پادکست یک خیابان دو‌طرفه است

0

پادکست‌ها به کسب و افزایش درآمد کمک می‌کنند به ویژه وقتی صحبت از مخاطبان جوان در میان باشد. وقتی پیتر ژوکس، خالق پادکست Untold: The Daniel Morgan Murder (ناگفته: قتل دانیال مورگان) از جمعیتی از دانشجویان دانشکده پرسید که آیا آنها روزنامه می‌خوانند یا خیر، فقط سه نفر دست بلند کردند‌ اما وقتی او پرسید که چند نفر به پادکست‌ها گوش می‌دهند، تقریبا‌ ۷۰ درصد آنها دستشان را بالا بردند.

داستان‌هایی مانند داستان ژوکس نشان می‌دهد که هر روز بر تعداد افرادی که به پادکست‌ها علاقه‌مند هستند، اضافه می‌شود و این تعداد در سال‌های اخیر ۳۰ درصد رشد کرده است. رهبرانی مانند تیم فریس از طریق همین روش توانسته‌اند به تعداد چشمگیری از مخاطبان دست پیدا کنند.

  •  پادکست یک خیابان دو‌طرفه است

در حقیقت، یک پادکست روشی عالی است برای اینکه شما به مشتریان، مشتریان آینده و شرکای خود امکان حرف زدن دهید. با میزبانی یک مصاحبه پادکست، شما و میهمانان شما می‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و ایده‌های خود را در یک تالار عمومی به اشتراک بگذارید؛ تالاری که در آن قوانین و مقررات نشریات یا پی‌آر محدودیتی ایجاد نمی‌کنند.

میهمانان تخصص و مهارت خود را در اختیار مخاطبان جدید قرار می‌دهند‌ و شما نیز به آنها یادآوری می‌کنید که چقدر آنها باهوش و نوآور هستند. بهترین قسمت نیز آن است که سهامداران را در پادکست خود وارد می‌کنید. این کار نه تنها باعث بهتر شدن پادکست می‌شود، بلکه روابط کاری قوی‌تری را ایجاد می‌کند.

  •  کار با بهترین‌ها

یکی از اصول مهم برای ایجاد پادکست‌های فوق‌العاده داشتن میهمان‌های فوق‌العاده است. در اینجا می‌خواهیم به سه روش برای توسعه هرچه بیشتر پادکست‌ها اشاره کنیم:

  هدف‌گذاری فقط شروع کار است. یکی دیگر از کارها تلاش برای حضور میهمانان است. از خودتان بپرسید، «چگونه می‌توانم به این فرد دسترسی پیدا کنم؟ آیا در شبکه من افرادی هستند که بتوانند با ما تماس بگیرند؟ از همه مهم‌تر، آیا این فردی است که بتوانم در آینده با او کار کنم؟» زیبایی تولید یک پادکست آن است که جذب مشتریان بالقوه با «آیا مایل هستید در پادکست من باشید؟» محتمل‌تر از «بگذارید درباره خدمات خود برای شما توضیحاتی ارائه دهم» است.

در صورت امکان، افراد تاثیرگذار با مخاطبان زیاد را پیدا کنید که می‌توانند افرادی را به سمت پادکست شما جلب کنند. به خاطر داشته باشید که یک نام بزرگ همیشه به معنای موفقیت نیست. در واقع، از کنار فردی که یک انتخاب قوی است اما معروفیت ندارد، ساده نگذرید. من دوست‌ دارم میهمانانم با فرهنگ شرکت ما مطابقت داشته باشند، به همین خاطر به دنبال افرادی هستم که دارای ارزش‌های اصلی ما باشند. وقتی دریافتم که با چه نوع افرادی می‌خواهم مصاحبه کنم، دیگر تهیه فهرست مقصد برایم آسان خواهد بود.

یک روز با میهمانی مصاحبه داشتم که هرگز نام او را نشنیده بودم. قبل از مصاحبه، او را جست‌وجو کردم و تا جایی‌که می‌توانستم درباره او اطلاعات کسب کردم. همین امر موجب شد که بیش از قبل مشتاق مصاحبه با او باشم‌ و همین اشتیاق در پادکست نیز منعکس شد. میهمانان و شنوندگان هیچ‌یک نمی‌خواهند با یک مصاحبه بد و آزاردهنده رو‌به‌رو شوند که در آن میزبان هیچ چیزی درباره میهمان خود نمی‌داند.

اگر از قبل تکالیف خود را انجام نداده بودم، مصاحبه آنقدر هیجان‌انگیز و قابل توجه نمی‌شد. به خاطر داشته باشید که پادکست فقط آن نیست که شما مصاحبه‌شوندگان را بشناسید، بلکه باید شنوندگان را نیز با آنها و پادکست خود آشنا کنید. درباره آنها در رسانه اجتماعی تحقیق کنید. تمام مطالبی را که میهمان نوشته است، مطالعه کنید. در صورت امکان، با دوستان مشترک صحبت کنید. قبل از مصاحبه نیز به طور مستقیم با میهمانان گفت‌وگو کنید.

اعضای گروه وان هالن وجود M&Mهای قهوه‌ای را در اتاق‌های خود ممنوع کردند. اگر یکی از اعضای گروه یک M&M قهوه‌ای در اتاق سبز پیدا می‌کرد، به این معنا بود که محل برگزاری توجه زیادی به این درخواست نکرده ‌ و این گروه به این نتیجه می‌رسید که اقدامات امنیتی به خوبی در این سالن لحاظ نشده است.

میهمانان پادکست شما به احتمال زیاد آنقدر خاص نیستند، اما قانون قانون است: باید به مصاحبه‌شوندگان خود، برند آنها و انتظارات آنها در خصوص مصاحبه احترام بگذارید. قبل از ضبط، موضوع و تعدادی از نکاتی را که درباره آنها صحبت خواهد شد مشخص کرده و آنها را در اختیار میهمان خود قرار دهید تا آن را از قبل بررسی کند.

وقت میهمانان باید برای شما با ارزش باشد و به آنها اطلاع دهید که چقدر این پروسه طول خواهد کشید. برای من معمولاً حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که میانگین آن ۲۲ دقیقه می‌شود. وقتی میهمانان می‌رسند، با آنها صحبت کنید تا از قبل مشخص شود که با کدام سوال‌ها یا موضوعات آنها مخالف هستند.

دعوت از سهامداران برای شرکت در پادکست شرکت شما برای هر فردی مفید است: شما، به عنوان میزبان، با چشم‌اندازهای تازه به یک پادکست وسیع‌تر دست پیدا می‌کنید؛ میهمان شما این فرصت را می‌یابد تا تخصص خود را به اشتراک بگذارد و هر دوی شما می‌توانید ارتباط بهتری داشته باشید و شراکت خود را تقویت کنید یا حتی مشتریان فعالی پیدا کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.