پخش مناظره استارتاپي بعد از ٦ ماه؛ چرا!؟

0

⁣اكبر هاشمي مدير مسئول هفته نامه شنبه | شش ماه پيش به دعوت صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران به شبكه افق رفتيم. (عصرروز جمعه ٥ مرداد ) براساس دعوت و چت هاي تلگرامي موجود،  برنامه سازان در پي اين بودند در طيف مخالفان و منتقدان اكوسيستم استارتاپي اقايان مهدي كرباسي كارگردان شب نامه، سيد عباس سيد صالحی مدير فن اوا ،خانم زهرا طباخی سرمقاله نويس وطن امروز حضور يابند و در طيف موافقان رضا الفت نسب دبير انجمن كسب و كارهاي اينترنتی،مهدی غلامی فعال حوزه کارافرینی و بنده به عنوان مدير مسئول هفته نامه شنبه كنار هم قرار بگيريم. تركيبي كه چندين بار تغيير كرده بود.

بعد از ضبط، پخش برنامه به تاخير افتاد و بعد از مدتي دوستان تلويزيوني با ابراز شگفتي گفتند در امري بي سابقه اين برنامه پخش نمي شود.

اما بعد از گذشت ٦ ماه ديروز به يكباره اعلام شد اين مناظره روز جمعه يعني امروز پخش خواهد شد.

در مكالمات چند ماه پيش به تهيه كننده محترم برنامه هم عرض كردم. به دليل پويايي اكوسيستم ؛تاخير زياد در پخش باعث مي شود، با گذر زمان، مباحث مطرح شده در ان بره زماني موضوعيت خود را ازدست بدهد. يا اينكه كم اثر شود و اولويت اكوسيستم نباشد.

از اين رو اگرچه نامهرباني دوستان به اكوسيستم همچنان ادامه دار و مباحث مطرح شده (چالش هاي پيش روي استارتاپ ها) همچنان پا برجاست . و بر مواضع مطرح شده در دفاع از اكوسيستم استارتاپي ايستاده ام، اما موضوعات و مباحث مطرح شده، امار وارقام اعلامي و حال و هواي مناظره مربوط به ان مقطع زماني يعني شش ماه پيش است. به قول فلاسفه در يك رودخانه دوبار نمي شود شنا كرد.

اينكه چرا برنامه اي ضبط و بعد از شش ماه در اين مقطع پخش مي شود، جاي سوال دارد. از طرفي بعنوان كسي كه در اين برنامه طولاني حضور داشتم، از زمان پخش مطلع نبودم و اطلاعي هم از كيفيت ( ميزان دخل و تصرف يا سانسور احتمالي ) اين مناظره ندارم.

اميدوارم سازندگان برنامه كه قرابت بيشتري با دوستان شب نامه دارند، رعايت امانت و انصاف را به جا بياورند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.