پردانو؛ پرداخت آنلاین با آپشن‌های متنوع

0

با گسترش نفوذ اینترنت در میان مردم، حوزه پرداخت آنلاین جزو حوزه‌های پرطرفداری بوده که منجر به شکل‌گیری استارتاپ‌های مختلفی حول این ظرفیت شده است. با وجود تعدد استارتاپ‌ها در این زمینه‌ به نظر می‌رسد این بازار همچنان کشش خوبی دارد و هر کدام از استارتاپ‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند. استارتاپ پردانو نیز به نشانی pardano.com  یکی از این استارتاپ‌هاست که سعی کرده ‌تمامی انواع پرداخت آنلاین را در قالب یک سرویس مشخص به مشتریان خود ارائه دهد. مجید جعفری که این استارتاپ را بنیان گذاشته، ۲۸ سال دارد و متولد شهر لنگرود است و کارشناسی ارشد خود را در رشته هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد قزوین گرفته است. او قبل از راه‌اندازی این استارتاپ تیمی تشکیل داده بود و در قالب آن تیم به مشتریان خدمات وب سرویس و ثبت دامین ارائه می‌داد «‌ما به واسطه کاری که داشتیم با مشتریان مختلفی با سطوح دانشی متفاوت در زمینه فضای مجازی سر‌وکار داشتیم که نیازهای مختلفی برای ایجاد پرداخت آنلاین در وب‌سایت، تلگرام، شبکه‌های اجتماعی یا پرداخت به اشخاص داشتند. اما هیچ کدام از سرویس‌دهندگانی که در حوزه خدمات پرداخت آنلاین فعالیت می‌کردند یک راه‌حل کامل در اختیار مشتریان قرار نمی‌دادند تا خدمات پرداخت را برای همه حالت‌های وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی و اشخاص پوشش دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک سرویس جامع راه‌اندازی کنیم تا هر‌کسی با هر سطح دانش فنی بتواند با ساخت یک اکانت، هر نوع سرویس پرداخت آنلاینی را دریافت کند.»

  •  خدمات پردانو

پردانو به صورت کلی چهار نوع سرویس ارائه می‌دهد؛ خدمات پرداخت آنلاین برای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، پرداخت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، پرداخت درون‌برنامه‌ای برای اپلیکیشن‌ها و سرویس درگاه شخصی. «‌پرداخت درون برنامه بدون توجه به زبانی که اپلیکیشن با آن نوشته شده، قابل استفاده است و کارمزد پایینی دارد. به دلیل محدودیت‌هایی که برای تلگرام و اینستاگرام وجود دارد، ما در حال مذاکره با شبکه‌های اجتماعی داخلی هستیم تا به آنها خدمات پرداخت آنلاین ارائه دهیم. در سرویس درگاه شخصی نیز هر‌کسی می‌تواند برای خود یک درگاه شخصی ایجاد کند و یک وب‌سایت اختصاصی نیز به او تعلق می‌گیرد که به نام فرد و با ساب‌دامین پردانو است و افراد دیگر می‌توانند از این طریق برای فرد پول واریز کنند و محدودیت پرداخت  ۳ میلیون تومانی نیز در این حالت وجود ندارد. علاوه بر این، این امکان برای فرد وجود دارد که آمار وجوه واریزی خود را با جزئیات اینکه چه شخصی، در چه تاریخی چه مبلغی را واریز کرده، مشاهده کند.» کاربران برای اینکه از خدمات پردانو استفاده کنند نیاز است که مدارک خود را که شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی است، آپلود کنند. «‌ما مدارک را با اطلاعاتشان تطبیق می‌دهیم و تایید می‌کنیم. بعد از مرحله تایید، پنل برای فرد باز می‌شود و فرد در پنل اختصاصی خود می‌تواند چهار منوی اصلی را مشاهده و انتخاب کند. در صورتی که سرویس وب‌سایت یا اپلیکیشن را انتخاب کند، پس از ثبت، ما وب‌سایت یا اپلیکیشن را بررسی و تایید می‌کنیم و یک کد API به فرد داده می‌شود که می‌تواند این کد را در تنظیمات وب‌سایت خود قرار دهد و از آن پس از خدمات پرداخت آنلاین پردانو استفاده کند. سرویس تسویه‌حساب نیز به دلخواه کاربر می‌تواند انتخاب شود. در حالت تسویه‌حساب اتوماتیک فرد مشخص می‌کند در چه بازه زمانی تسویه‌حساب با او صورت گیرد و دیگر نیازی نیست هر بار برای تسویه‌حساب به پنل مراجعه کند. درگاه پرداخت شبکه‌های اجتماعی به صورت لینک پرداخت است که فرد می‌تواند لینک را در کانال یا پیج خود قرار دهد و مشخص کند که برای پرداخت، لازم است مشتریان چه اطلاعاتی را در لینک وارد کنند و سپس پول را واریز کنند. در صفحه پرداخت شخصی که یک وب‌سایت اختصاصی با دامنه اختصاصی برای فرد است نیز آدرس ایمیل و شماره پذیرنده قرار داده شده ‌تا کسانی که پرداخت را انجام می‌دهند، بتوانند به صورت مستقیم با فرد پذیرنده در ارتباط باشند. فرد پذیرنده می‌تواند تعریف کند که مشتریان چه اطلاعاتی را ‌هنگام پرداخت وارد کنند، اطلاعاتی اعم از نام، شماره موبایل و غیره به همراه مبلغی که قرار است پرداخت شود، بعد از ورود اطلاعات مشتری مستقیم به درگاه بانکی متصل می‌شود و پرداخت را انجام می‌دهد.»

