پوست‌اندازی در محصولات فین تکی

حوزه‌های دیگر بانکداری برای استارتاپ‌های فین تک در حال جذاب شدن است

0

از اسکوئر تا پِی‌پال همه در حال خلق محصولات فین تکی هستند که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد پول حساب‌های دیجیتال خود را مستقیما به‌وسیله یک کارت فیزیکی خرج کنند. ۶ فین‌تک غیر بانکی اسکوئر، وِنمو، پِی‌پال، ای‌کورنز، سوفای و استش در حال خلق محصولات مربوط به حساب‌ بانکی دیجیتال جدید هستند.

یکی از بزرگ‌ترین روند‌های امروزی فین تک، ظهور محصولات مرتبط با حساب‌ بانکی دیجیتال مانند حساب‌ جاری موبایلی و کارت‌های نقدی جدید است. از استش (Stash) و ای‌کورنز (Acorns) گرفته تا وِنمو (Venmo) و سوفای (SoFi)، فهرستی از شرکت‌های فین‌تکی هستند که محصولات جدیدی مرتبط با حساب‌ بانکی دیجیتال به مشتریان عرضه می‌کنند.

از اسکوئر تا پِی‌پال همه در حال خلق محصولات فین تکی هستند که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد پول حساب‌های دیجیتال خود را مستقیما به‌وسیله یک کارت فیزیکی خرج کنند.

فین تک‌ها برای حساب‌ بانکی دیجیتال به‌صورت اخص مشتریان جوان را هدف قرار داده‌اند و با توجه به ارزش‌های بنیادی آنها، محصولات خود را خلق می‌کنند.

برای مثال، سوفای کاربران را قادر می‌سازد تا همه دارایی‌ها و بدهی‌های خود را یک‌جا مشاهده کنند. یا اسکوئر که جوایزی مانند کارت اعتباری به کاربران کارت‌های نقدی خود ارائه می‌کند.

این راهبرد منطقی به نظر می‌رسد، زیرا که مشتریان جوان‌تر اقبال بیشتری به امتحان‌کردن محصولات جدید فین تک دارند. قریب به ۶۰درصد مشتریان بانک‌های ایالات‌متحده اعلام کرده‌اند که حاضر به امتحان کردن یک محصول مالی هستند که توسط یک شرکت فناوری که محصولاتش را قبلا به‌کار برده‌اند، تولیدشده باشد. در میان مشتریان ۱۸ تا ۳۴ ساله این رقم به ۷۳درصد افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، افزایش اینگونه محصولات مصادف با زمانی است که مصرف‌کنندگان کارت‌های نقدی را به کارت‌های اعتباری ترجیح می‌دهند.

تحقیق بوستون فد (Boston Fed) در سال۲۰۱۷ نشان می‌دهد که در ایالات‌متحده ۷۰درصد پرداخت‌ها مربوط به مصرف‌کنندگان با سن بیشتر از ۱۸ سال است که ۳۲درصد از این پرداخت‌ها با کارت‌های نقدی صورت می‌پذیرد. وجه نقد در میان روش‌های پرداخت با ۲۷درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده و کارت‌های اعتباری با سهم ۲۳درصد در مقام سوم قرارگرفته‌اند.

۶ فین تک غیر بانکی اسکوئر، وِنمو، پِی‌پال، ای‌کورنز، سوفای و استش در حال خلق محصولات مربوط به حساب‌ بانکی دیجیتال جدید هستند.

هر یک از این شرکت‌ها پیش‌زمینه‌ متفاوتی در فین تک دارند (انتقال پول همتا‌به‌همتا، مدیریت ثروت، اعطای وام و…) اما همگی با سرعت مشغولند تا حساب‌های جاری جایگزین را به محصولات قبلی‌شان اضافه کنند. این محصولات جدید برای ردیابی و کنترل مخارج طراحی‌شده‌اند و هدفشان تبدیل کاربران با حداقل یک‌بار فعالیت در ماه به کاربران با فعالیت روزانه است.

