پایتان را روی ترمز نگذارید

0

پیش‌رفتن در سربالایی موفقیت، کار ساده‌ای نیست. گاهی خسته می‌شوید، از نفس می‌افتید و با نگاه‌کردن به پرتگاه‌های زیر پایتان، ترس تمام وجود شما را فرا می‌گیرد. گاهی پشیمان می‌شوید؛ نگاه‌کردن به بالا و راه طولانی باقی‌مانده، انگیزه ایستادن یا برگشتن به عقب را در شما تقویت می‌کند و گاهی با نگاه‌کردن به چهره‌های در‌هم‌شکسته شکست‌خوردگان این راه، آینده خود را شبیه به آنها تجسم می‌کنید. راه رسیدن به هدف، پر‌پیچ‌و‌تاب‌تر از آن است که هر کسی توان عبورکردن از آن را داشته باشد اما اگر به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید، توانتان برای عبور از این مسیر، چند برابر می‌شود.

 خودتان را محدود نکنید

نترسید! عزت نفس‌تان را تقویت کنید و بدون هراس از قضاوت دیگران، در همه کارهایی که می‌خواهید غرق شوید. شیرجه بزنید و تجربه‌های متفاوت را پشت سر بگذارید. نگران نباشید. از این شاخه به آن شاخه پریدن، رها‌کردن برخی از کارها و پیدا‌کردن مسیرهای تازه، بخشی اجتناب‌ناپذیر از راهی است که برای رسیدن به موفقیت باید طی کنید. به خودتان زمان دهید. گاهی چیزی که می‌تواند شما را به اوج برساند، با آنچه که امروز برای انجام‌دادنش تلاش می‌کنید، تفاوت زیادی دارد.

 با خودتان کنار بیایید

شناخت خود، پیش‌نیاز مهمی در رسیدن به موفقیت است. خودتان را به دقت وارسی کنید. شما که هستید؟ چه محدودیت‌هایی دارید؟ چه ضعف‌هایی دارید؟ توانایی‌هایتان چیست و از چه فرصت‌هایی بهره‌مندید؟ تا زمانی که شناختی شفاف و صادقانه از خود نداشته باشید، نمی‌توانید امیدی به موفق‌شدن داشته باشید. یادتان نرود که مشکلات یا محدودیت‌های روانی شما هم جزئی از خودتان هستند و بدون درک آنها نمی‌توانید قدمی رو به جلو بردارید.

 آرزوهایتان را خرد کنید

فکر می‌کنید جای ایده‌های بکر شما در فضای استارتاپی خالی است؟ اگر تنها تصویر تبدیل‌شدن به غول دنیای استارتاپ‌ها را در ذهن می‌پرورانید، در اشتباهید. برای رسیدن به اهدافتان، قبل از هر کاری، باید آنها را خرد کنید. به این معنی که در دل یک هدف‌ بلندمدت، اهداف میان‌مدت و کوتاه‌مدت را بگنجانید تا با دستیابی به هر یک از آنها، توانایی خود را ستایش کنید و از شکستن یک شاخ از غول، احساس غرور کنید.

 روابط‌تان را احیا کنید

مهارت‌های ارتباطی شما، یکی از بزرگ‌‍‌ترین دارایی‌هایتان هستند. درست است که برای راه‌انداختن هر کسب‌و‌کاری، به پول نیاز دارید، اما در دنیای استارتاپ‌ها، آنچه که بیشتر از پول می‌تواند به یاری شما بیاید، روابط اجتماعی‌تان است. از پتانسیل‌ها و توانایی‌هایی آدم‌های اطرافتان کمک بگیرید و برای ویرایش‌کردن ایده و ایجاد پیش‌فرضی از مسیر پیش رو، از آنها مشورت بگیرید. شاید در اطراف شما کسانی باشند که با کمک‌گرفتن از آنها، بتوانید با هزینه‌ای کمتر به سمت آرزوهایتان حرکت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.