  •  شیوه درآمدزایی پردانو

در حال حاضر پردانو با ۱۰ شرکت PSP همکاری می‌کند و یک بیزینس دو‌سویه را ایجاد کرده است. از طرفی با مشتریان در ارتباط است و از طرفی با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بانکی. «‌شیوه در‌آمد‌زایی ما براساس کارمزد است که این کارمزد بین صفر تا یک و نیم درصد در هر تراکنش متغیر است. پذیرنده‌های دریافت خدمات پرداخت از پردانو مشخص می‌کنند که این کارمزد را خودشان پرداخت کنند یا مشتریانشان یا به صورت درصدی بین آنها تقسیم شود. برای خیریه‌ها هم کارمزد صفر در نظر گرفته شده است. کارمزد پیش‌فرض برای افراد عادی هم از نیم درصد شروع می‌شود. به صورت کلی سه نوع امکان پرداخت در پردانو وجود دارد؛ پرداخت از طریق درگاه غیر‌مستقیم یا درگاه واسط که کارمزد آن نیم درصد است، پرداخت مستقیم که کارمزد آن یک درصد است و درگاه پرداخت اختصاصی که کارمزد آن یک و نیم درصد است.» در حال حاضر در حدود ۷۰۰۰ کاربر از خدمات پردانو استفاده می‌کنند. مجید می‌گوید علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که داشته‌اند، ولی تقریبا یک سال طول کشیده که به نقطه سر‌به‌سر برسند و هزینه‌های خود را پوشش دهند. او علت زمان‌بر بودن تا رسیدن به این مرحله را ناشی از سختگیری‌هایی می‌داند که در کار دارند و مراحلی که کاربر باید برای تایید طی کند، البته این تاییدات را در ارائه خدمت‌رسانی بهتر مفید می‌داند. آنها کار را با سرمایه شخصی شروع کردند و در این راه با مشکلاتی نیز روبه‌رو بوده‌اند ولی مجید معتقد است پردانو می‌تواند در آینده سهم بهتری از بازار پرداخت‌های الکترونیکی را در اختیار خود داشته باشد چون آنها قصد دارند سرویس خدمات آنلاین را در آینده برای افرادی که به فضای آنلاین آشنایی ندارند نیز ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.