۶ فین تک غیر بانکی اسکوئر، وِنمو، پِی‌پال، ای‌کورنز، سوفای و استش در حال خلق محصولات مربوط به حساب‌ بانکی دیجیتال جدید هستند

قابل‌توجه است که این فین تک‌ها با شراکت با شرکت‌هایی نظیر گرین‌دات و استون‌کسل مقررات بانکی را دور می‌زنند. بدون نیاز به دریافت مجوز دریافت‌کنندگان سپرده رسمی، شراکت آنها را قادر به ارائه محصولات دِبیت می‌کند. وجود این راه در‌رو برای دورزدن مقررات بانکی در آینده برای فین تک‌ها ثمرات زیادی خواهد داشت.

کارت نقدی اسکوئر یک کارت نقدی پیش‌پرداخت شده است که مصرف‌کنندگان را قادر به خرج کردن موجودی حساب می‌سازد. کاربران برای افزایش موجودی حساب‌شان می‌توانند راه‌های متنوعی را انتخاب کنند؛ انتقال بانکی، سپرده‌گذاری مستقیم از طریق شراکت با بانک، انتقال همتا‌به‌همتا از طریق اپلیکیشن (درون برنامه‌ای).

ونمو، یکی از شرکت‌های تابعه پِی‌پال، در حال ارائه محصولی به نام وِنمو کارت است که کارکرد مشابهی دارد. کاربران خواهند توانست بدون نیاز به برداشت از حساب و انتقال به یک حساب بانکی، فورا از طریق کارت ونمو سرمایه ونمو خود را در جهان واقعی به کار برند.

پول در تراکنش‌های انجام پذیرفته توسط کارت منحصرا توسط موجودی یک حساب ونمو تأمین می‌شود. برای جلوگیری از کم‌شدن موجودی، ونمو قابلیت پر‌کردن مجدد خودکار را معرفی کرده که با کم‌شدن موجودی از یک حد‌نصاب مشخص از طریق حساب‌های بانکی مرتبط موجودی حساب را شارژ می‌کند.

در آخر کارت نقدی پی‌پال امکان خرج‌کردن مستقیم از حساب پی‌پال را به ارمغان آورده است. برخلاف راهبرد شارژ مجدد ونمو، در صورت کافی‌نبودن سرمایه پی‌پال یک کاربر، خرید پذیرفته نخواهد شد.

حساب‌های ابتدا-موبایلی (Mobile-First)

سوفای مانی (SoFi Money) یک محصول جامع جدید مرتبط با حساب‌های سرمایه‌گذاری و جاری است. مشتریان توسط این حساب قادرند سرمایه خود را توسط کارت نقدی ارائه‌شده خرج کنند و با ماندن سرمایه در حساب ۱٫۱درصد سود سالانه (APY) کسب می‌کنند. سوفای‌مانی کاملا مجانی بوده و هیچ کارمزدی هم دریافت نمی‌کند.

سوفای مانی به‌عنوان جزئی از مجموعه بزرگ محصولات سوفای به کاربران امکان مشاهده همه دارایی‌ها و بدهی‌های‌شان را در یکجا فراهم می‌سازد.

استَش بانکینگ (Stash Banking) یک حساب ابتدا-موبایلی با تمرکز روی آموزش مالی است و راهنمایی در مورد خرج‌کردن، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای بازنشستگی ارائه می‌دهد.

کارت این شرکت برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد عادات خرج‌کردن کاربران به کار می‌رود. استش با استفاده از این داده‌ها می‌تواند از طریق اپلیکیشن به کاربران عمل خاصی را پیشنهاد کند (مثلا شما این ماه می‌توانید ۵۰ دلار به‌حساب سرمایه‌گذاری خود انتقال دهید).

برای استفاده از این حساب نیاز به داشتن حداقل موجودی خاص یا پرداخت حق افتتاح و اشتراک ماهانه یا کارمزد حواله بیش از اعتبا رنیست.

در آخر کارت اِی‌کورنز اسپِند (Acorns Spend) یک محصول دوقسمتی ارائه می‌کند؛ یک حساب موبایلی جاری که با انتقال پول، چک و انتقال مستقیم دیجیتال شارژ می‌شود و یک کارت نقدی که امکان خرج مستقیم موجودی حساب برای کاربران را فراهم می‌کند.

ای‌کورنز برای استفاده از ۳ محصول ای‌کورنز (Acorns)، ای‌کورنز لِیتِر (Acorns Later) و ای‌کورنز اسپِند (Acorns Spend) ماهانه ۳ دلار دریافت می‌کند. به‌جز این پرداخت ماهانه، ای‌کورنز کارمزد دیگری دریافت نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.