وقت خود را روی نقاط ضعف شرکتتان هدر ندهید

0

چه مقدار از زمان خود صرف کارهایی می‌کنید که در آنها مهارت ندارید؟ پنج ساعت؟ ده ساعت؟ ۱۲ ساعت در هفته؟

ما این کار را از ابتدای کودکی انجام می‌دهیم و وقتی بزرگ می‌شویم نیز این روند را در شرکت خود ادامه می‌دهیم. اما باید بدانید که تمرکز بر نقاط ضعف نمی‌تواند به رشد یک استارتاپ کمک کند.

  • هر چقدر کسب و کار بزرگتر باشد، شکست آن سنگین‌تر است

این پدیده عجیبی است اما شرکت‌های فناوری موفق در سرمایه‌گذاری روی تمایزهای خود هیچ مهارتی ندارند. با این حال، موفقیت برخی از شرکت‌های مشهور فناوری نتیجۀ سرمایه‌گذاری مستمر آنها روی وجه تمایزشان است. برای مثال، شرکت اپل را در نظر بگیرید. هر کاری که اپل انجام می‌دهد، پیشگامانه است و این امر تصادفی نیست. هر کدام یک سرمایه‌گذاری مستقیم است. هدف اصلی این شرکت ارائه پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و دستگاه به مشتریان است. این تمرکز موجب شده است که اپل از سایر رقبای خود همواره پیشی بگیرد و مشتریان او نیز وفادار بمانند.

با این حال، اکثریت شرکت‌ها از مهارت پیشرفته اپل برخوردار نیستند و در عوض به مرور زمان نیاز دارند. هر شرکت با یک وجه تمایز کار خود را شروع می‌کند. با این حال، نبوغ و هیجان هزینه محبوبیت و بهره‌وری است که موجب عرضه محصولات اصلی و پیشرو می‌شود. سازمان‌های بزرگ به رقبا امکان می‌دهند از موفقیت‌های آنها تقلید کنند.

  • از کارت زرد دوری کنید.

اگر یک روش فوق العاده و دقیق برای پشتیبانی از وجه تمایز وجود داشت، دیگر نیازی به این گفتگوها نبود و همه شرکت‌ها موفق می‌شدند. اما یک کسب و کار باید از منطقه کارت زرد خود را دور نگاه دارد. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه در بازی باقی بمانند از خط جریمه عبور می‌کنند اما بیرون رانده نمی‌شوند. اگر یک قدم دیگر بردارند کارت قرمز را دریافت خواهند کرد و حذف می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، شرکت‌ها باید اقداماتی انجام دهند که به شرح زیر است:

  • شناسایی وجوه تمایز.

این اولین قدم است. برای جدول‌بندی نکات تمایز و بررسی آنچه فراتر از علاقه‌مندی شما درباره شرکت است، باید یک سیستم نمره‌دهی بی‌طرف ایجاد کنید که بسیاری از ابعاد و منابع داده یک کسب و کار را در نظر می‌گیرد.

برای مثال، بهتر است عوامل داخلی مانند اطلاعات رقابتی و بلیط‌های پشتیبانی را بررسی کنید. نظرات خارجی نیز مفید هستند و کسب و کارها می‌توانند از نظرسنجی مشتریان استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل عمیق تمام اجزای کسب و کار مشخص می‌کند که تصمیم‌گیرندگان درباره شرکت‌ها چه فکر می‌کنند و نقاط تمایز را به رسمیت می‌شناسند. به طور ایده‌آل، شرکت‌ها باید سه یا چهار مورد از بهترین وجوه تمایز خود را نشان دهند.

بازدید مجدد از حوزه‌های سرمایه‌گذاری یک تمرین مفید برای شرکت‌های تاسیس شده است زیرا به احتمال زیاد آنها بدهی فنی شدید دارند و به مصرف‌کنندگان وصل نیستند.

  • تشکیل تیم مناسب.

برخی از شرکت‌ها آنقدر خوش‌شانس هستند که از طریق تغییر بودجه دوباره روی وجوه تمایز سرمایه‌گذاری می‌کنند اما اکثر آنها باید تیم‌های جدیدی را تشکیل دهند و با منابع موجود از آنها پشتیبانی کنند.

وقتی به دنبال کارمند هستید، باید افراد مناسب را پیدا کنید و سپس برای هر فرد یک نقش در نظر بگیرید. این افراد هستند که یک کسب و کار را می‌سازند و برای دستیابی به راهکار کسب و کار شما باید افرادی را جذب کنید که راهکار را امکان‌پذیر می‌کنند. برای اینکه دریابید چه چیزی افراد را تشویق می‌کند، باید زمان بیشتری را با آنها بگذرانید. آنها را به نهار دعوت کنید. سعی کنید کارمند جدید خود را بشناسید. توجه کنید که هر چقدر زمان بیشتری را در کنار کارمندان خود بگذرانید، وقتی زمان کار شود آنها سود بیشتری نصیب شرکت شما خواهد شد.

  • تمرکز روی کار.

با داشتن هدف و تیم مناسب، مرحله بعد آن است که شروع به کار کنید. در طول این مرحله باید نسبت به آنچه به دست خواهید آورد و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به هدف خود برسید، واقع‌بین باشید.

ممکن است در ابتدا این کار دشوار به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید یک استارتاپ موفق داشته باشید بهتر است به این نکات توجه کنید. دو سال دیگر وقتی کار خود را راه‌اندازی کردید، احتمال موفقیت شما بالا خواهد رفت. با این حال، زمانی از کسب و کار خود رضایت خواهید داشت که کار را آرام پیش برید. به عنوان یخشی از تیم که مسئول حفظ وجه تمایز است، شما باید از اینکه کار درست را برای سلامت شرکت خود در بلندمدت انجام می‌دهید خوشحال باشید. باید ساعت‌های وقت بگذارید، کار را تمام کنید، خودتان آرامش داشته و برای افرادی که با شما کار می‌کنند، الهام‌بخش باشید.

اینجا است که می‌توان گفت پیدا کردن یک تیم مناسب اهمیت بسیاری دارد. وقتی شما از افراد می‌خواهید خود را بالا بکشند و سطح کار خود را بالا برند، اشتیاق زیربنای همه چیز خواهد بود. وقتی افراد تیم شما به کارشان علاقه داشته باشند، این امر محقق خواهد شد.

اداره یک کسب و کار هرگز کار متواضعی نیست و شرکت‌ها نباید به هیچ قیمتی خود را زیر بدهی‌های فنی دفن کنند. تغییرات در سرمایه‌گذاری روی وجوه تمایز مناسب می‌تواند در نگاه اول بسیار دشوار باشد، اما اگر به مرور زمان این کار را انجام دهید، کارتان سخت‌تر هم می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.