پهپادها برفراز زمین‌های کشاورزی

اینترنت اشیا در ۲۰۱۸

0

بهترین‌های اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۸ از دل چه حوزه‌هایی و کدام شرکت‌ها بیرون می‌آید؟ امسال دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و محیط‌های متصل‌تری به بازار آمده‌اند که زندگی روزمره ما، عملیات‌های کاری و استانداردهای صنعتی را در سطح بین‌المللی متحول کرده‌اند. در اینجا به مجموعه‌ای از راهکارها و محصولات جدید که از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند و یک دنیای متصل را می‌سازند، اشاره می‌کنیم.

امسال دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و محیط‌های متصل‌تری به بازار آمده‌اند که زندگی روزمره ما، عملیات‌های کاری و استانداردهای صنعتی را در سطح بین‌المللی متحول کرده‌اند.

در اینجا به مجموعه‌ای از راهکارها و محصولات جدید که از فناوری اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند و یک دنیای متصل را می‌سازند، اشاره می‌کنیم.

اینترنت اشیا کشاورزی را دگرگون خواهد کرد

تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۲۵ میلیون دستگاه متصل در حوزه کشاورزی وجود خواهد داشت و رشد بالای اینترنت اشیاء در این بخش پیش‌بینی می‌شود. به لطف پریسیشن‌هاک، پهپادها نقش زیادی در این رشد خواهند داشت.

امروز، پریسیشن‌ هاک پهپادهای هوشمندی را برای نظارت میدانی چند‌کاره، نقشه‌برداری و مدیریت زمین کشاورزی ارائه می‌دهد. پهپادهای اتوپایلوت که به مجموعه‌ای از حسگرهای حرارتی، ویدئویی و دیداری مجهز هستند، می‌توانند هزاران ماموریت مختلف را انجام دهند، داده‌ها را برای تحلیل در زمان واقعی جمع‌آوری کنند‌ و حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد تصویرهای مداوم بردارند.

پهپادهای پریسیشن‌هاک، که مجهز به ابزارهای پیمایش مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، آب و هوا را تحلیل می‌کنند و به طور مستقل بهترین مسیرهای پرواز را می‌سازند تا با موفقیت ماموریت‌ها را انجام دهند و در همان جایی که پرواز کردند، فرود بیایند.

فناوری پهپاد برای نظارت مداوم و پیشرفته یک کاربرد جدید است. با این حال، مجموعه‌ای از دستگاه‌های مجهز به حسگرهای خودکار، اپلیکیشن‌های همراه و ابزارهای تجزیه داده پیشرفته باید مورد توجه قرار گیرند. پلتفرم پریسیشن‌هاک یک رویکرد انقلابی در مدیریت زمین‌های کشاورزی است.

از یک سو، امکان نظارت میدانی مداوم و کارآمد را فراهم می‌کند. پهپادها به طور مکرر داده‌های حسگرها را سالانه جمع‌آوری می‌کنند و به کشاورزان امکان می‌دهند تا درباره راهبردها و سرمایه‌گذاری‌های فصلی بعدی بر اساس این داده‌ها تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر، پهپادها دیدگاه‌های کاملا جدیدی را درباره زمین‌های آنها ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا یک تصویر کلی داشته باشند و تغییرات آب و هوایی فصلی، سلامت زمین و پوشش زمین را در نظر بگیرند.

خدمات تجزیه و تحلیل آی‌بی‌ام در نشنال‌گرید

داستان همکاری آی‌بی‌ام و نشنال گرید چند سال پیش آغاز شده است. از آن زمان تاکنون، آی‌بی‌ام تعدادی از خدمات اینترنت اشیاء خود را معرفی کرده‌ که به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تاسیساتی در دنیا امکان می‌دهد مدیریت دارایی راهبردی را در ۳۵۰ سایت در سراسر انگلستان ارائه دهد.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مبتنی بر فضای ابری آی‌بی‌ام، نشنال گرید تجزیه و تحلیل‌های پیشگیرانه‌ای را با موفقیت انجام می‌دهد. این سیستم به آنها امکان می‌دهد تا داده‌های به دست آمده از تمام سایت‌ها را گردآوری کنند و تحلیل یکپارچه انجام دهند.

در نتیجه، مدیریت دارایی هوشمند به تحلیل و پیش‌بینی عملکرد سایت کمک می‌کند و به طور چشمگیری هزینه نگهداری را کاهش می‌دهد، راهبردهای کارآمدتر را برای حفظ سلامت دارایی و کاهش خطرات‌ احتمالی ارائه می‌دهد. این تلاش‌ها به طرح جهانی ایجاد محیط زیست مبتنی بر انرژی مقرون‌به‌صرفه و بادوام کمک می‌کند.

