پمپرز چطور مادران رامشتری می‌کند؟

0

موقعیت‌یابی و سپس تقسیم‌بندی محصولات از جمله روش‌های کارآمدی است که برند پمپرز در روش بازاریابی خود به کار می‌گیرد، به این معنا که این برند در خصوص تولید پوشک‌های یکبار مصرف خود، در ابتدا دایره مخاطبان خود را تقسیم‌بندی کرده و با هدف قرار‌دادن کودکان صفر تا ۳ ساله، تبلیغات خود را شروع می‌کند، ضمن اینکه در طراحی پوسترها و ارائه ویدئوهای تبلیغاتی خود نیز بعضا مادران جوان را هدف قرار می‌دهد که با محصولات مدرن‌تر و کم‌زحمت‌تر بهداشتی کودکان بیشتر آشنا بوده و خواهان آنها هستند. 

  •  تبلیغ مزایای جانبی یک محصول

معرفی جوانب اضافی یک محصول می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای محصول اصلی عمل کند، در همین راستا معرفی و ارائه مزایای جانبی محصولات بهداشتی نیز یکی دیگر از روش‌های بازاریابی پمپرز به شمار می‌رود، یک محصول مشخص در این برند طیف دیگری از محصولات را نیز با خود به همراه دارد و می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به کار برده شوند. به این صورت که محصولاتی مانند شاخص‌های رطوبتی، پدهای ضدحساسیت و… نیز در ادامه یک محصول معرفی شده و مخاطبان را به خرید مجموعه‌ای از پوشک‌های نوزادی ترغیب می‌کنند؛ به بیان دیگر می‌توان گفت محصولات جانبی که در رابطه با پوشک‌های پمپرز معرفی می‌شوند، ضمن اینکه با شگردهای مختلف بازاریابی در بین مخاطبان جا می‌افتند، خود نیز به تنهایی یک ابزار تبلیغاتی در خدمت تقویت محصول اصلی یعنی پوشک محسوب می‌شوند.

  •  قیمت زیر سایه کیفیت

برند پمپرز استراتژی قیمت‌گذاری خود را بر مبنای کیفیت قرار می‌دهد، به این معنا که با ارائه بهترین‌ و مطلوب‌ترین کیفیت در نوع محصول و بسته‌بندی آن، میزان تقاضا را برای محصولات خود افزایش می‌دهد، به طوری که مشتریان این برند حاضر به پرداخت هزینه‌های تقریبا بالای محصولات بهداشت کودکان می‌شوند، چراکه شاخص کیفیت در این محصولات بسیار بالاست، به طوری که حتی تقاضای زیاد نیز منجر به کاهش قیمت آنها نخواهد شد. 

از آنجایی که فضای رقابتی این بازار بسیار برجسته است، برند پمپرز ارائه مطلوب‌ترین کیفیت را در دستور کار خود قرار داده و از آنجایی که بهداشت و سلامتی کودکان برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد، بالاتر بودن قیمت محصولات این برند در میزان تقاضای آن چندان تأثیرگذار نبوده و پمپرز همیشه مشتریان وفادار خود را حفظ کرده است.

یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی این برند، بازاریابی مستقیم است که از طریق آن به طور مستقیم با مادران وارد مکاتبه می‌شود. ارسال ایمیل‌های مختلف برای مادران که در آنها به تشریح موقعیت کودکان و نیازهای بهداشتی آنها می‌پردازد، مطمئنا برای هر مادری جالب توجه خواهد بود

 

  •  بازاریابی مستقیم با مادران

از آنجایی که محصولات برند پمپرز به کودکان مربوط می‌شوند، مهم‌ترین مخاطب این برند خانواده‌ها و خصوصا مادران هستند، به همین دلیل نیز یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی این برند، بازاریابی مستقیم است که از طریق آن به طور مستقیم با مادران وارد مکاتبه می‌شود. 

ارسال ایمیل‌های مختلف برای مادران که در آنها به تشریح موقعیت کودکان و نیازهای بهداشتی آنها می‌پردازد، مطمئنا برای هر مادری جالب توجه خواهد بود؛ در این روش که بیشتر در فضای مجازی و از طریق ایمیل صورت می‌گیرد، ضمن ارائه مزایای بهداشتی محصولات پمپرز، نکات مهمی در رابطه با تغذیه کودکان نیز با مادران مطرح شده و حتی با در نظر گرفتن کوپن‌های تخفیف، شدت ترغیب این ایمیل‌ها بالاتر نیز می‌رود.

