ویمیل؛ آینده بازاریابی ایمیلی

0

 ویمیل پتانسیل افزایش درک و آگاهی گیرندگان ایمیل را دارد، زمان مطالعه را کاهش می‌دهد و ‌عملکرد بازاریابی را ارتقا می‌دهد؛ اما کاربردهای ویمیل چیست و چگونه می‌توان بازاریابی ایمیلی را با استفاده از ویمیل بهبود بخشید؟

  • کاربردهای ویمیل برای کسب‌وکارها

افزایش نرخ تبدیل، نرخ کلیک و باز شدن ایمیل

ویمیل رخ کلیک را حداکثر ۳۰۰ درصد افزایش می‌دهد و نرخ لغو اشتراک شما تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اضافه کردن لغت ویدئو برای عنوان ایمیل معمولاً نرخ باز شدن ایمیل را ۷ تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهد. در یک تحقیق شرکت گت رسپانس (GetRespons) از نزدیک به یک میلیارد ایمیل متوجه شد ایمیل‌‌های دارای ویدئو ۹۶ درصد نرخ کلیک بیشتری نسبت به ایمیل‌ بدون ویدئو داشته‌اند.

کاهش انداختن ایمیل بازاریابی در سطل زباله ایمیل

استفاده از ویدئوهای جذاب می‌تواند به حفظ توجه مخاطبان کمک کرده و تأثیر زیادی بر خرید محصول یا خدمات شما داشته باشد. همچنین دریافت‌کنندگان، به احتمال کمتری ویمیل را مستقیم به اسپم ارسال می‌کنند.

قابل استفاده برای چند هدف

ویمیل را در یک کمپین بازاریابی می‌توان برای اهداف مختلفی مانند افزایش آگاهی درباره محصول و هدف، اطلاع‌رسانی درباره محصولات و تولیدات جدید، ایجاد ارتباط خوب (جشنواره‌ها، تولدها و یا مناسبت‌ها) استفاده کرد.

پیدا کردن پیام مناسب

بر اساس بازخوردهای حاصل از رفتار مخاطبان با ویدئوها در ایمیل شما متوجه خواهید شد که چه نوع ویدئوهایی برای افزایش جذب مشتری بسازید.

افزایش اعتماد و اصالت

خواندن تشکر و قدردانی یک مشتری از خدمات یک شرکت در مقابل تماشای یک ویدئوی قدردانی برای مشتری را تصور کنید. مسلماً ویدئو تأثیرگذاری بیشتری بر پیام تشکر و قدردانی شما خواهد داشت.

اثرگذاری زیاد در شبکه‌های اجتماعی

هنگام بارگذاری ویدئوها در فرایند بازاریابی ایمیلی خود، خوانندگان را به صفحات شبکه‌های اجتماعی شرکت سوق دهید و گزینه اشتراک‌گذاری (share) مستقیم ویدئو در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی را در ایمیل قرار دهید.

  • نکاتی در راستای افزایش اثربخشی ویمیل 

شناسایی بهترین روش برای گنجاندن ویدئو در ایمیل

راه‌های مختلفی برای استفاده از ویدئوها در بازاریابی ایمیلی وجود دارد. لینک کردن، بارگذاری و یا استفاده از تصاویر GIF برای نشان دادن وجود ویدئو در کمپین ایمیلی روش‌های معمول هستند. روشی که برای گنجاندن ویدئو در ایمیل استفاده می‌کنید باید بر اساس عواملی مانند هزینه، رفتار مخاطبان، هدف پیام انتخاب شود.

سفارشی کردن ویدئوها

امروزه، خوانندگان یک تجربه شخصی‌‌ را می‌خواهند و برندهایی را انتخاب می‌کنند که محصولات و پیام‌های بازاریابی خود را سفارشی کنند. استفاده از ویدئوی سفارشی ارزش حاصل از آن را به حداکثر می‌رساند.

آنالیز و مقایسه تفاوت نرخ کلیک

اگر شما تاکنون از ویمیل در بازاریابی ایمیلی خود استفاده نکرده‌اید، در یکی از کمپین‌های آینده خود  ویمیل به کار ببرید و پس ‌از آن تفاوت نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل را مقایسه کنید. این کار کمک خواهد کرد ارزیابی خوبی نسبت به محتوای ویدئویی انجام دهید.

به یک بار امتحان ویمیل بسنده نکنید

اگر در اولین استفاده از ویمیل، تعداد کلیک، نرخ تبدیل و یا نرخ بازکردن ایمیل افزایش چشمگیری نیافت، سعی کنید طرح یا متن محتوای ویدئو و طول مدت ویدئو را تغییر دهید و دوباره این کار را انجام داده و نتایج را مقایسه کنید.

تهیه و تنظیم از:  فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.