پخش‌زنده این‌بار در یوتیوب

0

یوتیوب گام نهایی خود را برای رقابت با فیس‌بوک‌لایو و پریسکوپ توییتر اجرا می‌کند تا پلت‌فرم پیشرفته برای پخش ویدئوی زنده باشد. یوتیوب ضبط ویدئوی زنده خود را به طور مستقیم از اپلیکیشن تلفن همراه روشن می‌کند. مهم‌تر از آن، در حال خریداری استارتاپ سوپرچت است؛ خدمتی که در آن تماشاگران می‌توانند مبلغی را برای ارسال نظرات خود ‌‌حین پخش پرداخت کنند‌. سازندگان ویدئوی زنده با بیش از هزار مشترک در ۲۰ کشور می‌توانند این قابلیت را روشن کنند. قابلیت پخش زنده در داخل اپلیکیشن تعبیه شده است؛ جایی‌که شما می‌توانید تصویربرداری کنید و سپس روی دکمه دیگر فشار دهید تا ضبط شروع شود. پس از اتمام ویدئوی زنده، بازدیدکنندگان یوتیوب می‌توانند درست مانند سایر ویدئوها آنها را کشف کنند. یکی از تفاوت‌های آن با نسخه پخش زنده در تلفن همراه امروز آن است که یوتیوب سرعت چت زنده را آهسته می‌کند. دریافت ۲هزار پیام در یک ثانیه خیلی سریع است. به علاوه آنها روی تقویت کیفیت پخش در سراسر مجموعه‌ وسیع‌تری از دستگاه‌ها کار کرده‌اند. یوتیوب با برگزاری رویدادهایی مانند Felix Baumgartner در سال ۲۰۱۲ که ۸ میلیون تماشاگر زنده را به خود جذب کرد، می‌خواهد به ما یادآور شود که این یک پلت‌فرم فوق‌العاده برای افرادی است که می‌خواهند برنامه‌های زنده تماشا کنند. اخیراً نیز انتخابات آمریکا موجب شده‌ که میلیون‌ها کاربر مناظرات و سایر رویدادهای مربوطه را با یوتیوب تماشا کنند.

تفاوت در اینجا تاکید روی ویدئوهای ضبط شده توسط کاربران یوتیوب و افراد روزانه با دستگا‌ه‌های تلفن همراه است. در عوض، خدماتی مانند فیس‌بوک لایو و پریسکوپ سریع‌تر عمل می‌کنند.

با این حال، نقطه قوت یوتیوب توسعه پخش زنده در تلفن همراه است که بزرگ‌ترین پلت‌فرم برای ویدئوی آنلاین در دنیا به شمار می‌رود و بیش از يك میلیارد کاربر دارد که حداقل یک‌بار در روز از آن بازدید می‌کنند. این واقعیت که بیش از نیمی از آن بازدیدها از طریق تلفن همراه انجام می‌شود، به این معناست که یک مخاطب آماده و مشتاق از سازندگان و مصرف‌کنندگان برای پخش زنده وجود دارد.

یوتیوب، مانند فیس‌بوک، با تعداد زیادی فرمت‌های مختلف بازی می‌کند تا به بهترین نحو از ویدئو کسب درآمد کند؛ از ویدئوهای پخش خودکار گرفته تا تبلیغات در طول یک ویدئو روی پلت‌فرم. امروز نیز یک قابلیت درآمدزای دیگر راه‌اندازی شده است.

سازندگان ویدئوهای زنده روی دسکتاپ یا تلفن همراه می‌توانند برای نظرات سوپرچت را روشن کنند. سوپرچت که در یک نسخه بتا راه‌اندازی شده است، به تماشاگران امکان می‌دهد تا برای تقویت نظرات خود و اتصال آنها به بالای مجموعه مبلغی را پرداخت کنند. مقدار تقویت به نحوه پرداخت فرد بستگی دارد. سازندگان مسئولیت خفیف‌سازی سوپرچت های خود را در حین چت‌های زنده بر عهده دارند. به علاوه به نظر می‌رسد که یوتیوب همانطور که برای AdSense تقسیم درآمد کرده است، برای سوپرچت نیز همان کار را انجام می‌دهد، زیرا شما می‌توانید درآمد خود را از طریق آنها در داشبورد AdSense پیگیری کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.