پسوردهای صوتی در راهند

0

آیا از رمز ورودهای معمولی خسته شده‌اید؟ یک شرکت فناوری به نام نوآنس کامیونیکیشن از صدای انسان برای تامین امنیت حساب‌های کاربری استفاده می‌کند. محصول بیومتریک صوتی این شرکت یکی از فناوری‌هایی است که وعده داده‌ جایگزین سیستم‌های تایید هویت با رمز ورود، که هک‌کردن آنها ساده است، شوند. طبق گفته شرکت این محصول را نمی‌توان هک کرد. مدیر راهبردی محصول، برت برانک، می‌گوید: «برای اینکه هویت صاحب حساب مشخص شود، ما به دنبال بیش از ۱۰۰ ویژگی مختلف در صدای فرد می‌گردیم.»

  •   مشکل رمزهای ورود

اخیراً بانک‌ها و موسسات مالی از فناوری بیومتریک صدا برای تایید هویت کاربران خود استفاده می‌کنند.

این روش نسبت به استفاده از رمز ورود امن‌تر است. مشتریان نیز کاهش چشمگیر کلاهبرداری را نسبت به زمانی که از راهکارهای امنیتی مبنی بر پین و رمز ورود استفاده می‌کردند، گزارش کرده‌اند. این فناوری برای اولین بار در یک مرکز تماس با مشتریان در سال ۲۰۰۱ به کار گرفته شد. از آن زمان تا‌کنون در اپلیکیشن‌های تلفن همراه مربوط به امور مالی و برای ایمن‌سازی کامپیوترهای شخصی در تعدادی از سازمان‌ها نیز از آن استفاده شده است. صدای هر فرد منحصر به خود اوست. عواملی مانند حنجره، شکل حفره بینی و محل قرار‌گرفتن دندان‌ها، همگی بر نحوه صدای فرد تاثیر می‌گذارند. فناوری نوآنس نیز برای تجزیه و تحلیل این تفاوت‌ها ساخته شده ‌تا با دقت هویت افراد را تشخیص دهد. حتی می‌توان با این فناوری تفاوت‌های بسیار ناچیز بین صدای دوقلوهای یکسان را نیز تشخیص داد.

  •   تایید رفتار یک کاربر

SecureAuth یک شرکت دیگر است که روی فناوری تایید رفتار کاربر کار می‌کند. این شرکت سیستمی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد تا «بدون رمز ورود» کار کنند و می‌تواند هر گونه فعالیت غیرعادی در حساب کاربر را نیز تشخیص دهد.

این رویکرد از دستگاهی استفاده می‌کند که بسیاری از افراد آن را دارند؛ تلفن هوشمند با قابلیت خوانش اثر‌انگشت.

در اصل سخت‌افزار جایگزین رمز ورود می‌شود. هنگام ورود به یک سیستم، کاربر یک اعلان ارسال شده به تلفن خود را دریافت می‌کند که قفل آن فقط از طریق اسکن اثر‌انگشت می‌تواند باز شود. با کلیک روی اعلان، امکان دسترسی به سیستم ایجاد می‌شود.

با این حال، روند تایید هویت SecureAuth رفتارهای غیرعادی کاربر را حتی بعد از ورود به سیستم دنبال می‌کند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.