پیام‌های نخوانده ضامن جان شما هستند!

یک تبلیغ خلاقانه سامسونگ با محتوای فرهنگ‌سازی

0

مسئولیت اجتماعی یکی از بخش‌های مهمی است که یک برند در حیطه فرایند تبلیغاتی خود باید آن را در نظر بگیرد، به این معنا که علاوه بر طراحی برنامه‌های بازاریابی و ارائه آنها به مخاطبان، توجه به برخی پیامدها که ممکن است در فرایند فرهنگ‌سازی جامعه تاثیرگذار باشند نیز ضروری است.

در همین راستا برند سامسونگ، با همکاری آژانس بازاریابی Cheil، به این موضوع توجه نشان داده و تأثیری را که فضای دیجیتال می‌تواند روی روند زندگی مردم و حتی سلامت آنها داشته باشد، نشان داده است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که جامعه امروز با آن روبه‌روست، وفور استفاده مردم از رسانه‌های اجتماعی است، به طوری که حتی در حساس‌ترین لحظات نیز نمی‌توانند از چک‌کردن آنها خودداری کنند.

یکی از این لحظات حساس، زمان رانندگی است. یک راننده ‌هنگام رانندگی باید تمام حواس خود را معطوف به فرایند رانندگی و جاده کند، اما همه ما رانندگان زیادی را دیده‌ایم که در حین رانندگی، شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و حتی مشغول نوشتن پیام نیز می‌شوند.

این فرایند همه‌گیر که بسیاری از ما نیز دچار آن هستیم، یک معضل خطرناک در فرهنگ‌های مختلف محسوب شده و به همین دلیل نیز برند سامسونگ که یکی از مشهورترین تولیدکنندگان محصولات دیجیتال به شمار می‌رود، یکی از آگهی‌های اخیر خود را به این امر اختصاص داده است.

رفتن به رسانه‌های اجتماعی حین رانندگی، ریسک بالایی داشته و افراد حاضر در ماشین را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد، به همین دلیل نیز در تبلیغ مذکور، مهم‌ترین تصویری که به چشم می‌خورد، تصویری از یک نوتیفیکیشن است که از وسط فرمان ماشین بیرون آمده است.

همه ما بارها این تصویر را در قسمت بالای گوشی‌های همراه خود دیده‌ایم که به رنگ قرمز بوده و تعداد نوتیفیکیشن‌های نخوانده را به ما نشان می‌دهد.

وسوسه بازکردن آنها خیلی زیاد است و معمولا در هر شرایطی که باشیم، آنها را باز می‌کنیم تا از محتوای پیام آگاه شویم.

تصویر مذکور از چند جهت قابل بررسی است. یکی رنگ آن است که قرمز بوده و به معنای خطر و ریسک است، به بیان دیگر اگر حین رانندگی باشید، این تصویر جذاب، یک اعلان خطر محسوب می‌شود.

از سوی دیگر می‌توان از دو زاویه آن را بررسی کرد؛ یکی تصویر پیام که با نشان‌دادن عدد ۲، گوشزد می‌کند که ۲پیام خوانده نشده و دیگری مفهوم ایربگ ماشین است. از آنجایی که این تصویر از میان فرمان سر برآورده، نشانه‌ای از ایربگ است که در حین خطر باز شده و می‌تواند ضامن سلامتی راننده باشد.

در واقع تصویر، این مفهوم کلی را به مخاطب انتقال می‌دهد که با باز‌کردن یا نکردن پیام مذکور، دو راه در پیش دارد؛ اگر پیام را باز کند، رنگ قرمز اعلام خطر کرده و ممکن است حادثه‌ای ناگوار پیش بیاید و اگر پیام را باز نکند، این پیام مانند یک ایربگ عمل کرده و ضامن جان شماست!

متنی که در انتهای تصویر نوشته شده نیز مؤید همین نظر بوده و باز‌نکردن پیام‌ها را با سالم‌ماندن برابر می‌داند: «نوتیفیکیشن‌های خوانده‌نشده، زندگی شما را نجات می‌دهند، پس درحین رانندگی، پیام ندهید.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.