وقت خریدن هاست است

0

یادداشت محمد حبیبی | در شماره قبل نحوه خرید و ثبت دامنه ir .  را بررسی کرده و دامنه مورد نظر خود را تهیه کردیم.

حال باید فضای ذخیره‌سازی جهت بارگذاری فایل‌های وب‌سایتمان را خریداری و تهیه کنیم و سپس دامنه را به هاست الحاق کنیم.

۲. هاست

در حال حاضر سرویس‌های زیادی هستند که خدمات هاستینگ ارائه می‌دهند. این سرویس‌ها قیمت‌هایشان از ۳۰۰۰ تومان در ماه شروع می‌شود و مناسب برای سایت‌های کم‌بازدید هستند (‌مانند سایت‌های معرفی خدمات و … ) اما ما در شروع کار هستیم و قصد نداریم هزینه‌ای پرداخت کنیم! برای همین جهت داشتن هاست رایگان وارد سایت awardspace.com شوید! از منوی بالا روی Free Hosting  کلیک کنید. کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Free Signup  برسید. روی این گزینه کلیک کنید. در فرم موجود نام، ایمیل و یک پسورد دلخواه اما قوی وارد کنید و سپس روی Join Awardspace  کلیک کنید. پس از آن باید با جمله Thank you for registering رو‌به‌رو شوید که معنای ثبت‌نام اولیه است. یک ایمیل فعال‌سازی به شما ارسال شده است. ایمیل خود را باز کنید و روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید. پس از کلیک روی لینک فعال‌سازی، شما به طور اتوماتیک وارد پنل کاربری خود در Award Space  خواهید شد‌(‌توجه کنید اگر پس از ورود با پاپ‌آپ‌هایی رو‌به‌رو شدید، آنها را ببندید‌). شما با یک پنل بسیار شلوغ و با امکانات زیاد رو‌به‌رو خواهید شد! اما نگران نباشید، ما به همه این امکانات نیاز نداریم و فقط مواردی را بررسی خواهیم کرد که برای راه‌اندازی سایتمان از آن استفاده خواهیم کرد. در ابتدای امر باید دامنه ir.  خودمان را به این هاست الحاق کنیم (‌به طور خیلی ساده یعنی به دامنه‌مان بفهمانیم که فایل‌های این هاست را به کاربران نشان دهد‌). برای این موضوع روی گزینه Domain Manager کلیک کنید. از تب‌های موجود روی Host a domain  کلیک کنید. در کادر موجود نام دامنه ir.  خودتان را وارد کنید (‌ما دامنه shanbemagtest.ir  را وارد می‌کنیم‌) و سپس روی کلید Host Domain  کلیک کنید. پس از چند ثانیه باید با پیام Thank you for hosting your 

domain with us رو‌به‌رو شوید. این به معنی اضافه‌شدن دامنه ما به هاست است. در زیر همین پیام، ۳ مورد دیگر نیز مطرح شده ‌که مورد یک مهم‌ترین آن است‌:

به شما دو DNS  خواهد داد جهت ست‌کردن دامنه (‌در پنل نیک‌) که احتمالا این دو آدرس یا مشابه آن خواهد بود‌ (‌توجه کنید که آدرس‌ها Bold  شده است)‌: ns5.awardspace.com و ns6.awardspace.com جهت ست‌کردن DNS دامنه وارد www.nic.ir  شوید و از منوی بالا روی «دامنه‌های من» کلیک کنید. از لیست دامنه‌های موجود، رو‌به‌روی دامنه مورد نظرتان روی کلمه NS  کلیک کنید‌(‌ما برای دامنه‌shanbemagtest.ir  این کار را خواهیم کرد‌). در ردیف اول نام کارگزار مقدار ns5.awardspace.com و در ردیف دوم نام کارگزار مقدار ns6.awardspace.com را وارد کنید‌ (‌احتمال دارد DNS‌هایی که شما دریافت می‌کنید، متفاوت باشد‌). در کادر سوال و پاسخ امنیتی، پاسختان را وارد کرده و به‌روز‌رسانی کنید. تبریک! کار الحاق دامنه به هاست با موفقیت انجام شد و بین ۱ تا ۱۲ ساعت زمان می‌برد تا کامل شود. در صورتی که بعد از ۱۲ ساعت آدرس دامنه‌تان را در مرورگر وارد کنید، با یک صفحه سفید مواجه خواهید شد و این به معنای ست‌شدن صحیح DNS ها است. در صورتی که با خطای This site can’t be reached رو‌به‌رو شوید، به معنای ست‌نشدن DNS هاست. در مقالات بعدی نحوه راه‌اندازی وب‌سایت و نصب سیستم را ادامه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.