والمارت به‌دنبال کاستکو!

والمارت به‌دنبال کاستکو!
والمارت به دلیل ارائه خدمات ضعیف در فروشگاه‌هایش سال‌ها مورد انتقاد و شکایت مشتریان قرار می‌گرفت
کمپانی والمارت برای پیشرفت و بهبود شرایط خود تلاش کرده تا از سیاست‌های شرکت  کاستکو به نحو احسن الگو‌برداری و استفاده کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که والمارت به کمک این روش توانسته قدم‌های مثبتی در راستای پیشرفت خود بردارد.
والمارت به‌دنبال کاستکو!

کمپانی والمارت برای پیشرفت و بهبود شرایط خود تلاش کرده تا از سیاست‌های شرکت  کاستکو به نحو احسن الگو‌برداری و استفاده کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که والمارت به کمک این روش توانسته قدم‌های مثبتی در راستای پیشرفت خود بردارد.
کمپانی والمارت(Walmart) جدیدا به یکی از شرکت‌های ایده‌آل برای اشتغال تبدیل شده است؛ چرا‌که این شرکت به‌تازگی شروع به افزایش دستمزد کارمندان خود کرده است. این شرکت به دلیل ارائه خدمات ضعیف در فروشگاه‌هایش سال‌ها  مورد انتقاد و شکایت مشتریان قرار می‌گرفت، اما در سال گذشته و تحت فشار سرمایه‌گذاران و اخبار کاهش فروش در برخی ‌فروشگاه‌ها، والمارت تصمیم گرفت تا برنامه آموزش کارکنان را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین حقوق افرادش را بهبود بخشد. برای نمونه این شرکت به طور خاص با پیروی از متد شرکت‌های موفقی همچون کاستکو(Costco)، شروع به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های افزایش دستمزد، بهبود برنامه‌ریزی و آموزش کارکنان کرد. ارزش برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها به ۲.۷ میلیارد دلارهم می‌رسید.
پس از این جریان و بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، کمپانی والمارت حقوق کارکنان بخش‌های غیر‌مدیریتی خود را تا ۱۶ درصد در هر ساعت افزایش داد. علاوه بر این، مشکلات و کاستی‌های فروشگاه‌هایش مانند قفسه‌های خالی و نظافت آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. گزارش‌های روزنامه نیویورک تایمز همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر سه‌چهارم از فروشگاه‌های والمارت توانسته‌اند تا به استاندارد‌های خدمات مشتریان خود دست یابند. این در حالی است که در چند سال گذشته تنها ۱۶ درصد از فروشگاه‌های این شرکت به این اهداف رسیده بودند. اینطور به نظر می‌رسد افزایش حقوق کارکنان از آنها کارکنان بهتری ساخته است. جورج فوران، مدیرعامل شرکت والمارت، در اوایل سال گذشته به خبرنگاران گفت: «پس از اعمال تغییرات تازه در شرکت، کارکنان احساس وظیفه بیشتری درقبال مسئولیت‌های خود دارند و در نتیجه این موضوع، ما شاهد بهبود وضعیت فروش و ترافیک مشتریان بوده‌ایم.» ‌
طبق گزارش جدید والمارت، ‌ فروش در شعب‌ آمریکا مشهود بوده و به طور میانگین ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین فوران در یک تماس تلفنی به یکی از خبرنگاران ‌گفت که بهبود وضعیت شرکت برای مشتریان نیز ملموس بوده و نمرات رضایت مشتریان  رو به افزایش است. تجربه نشان داده است که سرمایه‌گذاری بیشتر در آموزش و توسعه‌ حرفه‌ای این بخش، در شرکت‌های موفقی همچون کاستکو بسیار تاثیرگذار بوده است. والمارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سال پیش رو بیشترین سرمایه‌گذاری را در این زمینه به انجام خواهد رساند.
حداقل دستمزد در شرکت کاستکو کمتر از ۱۳ دلار در هر ساعت است‌ که در میان بالاترین حقوق‌هاست. این درحالی است که حداقل دستمزد طبق قوانین دولت فدرال ۷.۲۵ دلار در هر ساعت است. شرکت والمارت با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌‌، حداقل حقوق افرادش  را به ۱۰ دلار در هر ساعت رسانده است. همچنین‌ طبق قانون، کارفرمایان بایستی به کارکنان با درآمد کمتر از ۴۷.۵۰۰ دلار در سال، اضافه‌کاری پرداخت کنند. شرکت والمارت در هفته گذشته اعلام کرد که حداقل حقوق برای کارکنان تمام وقت را از ۴۵۰۰۰ دلار در سال به ۴۸۵۰۰ افزایش داده است.
هرچند که گروه‌های مدافع حقوق کارکنان معتقدند که شرکت والمارت و دیگر شرکت‌های مشابه هنوز راه طولانی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل دارند‌ اما روند بهبود شرایط در والمارت قابل تقدیر است.

گزارشی از هیلی‌پترسون
هیلی‌پترسون، خبرنگار ارشد مجله بیزينس اینسایدرز است که حوزه فعالیت تخصصی او  رستوران‌ها و شرکت‌های مصرف‌کننده‌ است.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