیوها

«سیدرز» یک پلت‌فرم سرمایه‌گذاری سهام است. جف و کارلوس در سال ۲۰۰۸ این ایده را مطرح کردند. قبل از سیدرز کسب‌وکارهایی که در مرحله بذر بودند (seed-stage) با بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر که در مراحل دیگر رشد خود بودند، همزمان به دنبال جذب سرمایه بودند که باعث می‌شد این کسب‌وکارها از محوریت چارچوب‌های سرمایه‌گذاری دور بمانند.
شروع کسب‌وکار در چنین مواردی برای کارآفرینان بسیار سخت بود مگر اینکه خانواده و یا دوستان ثروتمندی داشته باشند. در همین حال، در طرف دیگر بازار افرادی بودند که به کسب‌وکارهایی که در مراحل اولیه بودند، علاقه داشتند اما هیچ راهی برای سرمایه‌گذاری در این دسته نداشتند. برای سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ به‌عنوان یک فرد شما باید یک سرمایه‌گذار فرشته باشید که پول و زمان زیادی برای هر معامله صرف کنید. برای یک کسب‌وکار جدید ۲۰، ۵۰۰ و یا هزار پوند هم می‌تواند الهام‌بخش باشد و نیاز به سرمایه ۲۵ هزار پوندی نیست و انجام این سرمایه‌گذاری با حداقل تشریفات اداری و به‌صورت آنلاین برای بسیاری جذاب بود.
تأثیرات اجتماعی سیدرز را می‌توان در دو بخش تقسیم کرد:
ما می‌بینیم سرمایه‌گذاری سهام به سمت سرمایه‌گذاری خودگردان حرکت می‌کند و این راهی برای دموکراتیزه‌کردن حقوق صاحبان سهام برای استارت‌آپ‌های مرحله بذر است.
از زمان راه‌اندازی سیدرز ۲۱۰ میلیون پوند برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها طی ۴۹۰ قرارداد جمع‌آوری کرده است. مفتخریم چنین تأثیر مثبتی بر اکوسیستم استارت‌آپ‌های انگلستان داشته‌ایم و مشتاقانه منتظر ادامه این عملیات در اروپا هستیم.

  • دورمینگ‌(Doreming) 

«دورمینگ» برای کمک به ارائه خدمات مالی به کسانی است که حساب بانکی ندارند و یا به بانک دسترسی ندارند‌. «دورمینگ» کارگران را قادر می‌سازد تا دستمزد خود را در زمان واقعی از طریق تلفن همراه دریافت کنند. کمک به جریان روان پول و دارایی شخصی برای کسانی که زندگی بخورونمیر دارند و یا اقشار آسیب‌پذیر از نزول‌خواری از این دسته است.  ما بر توسعه تأثیر اجتماعی بر زندگی میلیون‌ها کارگر و فقرزدایی از آنها تمرکز کرده‌ایم. کسب‌وکار اجتماعی در مدل‌های کسب‌وکاری و حواشی متفاوت است. به‌عبارت‌دیگر شرکایی که با تخصیص منابع و کمک مالی در مقابله با مشکلات اجتماعی همکاری می‌کنند و ارزش تأثیرگذاری اجتماعی برایشان بیش از حداکثر‌کردن سود است، جامعه هدف ما هستند. بزرگسالانی که به بانک و محصولات بانکی دسترسی ندارد، نیازمند شناسه‌(ID)، ارزیابی ریسک‌های مختلف و ابزاری ساده برای دسترسی به خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه هستند. ما می‌توانیم برای این دسته از کارگران با ارائه فرم‌های منابع انسانی زیر نظر کارفرما شناسه بسازیم و وارد پلت‌فرم حقوق و دستمزد ما شوند. ما به کارگران کمک می‌کنیم که سابقه اشتغال و حقوق و دستمزد خود را به‌عنوان یک داده متناوب و یا افزوده برای ارزیابی ریسک بسازند و بر اساس آن بتوانند به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. چون ما می‌توانیم به مؤسسات مالی در جمع‌آوری وثیقه و بازپرداخت وام‌ها کمک کنیم، مؤسسات مالی می‌توانند خدمات مالی با هزینه کمتر ارائه کنند. برای کمک به کارگران بدون دسترسی به خدمات بانکی ما دسترسی سریع به دستمزد ایجاد کرده‌ایم. ما این خدمت را در ژاپن برای Internet Café Refugees در زمان سقوط Lehman  ارائه کردیم. ‌ کسانی که در کافی‌نت‌ها زندگی می‌کنند و نیمی از آنها مشاغل نیمه‌وقت و ساعتی با دستمزد پایین داشتند. چیزی که نیاز داشتند دریافت بلافاصله مزد خود برای تأمین سرپناه و غذا بود تا بتوانند روز بعد هم کار کنند.

  • هاب (THE HUB)

«هاب» یک پلت‌فرم سرمایه‌گذاری شخصی است که شبکه‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری را به‌طور داخلی و یا با سایر شبکه‌های مورداطمینان مرتبط می‌سازد. با ارائه استانداردسازی و اتوماسیون، ما مشتریان خود (شبکه‌های‌angel ) گروه‌های سرمایه‌گذاری هدفمند (و بورس) را قادر می‌سازیم تا کار خود را با معاملات مرتبط یا جذب سرمایه تأثیرگذار در شبکه‌های خود و اتحاد با شبکه‌های سرمایه‌گذاری پیشرو از طریق مدل مشارکتی ما توسعه دهند. سرمایه‌گذاری خصوصی که در حال حاضر در بخش‌های جداگانه انجام می‌شود، در مواجهه با شرکت‌های خصوصی و دارایی‌های باقیمانده بسیار ناکارآمد است و منجر به عدم نقدینگی و هزینه‌های بیشتر برای همه می‌شود. ما به دنبال متصل‌کردن شبکه‌های سرمایه‌گذاری از طریق فناوری ‌برای کاهش اختلاف و تشویق همکاری هستیم. علاوه بر این، ما پلت‌فرم یکپارچه‌ای برای کمک به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنیم که کارهای دستی که در حال حاضر با استفاده از ابزارها و فرآیندهای قدیمی انجام می‌شود، به‌صورت اتوماتیک و تکرارپذیر انجام شود و به همین دلیل منابع موجود بهتر ارزیابی می‌شوند و در راستای اجرا و رشد حرکت می‌کنند. فناوری ما به مؤسسات و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد سرمایه خود را به سمت پروژه‌های کوچکی که قبلا‌ در روش‌های قدیمی قابل‌دسترسی نبودند، هدایت کنند. ما یک اکوسیستم سرمایه‌گذاری شبکه‌ای ایجاد می‌کنیم که دسترسی به سرمایه را راحت‌تر می‌کند و از شرکت‌های خصوصی در چرخه حیات برای ایجاد تأثیر عمیق و غنی اجتماعی با تحریک رشد و اشتغال با تمرکز بر‌SME ها در بازار خصوصی حمایت می‌کند. اکنون ما در حال مذاکره با صندوق‌های مؤثر اجتماعی برای کمک به افزایش موجودی هستیم. ما ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار اولیه و در مرحله رشد را پیشنهاد می‌کنیم که موجب پر‌شدن شکاف بودجه همزمان با ارائه تنوع ریسک ضروری از طریق روش نوآورانه نمونه کارها می‌شود.
از زبان استفان آونگ و اکسل کوستر، هم‌بنیانگذاران

 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