پندهای چینی برای اکوسیستم هند

0

چین همیشه تاثیر بسیار مهمی در اکوسیستم استارتاپ هند گذاشته است. از نظر سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌ها، چین همیشه همسایه الهام‌بخشی برای هند بوده است.

سرمایه‌گذاران چینی نیز از استارتاپ‌ها حمایت کرده‌اند و بودجه زیادی را به استارتاپ‌هایی مانند Hike Messenger، PayTM، Girnar Software، Ray IoT و غیره اختصاص داده‌اند. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که می‌توان از این کشور یاد گرفت:

  •  ضریب نفوذ تلفن همراه

در حالی‌که چین به سمت ضریب نفوذ صد درصدی تلفن همراه در کشور پیش می‌رود، نرخ نفوذ تلفن همراه در هند هنوز ۴۷ درصد است. این رقم با توجه به تعداد افراد آنلاین تعجب‌آور است. فقط زمانی‌که این ضریب نفوذ توسعه یابد، مردم می‌توانند به طور آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و خریدهای خود را انجام دهند. انتظار می‌رود که ارائه بسته‌های داده ویژه و دسترسی به هندست‌ها روند رشد را تسریع کند.

  •  برطرف کردن مشکل زبان‌های چندگانه

شرکت‌های تجارت الکترونیک هند، اپلیکیشن‌های ارسال پیام و سایر استارتاپ‌های بی‌۲‌سی با جمعیتی در هند مواجه هستند که به چندین زبان صحبت می‌کنند. در حالی‌که کشوری مانند چین یک زبان واحد دارد، شرکت‌های هندی باید محصولاتی را طراحی کنند که مناسب با سلیقه و اولویت‌های جوامع مختلف با زبان‌های مختلف در داخل هستند‌.

  •  تشریفات اداری

ارائه تسهیلات و قوانین مالیاتی سبک، تسهیل در دسترسی به منابع برای کارآفرینان و وضع قوانین و سیاست‌ها به نفع استارتاپ‌ها باید برای دولت هند یک اولویت باشد. با وجود رقابت شدید در بین بازیکنان خارجی در فضای تجارت الکترونیک و پیام‌رسانی، کارآفرینان هندی اغلب با سیاست‌های سختگیرانه دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی‌که ایالت‌هایی مانند کارناتاکا، تلانگانا و کرالا سیاست‌های نظام‌مندی را برای تسهیل امور استارتاپ‌ها وضع می‌کنند، باید مطمئن شد که کارآفرینان هندی از منابع وسیع برای عرضه محصولات خود برخوردار هستند.

در نتیجه اگر کشور هند تلاش کند تا ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور افزایش یابد، مشکل زبان‌های چندگانه را حل کند و از تشریفات و سیاست‌های سختگیرانه در این حوزه بکاهد، می‌تواند پیشرفت چشمگیری در اکوسیستم استارتاپی خود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.