آی‌بی‌ام و نشنال گرید یک شراکت طولانی‌مدت و گسترده را آغاز کرده ‌و به طور مداوم نتایج این همکاری متقابل را بررسی می‌کنند. به غیر از ایجاد زیرساخت جدید، آی‌بی‌ام به تقویت کارایی از طریق اعمال فناوری شناختی نوآورانه کمک می‌کند.

امسال، نشنال گرید یک پروژه یک‌میلیون پوندی را راه‌اندازی کرده ‌تا هدف آی‌بی‌ام در عملیات خود را به نمایش بگذارد.

فناوری هوش مصنوعی امکان دریافت دانش تخصصی از یک پایگاه داده بزرگ برای ارائه پاسخ‌های هوشمند به استعلام‌ها و افزایش کارآمدی و اتوماسیون را فراهم خواهد کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۲۵ میلیون دستگاه متصل در حوزه کشاورزی وجود خواهد داشت و رشد بالای اینترنت اشیا در این بخش پیش‌بینی می‌شود.

هنرنمایی فورد در خودروهای خودران

امسال شرکت فورد به عنوان شرکت پیشرو در تولید سیستم‌های رانندگی خودکار معرفی شده و از شریک اوبر یعنی ولوو و پروژه خودروی خودران گوگل، وایمو، پیشی گرفته است. تسلا نیز هرگز نتوانسته در فهرست ۱۰ شرکت برتر قرار گیرد.

فورد سابقه طولانی در تحقیق درباره خودروهای خودران دارد که از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است. امسال، این شرکت حجم آزمایش خودروی خودران خود را سه‌برابر کرده ‌و سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری هوش مصنوعی انجام گرفته و از طریق پیوستن به تلاش‌های خدمات اشتراک‌گذاری خودروی لیفت، شراکت‌های خود را توسعه داده است.

در سال ۲۰۱۷، این خودروساز طرحی را برای راه‌اندازی خودروهای خودران در جاده‌ها در ۵سال آتی اعلام کرده است.

شرکت فورد از فناوری حسگر از راه دور، لیزرها و انعکاس نور استفاده می‌کند تا یک خودرو بتواند موقعیت مکانی خود را در نقشه‌های موجود مشخص کند.

همکاری اینتل و لیوایز در حوزه خرده‌فروشی

در زمان ظهور فناوری در خرده‌فروشی و شیوه‌های جدید، مدیریت موجودی هنوز یک مسئله بزرگ است که روی تمام برندهای خرده‌فروشی تاثیر می‌گذارد.

از زمانی که لیوایز از پلتفرم خرده‌فروشی اینترنت اشیاء اینتل استفاده می‌کند، لیوایز راهی را برای از بین بردن مشکلات در مدیریت موجودی و جذب مشتری پیدا کرده است.

امروز‌، این راهکار تحلیل مبتنی بر حسگر به شعب خرده‌فروشی لیوایز امکان می‌دهد تا مدیریت موجودی را اتوماسیون‌سازی کنند، تجارت را پیش ببرند و داده‌های مشتریان جدید را در اختیار تحلیلگران و مدیران اجرایی این برند ارائه دهند.

این پلتفرم اینتل به کارمندان لیوایز داده‌های زمان واقعی را درباره دسترسی محصول و موقعیت مکانی ارائه می‌دهد و هشدارهایی را در زمان نیاز به پرکردن انبار ارسال می‌کند.

سرمایه‌گذاری مهم اینتل روی یک پلتفرم اینترنت اشیاء برای فضای خرده‌فروشی موجب شده است که این تولیدکننده تراشه کامپیوتر به یک مهره اینترنت اشیاء مهم در این حوزه تبدیل شود.

از سوی دیگر، لیوایز با سابقه ۲۰۰ ساله خود یکی از برندهای خرده‌فروشی پیشرو است که روی این فناوری پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کند.

یکی از محصولات این برند ژاکتی است که با همکاری گوگل تولید کرده است. هر دو شرکت از این رویکرد برای تحول این صنعت و تجربیات مربوطه استفاده می‌کنند.

پیشرفت اپل در حوزه خانه متصل

بزرگ‌ترین چالش در خصوص ایده خانه متصل مبتنی بر اینترنت اشیاء هنوز وجود دارد. به نظر می‌رسد که چارچوب کاری هوم کیت اپل این مشکل را حل کرده است.

به لطف اپلیکیشن هوم و بلندگوی هوم پاد، این دستگاه‌ها می‌توانند با هم در ارتباط باشند. مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند خانه‌های هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنند.

امروز، هوم‌کیت اپل به تولیدکنندگان حباب‌های چراغ هوشمند، ترموستات‌ها، قفل درب و سیستم‌های امنیتی امکان می‌دهد تا دستگاه‌های سازگار با یکدیگر بسازند و یک راهکار کنترل یکجا داشته باشند؛ اعم از سیری، دستیار آیفون، آیپد یا هوم پاد. بنابراین، هوم‌کیت قصد دارد این مشکل را حل کند و پایه و اساسی برای یک محیط متصل ایجاد کند.

