Azubu
استارتاپ موفق Azubu در سال ۲۰۱۲ راهاندازی شد؛ زمانی که لارس ویندهورست متوجه شد که کودکان از خدمات پخش زنده برای تماشای بازیهای ویدئویی دیگران استفاده میکنند. ویندهورست میگفت دیدن افرادی که دارند بازی دیگران را تماشا میکنند، «عجیب است». در طول یک دوره چهارساله، شرکت Sapinda Group که به ویندهورست تعلق داشت، ۴۰ میلیون دلار روی استارتاپ Azubu سرمایهگذاری کرد. در طول سال ۲۰۱۶ کارمندان زیادی این شرکت را ترک کردند، در نتیجه Sapinda Group بودجه کمتری را صرف Azubu کرد. در نهایت ویندهورست تصمیم گرفت بودجه لازم را از جاهای دیگر نیز تامین کند. ساختار Azubu در سال ۲۰۱۵ بازسازی شد و یک سال بعد Azubu اعلام کرد که یک بازیکن ویدئویی و یک شبکه درآمدی بهتری را توسعه داده است. این استارتاپ Hitbox.tv را خریداری و یک پلتفرم جدید eSports ایجاد کرد. ماهها پس از خریداری Hitbox توسط Azubu، آنها به طور موقت سایت را با پیام «خبرهای بهتری در راه است» بستند. Azubu در پایان سال ۲۰۱۵، ۶۰ میلیون دلار بودجه به دست آورد. در سال گذشته نیز ۳۴.۵میلیون دلار کسب کرده بود. اگر این دو رقم را در کنار هم بگذارید، متوجه خواهید شد که این استارتاپ جایگاه محکمی پیدا کرده است.