پروژه دانشجویی که تبدیل به یونیکورن شد

0

باکس در کالیفرنیا، یک خدمات مدیریت محتوا و اشتراک‌گذاری فایل برای کسب و کارها است. این شرکت از یک مدل کسب و کار رایگان برای ارائه ذخیره‌سازی فضای ابری و هاستینگ فایل برای حساب‌های شخصی و کسب و کارها استفاده می‌کند. مشتریان و اپلیکیشن‌های رسمی برای ویندو، مک، و چندین پلتفرم همراه در دسترس هستند. باکس در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شده است.

در ابتدا باکس (Box)به عنوان یک پروژه دانشجویی از سوی آرون لوی ارائه شد. آرون دانشجوی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود. در سال ۲۰۰۵ او دانشکده را رها کرد تا به طور تمام وقت روی شرکت خود کار کند. لوی مدیرعامل شرکت و دوست دوران کودکی‌اش، دیلان اسمیت، مدیر فناوری ارشد شرکت بودند. باکس یک کسب و کار رایانش فضای ابری است که اشتراک گذاری فایل، همکاری و سایر ابزارها را برای کار با فایل‌هایی که در سرورهایش آپلود شده اند، ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند مشخص کنند که محتوای آنها چگونه با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. کاربران می‌توانند سایر افراد را به مشاهده و/یا ویرایش فایل‌های به اشتراک گذاشته شده یک حساب دعوت کنند، اسناد و عکس‌ها در یک پوشه به اشتراک گذاشته شده (و در نتیجه اشتراک آن اسناد در خارج از باکس) را آپلود کنند، و به سایر کاربران امکان مشاهده فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را دهند.

باکس سه نوع حساب ارائه می‌دهد: شرکتی، کاری و شخصی. کلاینت‌های رسمی وجود دارند که برای ویندوز و سیستم عامل مک ارائه می‌شوند اما نه برای لینوکس. یک نسخه همراه از این خدمات نیز برای دستگاه‌های اندروید، بلک‌بری ۱۰، آی‌او‌اس، سیستم عامل وب و ویندوز فون وجود دارد.

در اکتبر ۲۰۰۹، باکس اولین خرید خود را انجام داد. این شرکت اینسرئو سولوشنز را به خاطر همکاری در اسناد و فناوری پیش‌نمایش خریداری کرد.

در جولای سال ۲۰۱۲، باکس ۱۲۵ میلیون دلار در کمپین تامین بودجه از سرمایه‌گذارانی مانند بسمر ونچر پارتنرز، نیو اینترپرایز اسوشیتس، اسکیل ونچر پارتنرز و غیره دریافت کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۳، هشت سرمایه‌گذار در یک دور تامین بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت کردند. این سرمایه‌گذاران عبارت بودند از کواتو منیجمنت، دی‌اف‌جی گروث، اتوچی تکنولوژی ونچرز، مکنیکا نتورکز، میتسوی اند کو، تلفونیکا دیجیتال، تلسترا، و تلسترا ونچرز.

در جولای ۲۰۱۴ این استارتاپ ۱۵۰ میلیون دلار دیگر بودجه برای اداره و توسعه کسب و کار خود دریافت کرد. در نوامبر همان سال این شرکت توانست استارتاپ نرم‌افزار تصویربرداری پزشکی به نام MedXT را به مبلغ ۳٫۸۴ میلیون دلار خریداری کند.

در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۵، باکس عرضه عمومی اولیه خود را در NYSE برگزار کرد. قیمت عرضه عمومی اولیه ۱۴٫۰۰ دلار بود. این عرضه ۱۷۵ میلیون دلار درآمد داشت و یک سرمایه بازار حدود ۱٫۶ میلیارد دلار ایجاد کرد.

در ژانویه ۲۰۱۶، برخی از کارمندان به مراکز جدید این شرکت در ردوود سیتی واقع در کالیفرنیا نقل مکان کردند.

مشتریان شرکتی این استارتاپ عبارتند از آی‌بی‌ام، جی‌ای، اشنایدر الکتریک و پراکتر اند گمبل.

در دسامبر سال ۲۰۰۷، این شرکت OpenBox را معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد خدماتی را ایجاد کنند که با فایل‌ها در باکس.کام و اپلیکیشن‌ها و خدمات مبتنی بر وب رقیبان در تعامل هستند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.