هوم‌کیت اپل همواره در حال تکامل و ارائه لوازم جانبی جدید است که هر ماه به فهرست دستگاه‌های سازگار اضافه می‌شود. با وجود اینکه بسیاری از ابزارهای خانه هوشمند محبوب، برای مثال نست فامیلی، به فرمان‌های سیری گوش نخواهند داد، هوم‌کیت همچنان مستحکم‌ترین چارچوب کاری برای اتصال به مجموعه‌ای از دستگاه‌های هوشمند از تولیدکنندگان مختلف اعم از فیلیپس، لوجی‌تک، الگاتو، آگوست و غیره باقی مانده است.

در سال ۲۰۱۸، دستگاه‌های مجهز به فناوری اینترنت اشیاء بسیار و ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای تولید محیط‌های متصل – خانه‌های متصل، ساختمان‌ها، خودروها، شهرها و صنایع متصل – ‌بسیار افزایش یافتند.

حمام هوشمند کوهلر

شرکت کوهلر با معرفی محصول هوشمندی به نام کوهلر کانکت تعاملات بدون تماس و مبتنی بر صوت بیشتری را وارد حمام کرده است.

همه چیز از شیر آب گرفته تا وان حمام و غیره را می‌توان از طریق فرمان صوتی و با استفاده از یک آینه هوشمند به عنوان یک مرکز کنترل اصلی، کنترل کرد.

آینه وردرا، مانند بسیاری از محصولات، مجهز به الکسای آمازون است بنابراین شما می‌توانید از آن بخواهید تا اخبار را بخواند، روشنایی آینه را تنظیم کند‌ یا سایر گجت‌های جفت‌سازی شده را در خانه کنترل کند.

این محصول یک میکروفون دوگانه و محفظه‌ای برای حفاظت از فناوری در برابر آسیب‌های ناشی از پاشیدن ‌آب یا متراکم‌شدن دارد. وردرا می‌تواند حرکت را نیز تشخیص دهد در نتیجه وقتی تشخیص می‌دهد که کاربر جلوی آینه آمده است، یک نور از خود ساطع می‌کند.

با وردرا، کاربران می‌توانند از طریق صحبت‌کردن سایر محصولات کوهلر کانکت را کنترل کنند، برای مثال، شیر آب آشپزخانه که مقدار مشخصی از آب را باز می‌کند.

دستشویی هوشمند که مجهز به قابلیت‌های گرم‌کن صندلی و پا و نیز روشنایی و کنترل موسیقی است. سیستم دوش که می‌تواند دمای آب، فشار آب، موسیقی و مدت زمان را تنظیم کند.

یک کیت پرفکت‌فیل که می‌توان آن را به وان حمام نصب کرد تا به طور خودکار وان را پر از آب کند. آینه وردرا اولین محصول از خط تولید کوهلر کانکت است که برای عرضه در بازار آماده می‌شود و پس از آن محصولات هوشمند دیگر این شرکت بزرگ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ماشین‌ ظرفشویی متصل تترا

ماشین ظرفشویی تترا محصول شرکت هیت‌ورکز است. این محصول برای افرادی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و می‌خواهند یک ماشین ظرفشویی داشته باشند، مناسب است.

تترا یک ماشین ظرفشویی متصل به اینترنت است که به لوله‌کشی نیاز ندارد و فقط یک پریز برق استاندارد می‌خواهد.

برای استفاده از این ماشین ظرفشویی، شما باید به طور دستی در آن آب بریزید و اینگونه همیشه می‌دانید که چقدر آب مصرف می‌کنید. با اینکه این دستگاه کاملا فشرده است، می‌تواند ۱۰ بشقاب یا ۱۲ لیوان را در خود جای دهد.

هیت‌ورکز می‌گوید که هر بار شست‌وشو ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و یک محفظه شوینده داخلی دارد که می‌توان از آن برای ۱۲ دور شست‌وشو استفاده کرد.

هیت‌ورکز با ارائه این محصول به یکی از نیازهای خانواده‌ها رسیدگی کرده است. طبق گزارش این شرکت، هر خانوار به طور متوسط از ۲ نفر تشکیل می‌شود، اما ماشین‌های ظرفشویی معمولی محفظه‌ای برای شستن ظرف‌های ۱۳نفر را دارند.

اما ماشین ظرفشویی کوچک تترا مناسب خانوارهای کوچک است. این دستگاه از الکترودهای گرافیکی و کنترل‌های برقی استفاده می‌کند که مواد معدنی را در آب پخش کرده و آن را گرم می‌کند.

این شرکت می‌گوید آب داغ از هر آبی که در سایر ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد، پاک‌تر است. به همین دلیل، شما می‌توانید از این دستگاه برای استریلیزه‌کردن لوازم کودک، شستن محفظه‌ها، تمیز‌کردن میوه، پختن غذای دریایی و حتی شستن لباس‌ها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.