  •  همسو با بینش مصرف‌کننده

مصرف‌کننده رئیس است، این عبارت یکی از مهم‌ترین شعارهای شرکت بزرگ P&G است که بسیاری از خدمات بازاریابی برند پمپرز را طراحی کرده و ارائه می‌کند، اهمیت دادن به نظر مشتریان در درازمدت باعث ایجاد یک درک عمیق از بینش مصرف‌کننده خواهد شد و رسیدن به چنین بینشی برای هر برندی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

 بر همین اساس نیز ارتباط با مخاطبان و خصوصا مادران و خواستن نظرات آنها از جمله مهم‌ترین راهکارهایی است که برند پمپرز در راستای برنامه‌های بازاریابی خود در پیش گرفته است، به طوری که سالانه بیش از هزار مادر به همراه کودکان خود به دفتر مرکزی این برند در آلمان سفر می‌کنند تا نتیجه آزمایشات آن را ببینند و با بیش از ۲۰۰پژوهشگر این شرکت صحبت کرده و نیازهای خود را بیان کنند.

همچنین وب‌سایت‌ها و دیگر صفحات ارتباطی این برند نیز در معرض پیام‌های مادران از سراسر جهان قرار دارند که نظرات، پیشنهادها و خواسته‌های خود را در رابطه با محصولات بیان می‌کنند و در نهایت چنین روندی است که توانسته است نام تجاری پمپرز را با بینش مصرف‌کنندگان همسو کند.

  •  بازاریابی عاطفی از نوع پمپرز

بازاریابی عاطفی مطمئنا در رابطه با برندی مانند پمپرز که به صورت عمده به تولید محصولات مربوط به کودکان می‌پردازد، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، به همین منظور نیز بسیاری از کمپین‌های این برند با محتوای ارتباطی محبت‌آمیز بین کودکان و بزرگ‌ترها شکل می‌گیرد و پیام اصلی آنها نیز این است که برای فرار از زندگی‌ روزمره و مشکلات آن می‌توان به محبت کودکان پناه برد و به آرامش دست یافت؛ تأکید بر مفهوم عشق و دوست‌داشتن در بسیاری از پوسترها و خصوصا ویدئوهای تبلیغاتی این برند به صورت برجسته‌ای نمود دارد. به عنوان مثال یک کلیپ کوتاه از مادربزرگی که برای نوه خود داستان می‌گوید و آن کودک نیز در خواب و بیداری با لذت به صدای مادربزرگ گوش می‌دهد، می‌تواند یک نمونه بارز از تبلیغاتی باشد که مفهوم عشق و محبت به صورت برجسته‌ای در آن نمایان می‌شود، کودکی که پوشک پمپرز را پوشیده و با صدای مادربزرگ به خواب می‌رود.

  •  عشق، خواب و بازی

کمپین عشق، خواب و بازی یکی از کمپین‌های موفقی بود که برند پمپرز در سال‌های اخیر به اجرا گذاشت. این کمپین که با همکاری مخاطبان صورت گرفته بود، بر مبنای راحتی و آرامش کودکان در سه مرحله خوابیدن، بازی‌کردن و روابط محبت‌آمیز با آنها شکل گرفته و در فضای مجازی نیز به اجرا درآمد، به این صورت که این نام تجاری از مخاطبان خود خواست تا عکس‌هایی را از کودکان خود در سه حالت مذکور در صفحات اجتماعی این شرکت مانند فیس‌بوک، توییتر و … به اشتراک بگذارند، بازخورد این کمپین از سوی مخاطبان به حدی بود که در عرض کمتر از ۳ هفته از راه‌اندازی آن بیش از ۲۰هزار عکس از نقاط مختلف جهان دریافت شد. ارائه چنین رویکردهایی که با همکاری مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد، علاوه بر اینکه می‌تواند میزان استقبال و رضایت مردم جهان را از برند مورد نظر نشان دهد، والدین را نیز درگیر کرده و این چالش باعث برجسته‌شدن بیشتر نام پمپرز در بین مصرف‌کنندگان و حتی مخاطبان عادی آن شود که در نهایت ماندگاری بیشتری را برای آن رقم خواهد زد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.